Autor : Carl R.Rogers
Editura Trei
Colectia Psihologie-Psihoterapie
An aparitie :2008,2014
Editia a II-a
Editia originala 1961, On Becoming A Person
Traducerea Anacaona Mîndrilă-Sonetto
ISBN 978-973-707-244-3
Nr pagini :560
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 56,05 lei la Editura,
41,89 lei la elefant ,31,90 lei ed 2008 la librarie.net
Descriere:
Iniţiator al «psihoterapiei centrate pe client», Carl Rogers este
autorul unor idei care dau conţinut abordării umaniste în psihoterapia
şi psihologia contemporane: fiinţa umană are o dimensiune pozitivă care
este actualizată prin atitudinea de acceptare necondiţionată din partea
psihoterapeutului; operaţioanalizarea psihoterapiei (cele şase condiţii
pentru schimbare); necesitatea interdisciplinarităţii (cu psihologia
socială, etologie, existenţialism); importanţa cercetării empirice în
psihoterapie.Cititorul găseşte sinteza acestor idei în prezenta carte.
Carl R. Rogers (1902–1987) este considerat unul din cei mai importanţi şase psihologi ai secolului XX. A fost premiat de către American Psychological Association în 1956 pentru activitatea de pionierat în cercetarea empirică a psihoterapiei şi în 1972 pentru întreaga activitate profesională. Spre sfârşitul vieţii a fost nominalizat pentru Premiul Nobel pentru Pace.
Cuprins:
Prefaţă la ediţia în limba romană 9
Introducere 13
Pentru cititor 23
PARTEA ÎNTÂI Personal vorbind /33
„Ăsta sunt eu" 33
Evoluţia gândirii mele profesionale şi a
filosofiei personale 33
Primii mei ani de viaţă 36
Colegiul şi educaţia ulterioară 38
Am devenit psiholog 40
Anii de la Rochester 42
Psiholog sau…? 45
Copiii
mei 46
Anii de la Universitatea Ohio 47
Anii recenţi 48
Câteva învăţături semnificative 50
PARTEA A DOUA Cum pot să te ajut? /69
Câteva ipoteze privind facilitarea creşterii
personale 69
O
ipoteză generală 70
Relaţia 72
Motivaţia pentru schimbare 74
Rezultatele 75
O
ipoteză de ansamblu privind relaţiile umane 76
Concluzie 77
Caracteristicile unei relaţii de ajutorare 79
Întrebarea 81
Răspunsurile date de cercetare 81
Studii despre atitudini 82
Relaţii „fabricate" 86
Două studii recente 89
Câteva comentarii 93
Cum pot să creez o relaţie de ajutorare? 93
Concluzie 102
Ce ştim despre psihoterapie — obiectiv şi
subiectiv 106
Cunoştinţe obiective 107
Dinamica schimbării 111
Procesul 112
Rezultatele terapiei 113
Imaginea subiectivă 115
Experienţa terapeutului 115
Experienţa clientului 117
PARTEA A TREIA Procesul devenirii
persoanei /123
Câteva direcţii evidente în terapie 123
Trăirea sinelui potenţial 127
Trăirea deplină a experienţei unei relaţii de
afecţiune 132
Simpatia faţă de sine 140
Descoperirea faptului că miezul personalităţii
este pozitiv 145
A
fi una cu propriul organism, una cu propria experienţă 160
Comentariu de încheiere 164
Ce înseamnă să devii persoană 165
Procesul devenirii 167
Persoana care rezultă 175
O
concepţie despre psihoterapie ca proces 188
Enigma procesului 189
Șapte stadii ale procesului 197
Al doilea stadiu al procesului 198
PARTEA A PATRA O filosofie a persoanelor /237
„A fi acel sine care eşti cu adevărat".
Concepţia unui terapeut despre ţelurile personale 237
Direcţii adoptate de clienţi 242
Implicaţii sociale 257
Rezumat 259
Trimiteri bibliografice 261
Concepţia unui terapeut despre viaţa bună:
persoana deplin funcţională 262
Caracteristicile procesului 267
Câteva implicaţii 274
PARTEA A CINCEA Obţinerea faptelor
concrete: locul cercetării în psihoterapie /283
Persoane sau ştiinţă? O întrebare filosofică 283
Introducere 284
Esenţa terapiei prin prisma experienţei pe
care o constituie 286
Esenţa terapiei din perspectiva ştiinţei 291
Câteva probleme 296
O
concepţie modificată despre ştiinţă 304
O
nouă integrare 314
Modificările personalităţii în psihoterapie 317
Trimiteri bibliografice 338
Terapia centrată pe client în contextul său de
cercetare 340
Câteva studii ilustrative 346
Unele cercetări curente 370
Semnificaţia cercetării pentru viitor 373
Trimiteri bibliografice 375
PARTEA A ŞASEA Care sunt implicaţiile
pentru viaţă?/381
Reflecţii personale despre predare şi învăţare 381
Învăţarea semnificativă — în terapie şi în
educaţie 388
Învăţarea semnificativă în psihoterapie 389
Învăţarea semnificativă în educaţie 390
Condiţiile învăţării în psihoterapie 391
Procesul de învăţare în terapie 395
Implicaţii pentru educaţie 397
Câteva chestiuni de încheiere 406
Trimiteri bibliografice 410
Învăţarea centrată pe student aşa cum a
trăit-o un participant 411
Abordarea nestructurată 415
Încurajarea gândirii 417
Importanţa acceptării 420
O
nouă metodologie 424
Implicaţiile terapiei centrate pe client în viaţa
de familie 432
Abordarea eşecurilor de comunicare — între
persoane şi între grupuri 451
O
formulare provizorie a unei legi generale privind relaţiile interpersonale 462
Trimiteri bibliografice 473
Spre o teorie a creativităţii 474
PARTEA A ŞAPTEA Ştiinţele comportamentale
şi persoana /495
Puterea tot mai mare a ştiinţelor
comportamentale 494
Cunoştinţele ştiinţelor comportamentale 498
Trimiteri bibliografice 546
Locul individului în noua lume a ştiinţelor
comportamentale 549
Trimiteri bibliografice 546
Anexă 549
Bibliografie cronologică 549
Recunoaşterea
drepturilor 561
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu