Editura Polirom
Colectia COLLEGIUM.Educatie
An aparitie : 1998
Editia a II-a (in 1997 a aparut la editura Institutul de Stiinte ale Educatiei)
Editia a II-a (in 1997 a aparut la editura Institutul de Stiinte ale Educatiei)
ISBN 973-683-106-x
Nr pagini : 192
Nr pagini : 192
Format 147 x 205
Anticariat
Anticariat
Disponibilitate BCU
Download pdf pe slideshare
Cartea isi propune sa readuca in atentie rolul pe care il joaca pedagogia in procesul instructiv-educativ. Autorul ofera sugestii privind armonizarea acestei discipline cu provocarile lumii contemporane, redefinind notiuni, concepte, precum si relatiile dintre ele. Actul pedagogic, ca demers formativ, nu poate fi conceput in afara libertatii individului, pe care il educa tocmai pentru a-si dobindi, manifesta, pastra si apara libertatea proprie.
Gabriel Albu este profesor universitar doctor la Departamentul Științele Educației al Facultății de Litere și Științe din cadrul Universității Petrol-Gaze din Ploiești. Este autor sau coautor al peste 20 de volume.
Dintre lucrarile sale:
Introducere într-o pedagogie a libertatii : despre libertatea copilului si autoritatea adultului, Polirom 1998
Mecanisme psihopedagogice ale evaluarii scolare, Editura Universității din Ploiești 2001
In cautarea educatiei autentice, Polirom 2002
Concepte fundamentale ale psihologiei. Memoria. Gândirea. Imaginaţia, Ed. Economica 2003?
Repere pentru o conceptie umanista asupra educatiei : prejudecatile (practicii scolare) ca provocare, Paralela 45 2005
O psihologie a educatiei, Institutul european 2005
Comunicarea interpersonala: aspecte formative si valente psihologice, Institutul european 2008
Educatia, profesorul si vremurile : eseuri de pedagogie sociala, Paralela 45 2009
Relatiile interpersonale : aspecte institutionale, psihologice si formativ-educative, Institutul european 2013
Grijile si îngrijorarile profesorului, Paralela 45 2013
Autoeducatia : cautari si clarificari, Institutul european 2016
Introducere într-o pedagogie a curajului, Trei 2017
O abordare umanista a educatiei, Paralela 45 2017
Universul valoric al profesorului. O incursiune, Institutul european 2019
Introducere 7
Capitolul I
Individul şi
societatea contemporană 9
Capitolul II
Pedagogia românească
interbelicăşi problema libertăţii în educaţie 41
Capitolul III
Câteva reconsiderări
conceptuale necesare 59
Capitolul IV
Conceptul de
libertate 79
Capitolul V
Conceptul de
autoritate 111
Capitolul VI
Conceptul de educaţie
şi pedagogia libertăţii 137
Capitolul VII
Educatorul şi
pedagogia libertăţii 159
Consideraţii finale
181
Bibliografie 186
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu