17/08/2015

PSIHOLOGIA SELECTIEI SI FORMARII PROFESIONALE

Autor : Horia Pitariu      
Editura Dacia
An aparitie : 1983

Nr pagini : 304
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 29 lei la anticariatulnou
Disponibilitate BCU
Download pdf  pe slideshare



Cuprins:



Cuvant inainte  9

Cap.1.
Pregatirea fortei de munca in etapa actuala a dezvoltarii societatii noastre  11
       1.1.Munca – dimensiune esentiala a conditiei umane  11      
       1.2.Sistemul OM-MASINA-MEDIU  15
       1.3.Obiectivele selectiei, formarii si perfectionarii profesionale in contextul revolutiei stiintifico-tehnice  17      
       1.4.Selectia psihologica si formarea profesionala – subprograme ale asigurarii competentei profesionale  24     
Bibliografie  28

Cap.2.
Studiul profesiunilor – o problema de permanenta actualitate  30
       2.1.De ce sa incepem cu studiul profesiunii ?  30      
       2.2.Monografia profesionala – o descriere completa a profesiunii  37
       2.3.Ce trebuie sa contina o monografie profesionala  38
       2.4.O incursiune in metodele de analiza a muncii  40
            2.4.1.Inventarierea sarcinilor de munca  43
            2.4.2.Analiza continutului muncii  44
                  2.4.2.1. Analiza procesului de munca  45
                  2.4.2.2. Analiza organizarii sistemului om-masina  46
                  2.4.2.3. Analiza functionarii sistemului om-masina  46
            2.4.3.Analiza psihologica a muncii  51
                  2.4.3.1.Analiza erorilor  55
                  2.4.3.2.Studiul incidentelor critice  57
            2.4.4.Un chestionar de analiza structurata a muncii  58
Bibliografie  62

Cap.3.
Metodologia examenului psihologic  64
       3.1. Cadrul de baza al orientarii si selectiei personalului industrial  64
            3.1.1.Orientarea profesionala  64
            3.1.2.Reorientarea, selectia si repartitia profesionala  71
            3.1.3.Etapele de baza ale selectiei psihologice si repartitiei personalului  74
            3.1.4.Un model actual pentru cercetarile de selectie psihologica  77
       3.2.Examenul psihologic  82
            3.2.1.Principii fundamentale  83
            3.2.2.Tipuri de examene psihologice in industrie  88
            3.2.3.Organizarea examenului psihologic  90
       3.3.Nu orice “test” este un test  92
            3.3.1.Ce este un test?  93
            3.3.2.Calitati necesare testelor psihologice  98
       3.4.O taxonomie posibila a testelor utilizate in industrie  104
            3.4.1.Testarea inteligentei si a aptitudinilor generale  105
            3.4.2.Teste de aptitudini speciale si de cunostinte  109
            3.4.3.Chestionare si teste de personalitate  110
       3.5.Eficienta profesionala – problema criteriului  114
            3.5.1.Clasificarea si conditiile criteriilor  117
            3.5.2.Ce solutie adoptam in alegerea criteriului ?  120
Bibliografie  124

Cap.4.
Predictie, decizie, utilitate  127
       4.1.Determinarea valorii functionale a testelor  127
            4.1.1.Validitatea  127
            4.1.2.Linia de regresie  130
            4.1.3.Corectarea coeficientului de corelatie  131
            4.1.4.Contravalidarea  132
            4.1.5.Combinarea testelor intr-o baterie  133
            4.1.6.Analiza profilelor psihologice  135
       4.2.Decizia in selectia si repartitia profesionala  139
            4.2.1.Decizia globala sau organizationala  140
            4.2.2.Decizia individualizata  147
       4.3.Despre estimarea eficientei selectiei/repartitiei personalului industrial. Tendinte prezente  151
            4.3.1.Modelul lui Bayes de luare a deciziei  152
            4.3.2.Modelul lui Faverge de determinare a planului de actiune in selectia profesionala  154
            4.3.3.Un exemplu de calcul simplu de eficienta  157
Bibliografie  158

Cap.5.
Pregatirea si perfectionarea fortei de munca: dezvoltarea multilaterala a personalitatii  160
       5.1.Obiective prezente si viitoare in formarea personalului muncitor  160      
       5.2.Deficiente actuale si solutii  161
       5.3.Premisele psihologice ale formarii deprinderilor de munca  164
            5.3.1.ce sunt deprinderile si procesul lor de formare  164
            5.3.2.Etape in formarea deprinderilor  166
            5.3.3.Cunoasterea rezultatelor – un principiu al invatarii  168
            5.3.4.Viteza si precizie in formarea deprinderilor profesionale  171
            5.3.5.Transferul deprinderilor si policalificarea  173
            5.3.6.Invatarea globala si fractionata, comasata si distribuita  174
            5.3.7.Interferente in instruirea profesionala: varsta, stressul si oboseala  177
       5.4.Formarea profesionala ca sistem organizational  181
            5.4.1.O scheme sistemica de organizare a formarii profesionale  181
       5.5.Tehnologii si metode utilizate in formarea si perfectionarea pregatirii profesionale  189
       5.6.Evaluarea programelor de formare a aptitudinilor si deprinderilor tehnice  196
       5.7.Exemplificari  203
Bibliografie  209

Cap.6.
Aprecierea personalului industrial – responsabilitate si etica  212
       6.1. Aprecierea personalului – un obiectiv necesar  212
       6.2.Tehnici uzuale de notare a personalului  214
       6.3.Surse de eroare in notarea personalului  219
       6.4.elaborarea fisei de apreciere pentru analisti-programatori – un exemplu practic  222
Bibliografie  225

Cap.7.
Analiza unui exemplu – selectia si pregatirea profesionala a personalului pentru informatica  228
       7.1.Premisele unui studiu de oportunitate  228
       7.2.Selectia psihologica a analistului-programator si ajutorului-programator  232
            7.2.1.Profesiograma analistului-programator si ajutorului-programator   232
            7.2.2.Validarea testelor utilizate in examenul psihologic al analistilor-programatori si ajutorilor-programator i  236
            7.2.3.Diagnosticarea trasaturilor de personalitate  245
            7.2.4.Strategia de selectie a analistilor-programatori si ajutorilor-programator i 248
       7.3.Selectia si formarea profesionala a operatoarelor perforatoare de cartele  253
            7.3.1.Analiza psihologica a profesiei de operatoare perforatoare de cartele  253
            7.3.2.Validarea bateriei de teste pentru selectia operatoarelor perforatoare de cartele  258
            7.3.3.Strategia de selectie a operatoarelor perforatoare de cartele  262
            7.3.4.Un exemplu de formare profesionala a operatoarelor perforatoare de cartele  264
Bibliografie  268

Anexa A   270
Elemente de prelucrare statistica a datelor  270
       1.Distributia de frecventa  270
       2.Reprezentarea grafica a distributiei de frecventa  272
       3.Masuri ale tendintei centrale  275
       4.Variabilitatea  278
       5.Compararea si combinarea datelor  280
       6.Corelatia  288
       7.Diferenta dintre medii  292

Anexa B  295
Tabelele Taylor-Rusell   295
Tabelele de expectanta  Lawshe  300

Bibliografie  303






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu