Autor: Peter A. Levine, Maggie Kline
Editura Pagina de Psihologie
An aparitie : 2024
Editia I
Editia originala: Trauma Through a Child's Eyes: Awakening the Ordinary Miracle of Healing
Traducerea Diana Badulescu
ISBN 978-606-95404-4-2
Nr pagini : 464
Format 150 x 230
Pretul la data postarii : 86,13 lei la Editura, 84,15 lei la librarie.net, 99 lei la libris
Descrierea editurii:
Editura Pagina de Psihologie
An aparitie : 2024
Editia I
Editia originala: Trauma Through a Child's Eyes: Awakening the Ordinary Miracle of Healing
Traducerea Diana Badulescu
ISBN 978-606-95404-4-2
Nr pagini : 464
Format 150 x 230
Pretul la data postarii : 86,13 lei la Editura, 84,15 lei la librarie.net, 99 lei la libris
Descrierea editurii:
Trauma prin ochii copilului descrie pas cu pas modul in care putem sa aplicam in practica asupra copiilor "primul ajutor emotional" in urma accidentarilor si a coplesirii emotionale. Cartea este scrisa pentru publicul larg, cu capitole dedicate in mod special parintilor, cadrelor didactice si specialistilor din domeniul medical.
Potrivit autorilor, trauma poate fi provocata de intamplari catastrofice - abuz si violenta -, dar si de unele incidente precum accidente auto minore, proceduri medicale si chirurgicale invazive, divort, despartiri sau cazaturi. Aceste experiente obisnuite sunt adesea trecute cu vederea, fiind considerate intamplari banale, si nu se ia in calcul posibilitatea unor consecinte traumatice. Indiferent de cauza, vestea buna este ca trauma poate fi nu doar vindecata, ci adeseori chiar prevenita, prin folosirea abilitatilor pe care le vei afla in aceasta carte.
Lucrarea de fata prezinta informatii folosindu-se de ilustrari de caz ale unor intamplari traumatice care fac parte din viata de zi cu zi. Pe langa exemple de caz, autorii au conceput si exercitii care sa ofere cititorilor si copiilor acestora experimentarea directa a conceptelor discutate. Atunci cand adultii inteleg mecanismul prin care se poate iesi din starea de soc, frica si constrangere, este usor sa-i ghideze apoi pe copii.
Trauma prin ochii copilului este si o lucrare interactiva, avand o sectiune ilustrata ce foloseste poezioare cu rima care pot fi citite copiilor mai mici de catre parinti, profesori, asistenti sociali, asistenti medicali si alti specialisti din domeniul medical sau al sanatatii mintale.
Terapia traumei este de o importanta covarsitoare mai mult pentru viitorul nostru, decat pentru trecut. Dincolo de cele traite, fiecare copil are dreptul la un prezent eliberator si un viitor stralucitor. Asta fac cei doi autori: ii ajuta, deopotriva, pe parinti, ingrijitori si specialistii in sanatate sa gaseasca calea de vindecare si prevenire a traumei psihologice. Trauma prin ochii copilului este o lectura utila fiecarei fiinte umane! - Gaspar Gyorgy, psihoterapeut
Dr. Peter A. Levine, are o experiență de 45 de ani în studiul și tratamentul stresului și al traumelor. Deține un doctorat în biofizica medicală de la Universitatea din California, Berkeley și în psihologie, de la International University. Este inițiatorul programului Somatic Experiencing®, o abordare naturalistă de vindecare a traumei.
A practicat și a predat în centre de tratament, spitale și clinici ce tratează durerea din întreaga lume, fiind preocupat de o gamă largă de traume, inclusiv accidente, violuri, atacuri, abuzuri și proceduri medicale invazive. El este autorul bestsellerului Waking the Tiger (publicat în 22 de limbi), precum și al altor câteva cărți și programe audio care îi învață pe oameni cum să se foloseasca de corp ca de un instrument de rezolvare a traumelor. Peter este fondatorul Foundation for Human Enrichment, care are sediul în Boulder, Colorado și are acum 5.000 de practicanți din întreaga lume ai metodei Somatic Experiencing®.
Din cartile sale traduse la noi:
Trauma si memorie. Saga creierului si a corpului în cautarea trecutului înca viu. Ghid practic pentru întelegerea si vindecarea amintirilor traumatice, For You 2018
Cum ii ajutam pe copii sa faca fata traumelor (coautor), For You 2018
Trezirea tigrului.Capacitatea innascuta de a depasi experientele complesitoare (coautor), For You 2020
Intr-o voce nerostita. Deblocarea traumelor si restabilirea starii de bine, Pagina de psihologie 2022
Eliberati de durere. Cum sa ne folosim puterea corpului pentru a invinge suferinta fizica (coautor), Pagina de psihologie 2023
Trauma prin ochii copilului (coautor), Pagina de psihologie 2024
Cuprins:
Dedicație 11
Mulţumiri 13
Cuvânt-înainte de Gabor Mate 15
Prezentarea generală a cărții 23
PARTEA I. ÎNŢELEGEREA TRAUMEI 27
Capitolul 1. Ce este trauma? Definiţie funcţională 29
Trauma se află în sistemul nervos - nu în incident! 30
Motivul pentru care trupurile noastre nu uită: ce ne-a învăţat cercetarea cerebrală 35
Capitolul 2. Amploarea traumei - surse variind de la obișnuit la neobişnuit 41
Cauze comune ale traumei din copilărie 42
Prevalenţa şocantă a violenței în familie şi în comunitate 50Câteva cuvinte despre fetuşi, sugari şi copii mici 57Când sursa traumei rămâne un mister 60
Capitolul 3. Semnele şi simptomele traumei la copii 62
Simptome universale ale traumei 63
Recunoaşterea simptomelor la cei foarte mici: de la sugari până la preşcolari 65Recunoaşterea simptomelor la copiii de vârstă şcolară 75Simptomele traumei în timpul adolescenţei 80Reacţii traumatice întârziate 87Simptomele traumei sexuale 89De ce unii copii prezintă simptome de traumă, iar alţii nu 90Când simptomele persistă: cum afectează trauma creierul unui copil 92Grupuri de simptome secundare ale traumei: rezumat 93Concluzii 98
PARTEA A II-A. GHID GENERAL PENTRU PREVENIREA TRAUMEI DIN COPILĂRIE 99
Capitolul 4. Primul ajutor emoţional sau cum să fii un „pansament bun“ 101
Cum oferim sprijinul adecvat unui copil copleşit 102
Prezentarea simplificată a creierului tripartit 104Familiarizarea cu propriile senzaţii 106Sincronizarea la ritmurile, senzațiile şi emoţiile copilului tău 112Primul ajutor pentru prevenirea traumei: ghid pas cu pas 117Seducerea creierului reptilian: abilităţi lingvistice 120Nu trebuie să doară pentru totdeauna 123Senzaţiile şi emoțiile nu sunt acelaşi lucru! 126Cum să avem grijă de nevoile emoţionale ale copiilor lăsându-ne ghidaţi de ei 129Folosirea jocului pentru a-ţi ajuta copilul traumatizat 133Concluzii 142
Capitolul 5. Senzaţii, imagini şi sentimente: folosirea imaginarului din lumea animală și a poezioarelor pentru a regăsi „resursele“ şi puterea interioară şi pentru a transforma simptomele traumei 144
Ce sunt „resursele“ și de unde vin ele? 144
Folosirea poezioarelor şi a poveştilor pentru prevenirea şi vindecarea traumei 149Concluzii 164
PARTEA A III-A. MANUAL DE GESTIONARE A SITUAŢIILOR FRECVENT ÎNTALNITE 165
Introducere. Instrumente diferite pentru situaţii diverse 167
Capitolul 6. Primul ajutor în caz de accidente şi căzături 169
Primul ajutor în caz de accidente şi căzături: reguli de bază 170
Puterea limbajului de a alina şi vindeca 175Abordarea emoţiilor prin ascultare şi povestire 178Lucrul cu accidentele sau căzăturile, atunci când apar simptome 184Folosirea muzicii pentru vindecarea traumei 188Rezumat 189
Capitolul 7. Instrumente de prevenire a traumei pentru părinţi şi specialişti în domeniul medical 190
Importanţa pregătirii copiilor, atunci când este necesară o procedură medicală 190
Instrucţiuni de pregătire a copilului pentru o intervenţie chirurgicală sau alte proceduri medicale 193Intervenţii chirurgicale opționale 200Sensibilitate la durerea copiilor 201
Capitolul 8. Divorţ, moarte și despărțire: cum să-i ajutăm pe copii să-şi plângă pierderile 207
Diferenţierea emoțiilor 207
Două perspective asupra divorțului: roz sau întunecat? 211Concluzii 223Ajută-ţi copilul să treacă prin procesul de doliu 224
Capitolul 9. Prevenirea şi vindecarea rănii sacre a agresiunii sexuale 239
Protejarea copiilor de rana traumei sexuale 240
Ce pot face îngrijitorii pentru a reduce predispoziția copiilor 243Emoţia rareori discutată de dezgust 256Repercusiunile frecvent trecute cu vederea ale abuzului sexual înainte de pubertate 257Ecouri în generaţia următoare: transformarea moştenirii 262
PARTEA A IV-A. CĂTRE O PERSPECTIVĂ UMANISTĂ A TRAUMEI 269
Introducere. Speranţă pentru viitor prin prevenire şi schimbare socială 271
Capitolul 10. Despre venirea pe lume: nașteri și bebeluşi 273
O viitoare mamă mulţumită asigură pântecele ideal 274
Fetuşii şi bebeluşii sunt fiinţe sensibile, conștiente 278Onorarea miracolului nașterii 283Naşterea după program: inducerea naşterii şi cezariana 287Primele trei luni 293De ce au nevoie bebeluşii pentru o dezvoltare sănătoasă 304Miraculoasa lume a bebeluşilor 311
Capitolul 11. Înlăturarea obstacolelor de învăţare şi autocontrol în şcolile secolului XXI 318
Elevii noștri neînţeleşi 320
Evitarea și recunoașterea unui diagnostic greșit: Este autism sau tulburare de stres posttraumatic? 347Furia în şcoli 392Violenţa în şcoli 359Grupurile de consiliere pentru doliu din cadrul şcolar 365Recomandări pentru profesori 369Activităţi pentru profesori şi consilieri şcolari: mai multe instrumente pentru clasă 380Activităţi fizice şi jocuri care favorizează răspunsurile defensive sănătoase, stabilirea limitelor și coeziunea grupului 388Activităţi de echilibrare care restabilesc reflexele protectoare, încrederea şi reziliența 398Concluzii 402
Capitolul 12. Cum răspundem la dezastrele naturale şi la cele provocate de om: intervenții în situații de criză la şcoală şi nu numai 404
În primul rând, nu face rău! 405
O abordare alternativă la intervenţia în situații de criză 408Restabilirea rezilienţei şcolarilor după dezastre: alte lecţii din Thailanda 413Noua noastră realitate 418Epilog sau epitaf? 425
Capitolul 13. Transformarea îngrijirii medicale pentru viitor: plan pentru diminuarea traumei pediatrice 429
Povestea lui Peter 429Starea de fapt în industria sănătăţii 431O perspectivă a medicinei alternative şi integrative pentru secolul XXI 432Concluzii 443
ANEXE 445
Primul ajutor în caz de accidente şi căzături: ghid de consultare rapidă 447
Fişă de lucru pentru observarea şi notarea simptomelor 448
Bibliografie 451
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu