Autor : Delia Cristina Balaban
Editura Polirom
Colectia COLLEGIUM.Relatii publice si publicitate
An aparitie :2009
Editia a II-a revizuita si adaugita
ISBN 978-973-46-1394-6
Nr pagini :272
Format 135 x 200
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
Intr-o societate in plina schimbare, publicitatea se confrunta tot
mai des cu provocarea de a-si depasi formele clasice si de a-si comunica
mesajul cu maximum de eficienta. Astfel, publicitatea online,
organizarea de evenimente si marketingul viral fac in prezent parte din
tot mai multe campanii. Volumul prezinta agentia de publicitate – cu
tipologiile si structura specifice unei agentii full-service –,
rolurile diverselor departamente si ale membrilor acestora in cadrul
campaniei publicitare, precum si efectele mass-mediei asupra publicului.
Publicitatea. De la planificarea strategica la implementarea media se adreseaza tuturor celor care lucreaza in domeniul publicitatii sau sint interesati de fenomenul publicitar.
Delia Cristina Balaban este conferentiar universitar
doctor la Catedra de comunicare si relatii publice, Universitatea
„Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca, si coordonatorul masteratului de
publicitate din cadrul aceleiasi facultati.
A mai publicat: Comunicare publicitara (ed. I, Accent, 2005) si Comunicare mediatica (Tritonic, 2009). A colaborat la volumele Minighidul joburilor in PR si publicitate (coord. Flaviu Calin Rus, Accent, 2006) si Strategie si creativitate in publicitate (coautor Mihai Deac, Accent, 2007).
A mai publicat: Comunicare publicitara (ed. I, Accent, 2005) si Comunicare mediatica (Tritonic, 2009). A colaborat la volumele Minighidul joburilor in PR si publicitate (coord. Flaviu Calin Rus, Accent, 2006) si Strategie si creativitate in publicitate (coautor Mihai Deac, Accent, 2007).
Cuprins:
1.
Agenţia de publicitate.................................................................................. 9
1.1. Definiţia agenţiei de publicitate, categoriile şi
organizarea.........................
9
1.2. Departamentul de strategie........................................................................ 12
1.3. Departamentul de creaţie........................................................................... 13
1.4. Departamentul BTL.................................................................................. 17
1.5. Departamentul media................................................................................ 19
1.6. Departamentul outdoor............................................................................. 21
1.7. Departamentul de producţie ..................................................................... 21
2. Publicitatea şi marketingul........................................................................ 23
2.1. Mixul de marketing.................................................................................. 23
2.2. Submixul publicitar.................................................................................. 27
2.3. Particularităţile procesului de comunicare
publicitară............................... 34
2.4. Clasificarea publicităţii ............................................................................ 44
2.5. Funcţiile publicităţii.................................................................................. 47
3. Imaginea în publicitate.............................................................................. 49
3.1.
Definirea
termenilor................................................................................. 49
3.2.
Funcţiile
imaginii .................................................................................... 52
3.3.
Elementele
imaginii.................................................................................. 55
3.4.
Transferul de
imagine............................................................................... 57
3.5.
Brandul şi
imaginea ................................................................................. 61
4. Planificarea şi strategia în publicitate.............................................................. 69
4.1.
Poziţionarea ............................................................................................. 69
4.2.
Planificarea
publicitară ............................................................................. 78
4.3.
Obiectivele
publicităţii.............................................................................. 81
4.4.
Fluxul
dezvoltării produsului publicitar.................................................... 85
4.5.
Strategia
publicitară.................................................................................. 89
4.6.
Prezentarea
produsului publicitar.............................................................. 92
4.7.
Obiectul
produsului publicitar.................................................................. 93
4.8.
Implementarea
strategiei publicitare.......................................................... 96
4.9.
Timpul
publicitar.................................................................................... 100
4.10.
Bugetul
publicitar................................................................................... 101
4.11.
Elementele
specifice creaţiei publicitare.................................................. 103
5. Creativitatea în publicitate............................................................................ 105
5.1.
Textul
publicitar...................................................................................... 105
5.2.
Elementele de
comunicare vizuală în publicitate...................................... 109
5.2.1. Activarea şi asocierea .....................................116
5.2.1. Activarea şi asocierea .....................................116
5.2.2.
Conceptul Corporate Identity Management.....................................117
5.3.
Importanţa
muzicii în publicitate............................................................. 118
5.4.
Macheta de
presă.................................................................................... 119
5.5.
Spotul radio...........................................................................................
121
5.6.
Spotul
audio-video................................................................................
123
6. Media în publicitate .................................................................................... 127
6.1.
Media -
utilizarea în publicitate..............................................................
127
6.2.
Indicatori şi
termeni relevanţi pentru planul media.................................
131
6.3.
Planul media ......................................................................................... 138
6.4.
Obiectivele
media....................................................................................
140
6.4.1. Publicul-ţintă .....................................140
6.4.2. Distribuţia geografică a produsului .....................................146
6.4.3. Strategia media. Raportul frecvenţă/acoperire .....................................147
6.4.4. Presiunea concurenţei .....................................152
6.4.5. Bugetul media.....................................153
6.4.6. Alegerea media. Media mixul sau mixul mediatic.....................................154
6.4.1. Publicul-ţintă .....................................140
6.4.2. Distribuţia geografică a produsului .....................................146
6.4.3. Strategia media. Raportul frecvenţă/acoperire .....................................147
6.4.4. Presiunea concurenţei .....................................152
6.4.5. Bugetul media.....................................153
6.4.6. Alegerea media. Media mixul sau mixul mediatic.....................................154
6.5.
Realizarea
propriu-zisă a planului media .............................................. 160
6.6.
Particularităţile
utilizării diverselor tipuri de media................................
163
6.6.1.
Publicitatea
în presa scrisă.............................................................
163
6.6.2.
Publicitatea
radio .......................................................................... 168
6.6.3.
Publicitatea
TV..............................................................................
170
6.6.4. Publicitatea în cinematografe ..................................... 173
6.6.5. Publicitatea şi new media.....................................174
6.6.4. Publicitatea în cinematografe ..................................... 173
6.6.5. Publicitatea şi new media.....................................174
6.6.6.
Publicitatea
prin intermediul telefoniei mobile...............................
180
6.6.7.
Tipurile de
publicitate outdoor şi out ofhome................................
182
7. Publicitatea BTL......................................................................................... 187
7.1.
Sponsorizarea........................................................................................
187
7.2. Product placement-ul............................................................................
196
7.3.
Marketingul
direct.................................................................................
198
7.4.
Promovarea
vânzărilor........................................................................... 205
7.5. Event marketing ..................................................................................... 211
7.6.
Marketingul
viral...................................................................................
212
7.7.
Marketingul
experimental......................................................................
214
8. Paradigme în cercetarea efectelor publicităţii.............................................. 217
8.1.
Procesarea
psihică a mesajului publicitar................................................ 220
8.2.
Noţiunea de involvement........................................................................ 224
8.3.
Teoria
motivaţiilor.................................................................................. 226
8.4.
Principalele
modele ale efectelor publicităţii........................................... 227
8.5.
Modelele S-R......................................................................................... 229
8.6.
Modele
etapizate .................................................................................... 232
8.7.
Modele
complexe despre comportamentul consumatorului...................
241
8.8.
Modele relaţionale.................................................................................. 243
8.9.
Perspective
contemporane asupra efectelor publicităţii........................... 247
9. Elemente de comunicare interculturală în publicitate .................................. 251
Bibliografie..................................................................................................... 259
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu