Editura Paralela 45 (click pentru a cumpara de la editura)
Colectia Universitaria
An aparitie :2005
ISBN 973-697-330-1
Nr pagini :358
Pret : 15 lei
Descrierea
editurii:
Volumul de fata continua problematica
dezvoltata de autor in „Introducere intr-o pedagogie a libertatii” si
„In cautarea educatiei autentice”, revitalizand anumite dimensiuni ale
educatiei, care, intr-o lume dominata de eficienta, devin tot mai putin
vizibile: umanismul, autenticitatea si libertatea. Autorul pledeaza
astfel pentru detasarea de prejudecatile practicii scolare si pentru
reconsiderarea factorului uman in actul educatiei.
Gabriel Albu este profesor universitar doctor la Departamentul Științele Educației al Facultății de Litere și Științe din cadrul Universității Petrol-Gaze din Ploiești. Este autor sau coautor al peste 20 de volume.
Dintre lucrarile sale:
Introducere într-o pedagogie a libertatii : despre libertatea copilului si autoritatea adultului, Polirom 1998
Mecanisme psihopedagogice ale evaluarii scolare, Editura Universității din Ploiești 2001
In cautarea educatiei autentice, Polirom 2002
Concepte fundamentale ale psihologiei. Memoria. Gândirea. Imaginaţia, Ed. Economica 2003?
Repere pentru o conceptie umanista asupra educatiei : prejudecatile (practicii scolare) ca provocare, Paralela 45 2005
O psihologie a educatiei, Institutul european 2005
Comunicarea interpersonala: aspecte formative si valente psihologice, Institutul european 2008
Educatia, profesorul si vremurile : eseuri de pedagogie sociala, Paralela 45 2009
Relatiile interpersonale : aspecte institutionale, psihologice si formativ-educative, Institutul european 2013
Grijile si îngrijorarile profesorului, Paralela 45 2013
Autoeducatia : cautari si clarificari, Institutul european 2016
Introducere într-o pedagogie a curajului, Trei 2017
O abordare umanista a educatiei, Paralela 45 2017
Universul valoric al profesorului. O incursiune, Institutul european 2019
INTRODUCERE /7
CAPITOLUL I. SCHIMBAREA SOCIETĂŢII, SOCIETATEA SCHIMBĂRII ŞI
EDUCAŢIA
Predicţie şi profeţie în
istorie /19
Viaţa ca labirint /25
Destinul şi farmecul omului /30
Reflecţii despre om şi
educaţie /33
Consecinţele şcolii
tradiţionale asupra vieţii individului /35
Schimbarea societăţii,
societatea schimbării şi direcţii ale fomtării umane /43
Menirea şcolii /55
Necesitatea unei noi
filosofii a educaţiei /59
Educaţia şi tensiunea
culturală a umanităţii /62
Copilul - temeiul actului
educativ /64
Educaţia, între rigorile
instituţiei şi dorinţele copilului /69
Educaţia în condiţiile
societăţii concurenliale /73
Educaţia în context
multicultural /81
Educaţie şi despărţire /87
Educaţia şi problema morţii /90
CAPITOLUL II. EDUCATORUL
Ce credem despre tânăra
generaţie /109
Cultura psihopedagogică a
educatorului /111
Necesitatea unei noi etici /114
În faţa educatorului: două
perspective morale /123
Decalogul învăţătorului /127
Iubirea tatălui şi educaţia
copiilor /128
Tatăl şi fiii săi /135
Adevăratele daruri ale lui
Moş Crăciun /140
între noi, educatorii /145
CAPITOLUL III. RELATiA FORMATIVA
întâlnirea educativă /151
Libertate şi libertinaj în
educaţie /154
Educaţie, exemplu personal şi
orizont de aşteptare /158
Copilăria, afectivitatea şi
sensul evoluţiei personalităţii /161
Dimensiunea afectivă a şcolii /166
Bucuria de a fi cu profesorul /171
Efectele afective ale comunicării
în şcoală /185
CAPITOLUL IV. ÎNTEMEIERI, REPERE ŞI CONCEPTE
Idealul moral în pedagogia
românească interbelică /191
Individ şi individualizarea
educaţiei în gândirea pedagogică interbelică românească /196
Voinţa (raţională) în
gândirea pedagogică românească interbelică
/204
Personalitate şi educaţie în
gândirea pedagogică românească interbelică /212
Rolul învăţătorului (rural)în
reforma învăţământului românesc în concepţia lui Spiru Haret /219
Învăţătorul şi condiţia umană
în viziunea lui Ştefan Bârsănescu /225
Educaţie şi libertate în
concepţia lui Ioan Slavici /229
Ce am învăţat de la I.C.
Petrescu /234
Individul şi libertatea lui
în concepţia lui I.C. Petrescu /237
Limite şi false limite ale
libertăţii în educaţie /244
Pedagogia românească în
concepţia lui losifl.I. Gabrea /254
Vladimir Ghidionescu,
exponent al pedagogiei experimentale româneşti ..259
Omul paideic în concepţia lui
Constantin Noica /264
Rolul formativ al filosofiei
în viziunea lui C. Rădulescu-Motu /268
Nae lonescu, filosof şi
practician al educaţiei /273
Specificul mediului filosofic
românesc la Mircea Vulcănescu /278
Pesimism sau luciditate la
Emil Cioran /282
Dimensiunea umanistă a
concepţiei lui J.A. Comenius /287
Educaţia în faţa vieţii
veşnice / /291
Aspecte privind motivaţia
învăţării în conccpţia lui John Dewey /295
Scop şi educaţie Ia John
Dewey /302
Spiritul ştiinţific şi
educaţia la Gaston Bachelard /308
ÎN LOC DE ÎNCHEIERE (DESPRE CRIZA EDUCAŢIEI) /320
BIBLIOGRAFIE /333
REZUMAT /341
ABSTRACT /343
R£SUM£ /345
ZUSAMMENFASSUNG /347
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu