Editura Dacia
An aparitie : 1983
Nr pagini : 304
Format 130 x 200
Anticariat
Anticariat
Pretul la data postarii : 29 lei la anticariatulnou
Disponibilitate BCU
Download pdf pe slideshare
Cuprins:
Cuvant inainte 9
Cap.1.
Pregatirea fortei de munca in etapa actuala a dezvoltarii
societatii noastre 11
1.1.Munca –
dimensiune esentiala a conditiei umane
11
1.2.Sistemul
OM-MASINA-MEDIU 15
1.3.Obiectivele
selectiei, formarii si perfectionarii profesionale in contextul revolutiei
stiintifico-tehnice 17
1.4.Selectia
psihologica si formarea profesionala – subprograme ale asigurarii competentei
profesionale 24
Bibliografie 28
Cap.2.
Studiul profesiunilor – o problema de permanenta
actualitate 30
2.1.De ce sa
incepem cu studiul profesiunii ? 30
2.2.Monografia
profesionala – o descriere completa a profesiunii 37
2.3.Ce trebuie
sa contina o monografie profesionala 38
2.4.O
incursiune in metodele de analiza a muncii
40
2.4.1.Inventarierea sarcinilor de
munca 43
2.4.2.Analiza continutului muncii 44
2.4.2.1. Analiza procesului de
munca 45
2.4.2.2. Analiza organizarii sistemului om-masina 46
2.4.2.3. Analiza functionarii sistemului om-masina 46
2.4.3.Analiza psihologica a muncii 51
2.4.3.1.Analiza erorilor 55
2.4.3.2.Studiul incidentelor critice
57
2.4.4.Un chestionar de analiza
structurata a muncii 58
Bibliografie 62
Cap.3.
Metodologia examenului psihologic 64
3.1. Cadrul de
baza al orientarii si selectiei personalului industrial 64
3.1.1.Orientarea profesionala 64
3.1.2.Reorientarea, selectia si
repartitia profesionala 71
3.1.3.Etapele de baza ale selectiei
psihologice si repartitiei personalului
74
3.1.4.Un model actual pentru cercetarile
de selectie psihologica 77
3.2.Examenul
psihologic 82
3.2.1.Principii fundamentale 83
3.2.2.Tipuri de examene psihologice in
industrie 88
3.2.3.Organizarea examenului
psihologic 90
3.3.Nu orice “test”
este un test 92
3.3.1.Ce este un test? 93
3.3.2.Calitati necesare testelor
psihologice 98
3.4.O taxonomie
posibila a testelor utilizate in industrie
104
3.4.1.Testarea inteligentei si a
aptitudinilor generale 105
3.4.2.Teste de aptitudini speciale si de
cunostinte 109
3.4.3.Chestionare si teste de
personalitate 110
3.5.Eficienta
profesionala – problema criteriului 114
3.5.1.Clasificarea si conditiile
criteriilor 117
3.5.2.Ce solutie adoptam in alegerea
criteriului ? 120
Bibliografie 124
Cap.4.
Predictie, decizie, utilitate 127
4.1.Determinarea
valorii functionale a testelor 127
4.1.1.Validitatea 127
4.1.2.Linia de regresie 130
4.1.3.Corectarea coeficientului de
corelatie 131
4.1.4.Contravalidarea 132
4.1.5.Combinarea testelor intr-o
baterie 133
4.1.6.Analiza profilelor psihologice 135
4.2.Decizia in
selectia si repartitia profesionala 139
4.2.1.Decizia globala sau
organizationala 140
4.2.2.Decizia individualizata 147
4.3.Despre
estimarea eficientei selectiei/repartitiei personalului industrial. Tendinte
prezente 151
4.3.1.Modelul
lui Bayes de luare a deciziei 152
4.3.2.Modelul lui Faverge de determinare
a planului de actiune in selectia profesionala
154
4.3.3.Un exemplu de calcul simplu de
eficienta 157
Bibliografie 158
Cap.5.
Pregatirea si perfectionarea fortei de munca: dezvoltarea
multilaterala a personalitatii 160
5.1.Obiective
prezente si viitoare in formarea personalului muncitor 160
5.2.Deficiente
actuale si solutii 161
5.3.Premisele
psihologice ale formarii deprinderilor de munca
164
5.3.1.ce sunt deprinderile si procesul
lor de formare 164
5.3.2.Etape in formarea
deprinderilor 166
5.3.3.Cunoasterea rezultatelor – un principiu
al invatarii 168
5.3.4.Viteza si precizie in formarea
deprinderilor profesionale 171
5.3.5.Transferul deprinderilor si
policalificarea 173
5.3.6.Invatarea globala si fractionata,
comasata si distribuita 174
5.3.7.Interferente in instruirea
profesionala: varsta, stressul si oboseala
177
5.4.Formarea
profesionala ca sistem organizational
181
5.4.1.O scheme sistemica de organizare a
formarii profesionale 181
5.5.Tehnologii
si metode utilizate in formarea si perfectionarea pregatirii profesionale 189
5.6.Evaluarea
programelor de formare a aptitudinilor si deprinderilor tehnice 196
5.7.Exemplificari 203
Bibliografie 209
Cap.6.
Aprecierea personalului industrial – responsabilitate si
etica 212
6.1. Aprecierea
personalului – un obiectiv necesar 212
6.2.Tehnici
uzuale de notare a personalului 214
6.3.Surse de
eroare in notarea personalului 219
6.4.elaborarea
fisei de apreciere pentru analisti-programatori – un exemplu practic 222
Bibliografie 225
Cap.7.
Analiza unui exemplu – selectia si pregatirea profesionala a
personalului pentru informatica 228
7.1.Premisele
unui studiu de oportunitate 228
7.2.Selectia
psihologica a analistului-programator si ajutorului-programator 232
7.2.1.Profesiograma analistului-programator
si ajutorului-programator 232
7.2.2.Validarea testelor utilizate in
examenul psihologic al analistilor-programatori si ajutorilor-programator i 236
7.2.3.Diagnosticarea trasaturilor de
personalitate 245
7.2.4.Strategia de selectie a analistilor-programatori
si ajutorilor-programator i 248
7.3.Selectia si
formarea profesionala a operatoarelor perforatoare de cartele 253
7.3.1.Analiza psihologica a profesiei de
operatoare perforatoare de cartele 253
7.3.2.Validarea bateriei de teste pentru
selectia operatoarelor perforatoare de cartele
258
7.3.3.Strategia de selectie a operatoarelor
perforatoare de cartele 262
7.3.4.Un exemplu de formare profesionala
a operatoarelor perforatoare de cartele 264
Bibliografie 268
Anexa A 270
Elemente de prelucrare statistica a datelor 270
1.Distributia
de frecventa 270
2.Reprezentarea
grafica a distributiei de frecventa 272
3.Masuri ale
tendintei centrale 275
4.Variabilitatea 278
5.Compararea si
combinarea datelor 280
6.Corelatia 288
7.Diferenta
dintre medii 292
Anexa B 295
Tabelele Taylor-Rusell
295
Tabelele de expectanta
Lawshe 300
Bibliografie 303
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu