Autor : Ioan Bontas
Editura All
Colectia ALL PEDAGOGIC
An aparitie :1994, 1995, 1996, 1998, 2001, 2008
Editia a VI-a revizuita si adaugita
ISBN 978-973-571-738-4
Nr pagini :416
Format ?
Pret : 59,90 lei la Editura
Disponibilitate BCU
pdf aici (editie anterioara)
Descrierea
editurii:
Conceputa ca un manual universitar, care abordeaza problemele
fundamentale ale pedagogiei, ale didacticii si ale sistemului
institutional de educatie, precum si unele probleme pedagogice
complementare de interes major, cum ar fi orientarea scolara si
profesionala, educatia permanenta, creativitatea, cercetarea pedagogica
si managementul educational, lucrarea profesorului Bontas se constituie
intr-o sursa de informare stiintifico-didactica si este dedicata atat
pregatirii pedagogice a studentilor din toate profilurile invatamantului
superior, care doresc sa devina cadre didactice, cat si perfectionarii
pedagogice a cadrelor didactice de toate specialitatile din invatamantul
romanesc de toate gradele si profilurile. Tratatul imbina traditia
pozitiva cu inovatia, atat in ceea ce priveste demersurile pedagogiei
romanesti, cat si cu privire la cele ale pedagogiei universitare, iar
cunoasterea si aplicarea datelor din cuprinsul sau ofera posibilitatea
manifestarii initiativei pedagogice ideatice si a celei practice,
creative a profesorilor si a altor factori educativi interesati, astfel
ca ele sa poata fi adaptate si sa satisfaca indeplinirea in conditii cat
mai bune si eficiente a obiectivelor specifice fiecarei situatii
concrete, relativ stabile sau aleatoare, a procesului
instructiv-educativ si sa asigure o perfectionare continua a educatiei
si invatamantului.Lucrarea se adreseaza studentilor din toate
profilurile invatamantului superior, care doresc sa devina cadre
didactice, cat si perfectionarii pedagogice a cadrelor didactice de
toate specialitatile din invatamantul romanesc de toate gradele si
profilurile.
Ioan Bontas a fost profesor de
pedagogie la Universitatea Politehnica Bucuresti, remarcandu-se ca
distins si valoros cadru didactic, educator, publicist autor a circa
100 de lucrari: cursuri, manuale, indrumare de metodica si practica
pedagogica, lucrari, articole si studii de specialitate, comunicari
stiintifice si sustineri de referate si conferinte pedagogico-metodice
si educative si manager, fiind o perioada indelungata sef al
disciplinei Pedagogie si sef al catedrei omonime .
Cuprins:
Prefaţă /9
I.Introducere
în pedagogie (Fundamentele pedagogiei) /11
1.Pedagogia - ştiinţa educaţiei /11
2.Educabilitatea. Factorii dezvoltării
personalităţii /34
3.Stadiile dezvoltării ontogenetice a
personalităţii. Particularităţile de vârstă şi individuale. Implicaţiile lor
psihopedagogice /49
4.Finalitatea, idealul şi laturile
educaţiei /72
II.Teoria
şi metodologia curriculumului /101
5.Teoria generală a curriculumului /101
6.Curriculumul educaţional (conţinutul
învăţământului)/104
III.Teoria
şi metodologia instruirii (Didactica) /121
7.Procesul de învăţământ /122
8.Principiile instruirii (didacticii) /133
9.Mijloacele de învăţământ /151
10.Metodele de învăţământ şi de educaţie
morală /159
11.Formele de organizare a procesului de
învăţământ. Proiectarea didactică /212
IV.Teoria
şi metodologia evaluării /252
12.Evaluarea cunoştinţelor. Docimologia.
Sistemul de credite transferabile /252
13.Randamentul şcolar. Succesul şi
insuccesul şcolar269
V.Sistemul instituţional de
educaţie /278
14.Sistemul de învăţământ în România /278
15.Profesorul - factor educativ. Personalitatea profesorului /296
16.Familia - factor educativ /305
17.Societăţile economico-industriale şi comerciale, organizaţiile
nonguvernamentale - ONG-urile, fundaţiile diverse etc. - factor educativ /310
18.Mass-media - factor educativ /313
19.Conţinutul educaţiei morale - factor al formării profilului etic /317
20.Grupul şcolar - factor socio-educativ /329
VI.Complementele pedagogiei /343
21.Orientarea şcolară şi profesională /343
22.Educaţia permanentă (formare continuă) /352
23.Creativitatea. Cunoaşterea şi stimularea ei /359
24.Cercetarea pedagogică /370
25.Managementul educaţional /377
Bibliografie /391
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu