Autor :Maria-Elena Druta, Corina Cace, Mihai Diaconu, Monica Paduraru, Camelia Staiculescu, Laura Stefan
Editura ASE (click pentru a cumpara de la editura)
An
aparitie : 2008
Editia
a II-a revizuita
ISBN
978-973-594-938-9
Nr
pagini : ?
Format 130
x 200
Pret : 17,25 lei
Descriere:
Lucrarea se adreseaza in special studentilor din anul I ai Academiei de Studii Economice din Bucuresti, care urmeaza modulul de pregatire psihopedagogica, dar si tuturor celor interesati de subiectele prezentate.
Reusita in orice tip de activitate depinde si de gradul in care ne cunoastem si ii cunoastem pe cei cu care stabilim diverse relatii, de prezenta unor competente care vizeaza comunicarea eficienta, luarea deciziilor, gandirea critica s.a.
Autorii subliniaza ideea ca toti vor fi educatori – daca nu de meserie, cel putin in propriile familii, iar in acest scop volumul de fata ajuta la intelegerea structurii si a mecanismelor psihicului uman.
Volumul ofera, alaturi de alte materiale, si un “Portofoliu al seminariilor”, care cuprinde texte semnificative selectate din bibliografia de baza, constituind un minimum de logistica necesara si o lectura instructiva si placuta in acelasi timp.
Reusita in orice tip de activitate depinde si de gradul in care ne cunoastem si ii cunoastem pe cei cu care stabilim diverse relatii, de prezenta unor competente care vizeaza comunicarea eficienta, luarea deciziilor, gandirea critica s.a.
Autorii subliniaza ideea ca toti vor fi educatori – daca nu de meserie, cel putin in propriile familii, iar in acest scop volumul de fata ajuta la intelegerea structurii si a mecanismelor psihicului uman.
Volumul ofera, alaturi de alte materiale, si un “Portofoliu al seminariilor”, care cuprinde texte semnificative selectate din bibliografia de baza, constituind un minimum de logistica necesara si o lectura instructiva si placuta in acelasi timp.
Cuprins:
Tema 1
Competenţa didactică (Mihai Diaconu) ............................................. 11
Tema 2
Teoriile dezvoltării psihice: criterii critice şi aplicativitate (Monica Păduraru) ....................... 29
Tema 3
Adolescenţa; abordări şi implicaţii educative (Maria-Elena Druţă) ............................... 47
Tema 4
Învăţarea şcolară (Maria-Elena Druţă) ............................................ 75
Tema 5
Motivaţie şi învăţare (Corina Cace) .............................. 85
Tema 6
Dimensiunile cognitive ale învăţării (Corina Cace) .......................... 101
Tema 7
Gândirea divergentă şi creativitatea (Camelia Stăiculescu) ................125
Tema 8
Relaţia predare – învăţare, relaţia profesor-elev (Laura Ştefan) ........133
Tema 9
Dificultăţi de învăţare: etiologie şi prevenţie (Mihai Diaconu) ............................149
Tema 10
Metode de autocunoaştere şi cunoaştere a celorlalţi. Stima de sine.(Monica Păduraru) ....157
Tema 11
Maltratarea în mediul şcolar – cunoaştere şi prevenţie (Camelia Stăiculescu) .................187
Tema 12
Elemente de pregătire psihopedagogică pentru examene (Laura Ştefan) ..........201
Anexe ......................................................................................................209
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu