23/04/2012

MECANISME PSIHOSOCIALE COMPENSATORII ALE TIMIDITATII LA ADOLESCENTI

Autor : Gabriela Florenta Popescu              
Editura Universitara 
Colectia Psihologie
An aparitie : 2010  
Editia I
ISBN  978-973-749-812-0
Nr pagini : 207 
Format 130 x 200
Pret 15 lei .Stoc epuizat .
Anticariat. 
Stoc epuizat la Editura
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate bcub

Descriere:
 Gabriela Florenta Popescu  este conferentiar universitar la Facultatea de Sociologie-Psihologie, Universitatea Spiru- Haret din Bucuresti. A studiat la Facultatea de Sociologie si Psihologie si Institutul de Filosofie si Psihologie al Academiei Romane “Constantin Radulescu Motru” devenind doctor in Psihologie.

Cuprins:

Introducere /6

1. Timiditatea ca tulburare afectogena a personalitatii /8
 1.1. Delimitari conceptuale si incercari de definire /11
 1.2. Varstele timiditatii /15
 1.3. Situatii sociale in care se manifesta timiditatea /18
 1.4. Coordonate psihologice ale portretului literar-artistic al timidului /24
 1.5. Categorii de factori ai timiditatii /29
 1.6. Mecanismele declansatorii ale timiditatii /42
 1.7. Problema formelor timiditatii /49
 1.8. Manifestarile timiditatii /55
 1.9. Timiditate si cultura /58
 1.10. Timiditatea si disfunctiile psihice (comorbiditatea) /63
 1.11. Noi acceptiuni ale relatiei timiditate - fobie sociala /73
 1.12. Modele conceptuale vizand timiditatea si fobia sociala /73
 1.13. Innascut si dobandit in timiditate /81
 1.14. Scoli si curente terapeutice ce vizeaza timiditatea /86

2.  Empatia - mecanism compensator al timiditatii /99
 2.1. Mecanismul empatiei /100
 2.2. Functiile empatiei /104
 2.3. Trasatura comuna de personalitate sau dimensiune manifestata situational /105
 2.4. Innascut si dobandit in empatie /107
 2.5. Cercetari ce au subliniat caracterul de insusire aptitudinala a empatiei /105

3. Cercetarea experimentala /114
 3.1. Metode si tehnici de cercetare a persoanelor timide si asertive /114
   3.1.1. Obiective /115
   3.1.2. Ipoteze /115
   3.1.3. Metodologia cercetarii /116
   3.1.4. Lotul investigat /120
   3.1.5. Variabilele vizate in cercetare /121
   3.1.6. Prezentarea si interpretarea datelor /126
    3.1.6.1. Analiza corelatiilor si a semnificatiei lor statistice /126
    3.1.6.2. Analiza diferentelor dintre medii /135
    3.1.6.3. Problematica temperamentului la persoanele timide /140
    3.1.6.4. Corelatii intre nivelul timiditatii obtinut la Inventarul Zimbardo si dimensiunile din chestionarul HSPQ /141
    3.1.6.5. Interpretarea datelor obtinute la chestionar. Semnificatia diferentelor dintre medii /146
    3.1.6.6. Interpretarea calitativa a datelor obtinute prin Inventarul de Timiditate Zimbardo /162
    3.1.6.7. Analiza comparativa a mediilor obtinute la lotul de control /174
    3.1.6.8. Concluzii /177
 3.2. Program de antrenament empatic al adolescentilor timizi /181
   3.2.1. Obiective /181
   3.2.2. Ipoteze /181
   3.2.3. Metodele folosite /182
   3.2.4. Subiectii /187
   3.2.5. Concluzii /217

Concluzii finale si recomandari /221
Bibliografie /223



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu