Autor : Jim Wilson
Editura Polirom
Colectia Psihologie clinica si psihoterapie
An aparitie :2011
Traducerea Claudia Koblicica
ISBN 978-973-46-1890-3
Nr pagini :232
Format 130 x 200
Pret : 27,95 lei la Editura,18,20 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
Adept al abordarii problemelor psihologice specifice intr-un cadru mai
larg, Jim Wilson prezinta o ampla paleta de tehnici aplicabile in cazul
copiilor de diferite virste. Tehnicile sint ilustrate cu numeroase
exemple si studii de caz ce pun in evidenta componentele-cheie ale
oricarei terapii eficiente: o relatie copil-terapeut bazata pe
incredere, o buna comunicare, jocul ca metoda terapeutica, evitarea unei
posibile dependente afective a copilului de psihologul sau.
Informatiile prezentate intr-o maniera accesibila sint utile pentru
studentii de la facultatile de psihologie care doresc sa se specializeze
in domeniu, precum si pentru psihoterapeuti, psihologi sau
psihopedagogi.
Jim Wilson este psihoterapeut de familie si trainer in
terapia de familie. Este fost director al Centre for Child Focused
Practice la Institute of Family Therapy din Londra si a fost pentru
multi ani director si membru al consiliului de conducere la Cardiff
Family Institute (Tara Galilor). A sustinut proiecte de consultanta si
workshopuri in Marea Britanie, Tarile Scandinave si Irlanda. A mai
publicat The Performance of Practice: Enhancing the Repertoire of
Therapy with Children and Families (Karnac, Londra, 2007).
Cuprins:
Mulţumiri 9
Cuvânt-înainte (David Campbell, Ross
Draper) 11
Prefaţă (John Burnham) 13
Introducere 19
Capitolul 1.
Cadrul teoretic al practicii terapeutice centrate pe copil 29
Capitolul 2.
Copilul în contextul terapeutic : convocarea şi consultarea persoanelor
semnificative 39
Capitolul 3.
Stabilirea unei conexiuni: prima întâlnire
61
Capitolul 4. Întrebări
centrate pe copil 93
Capitolul 5.
Jocul de rol pentru probleme serioase 117
Capitolul 6.
Forme ale scrisului în terapia copilului 145
Capitolul 7.
întrebări care îi preocupă pe terapeuţi
171
Capitolul 8.
Perspectivele copiilor 193
Note de final 199
Anexă
201
Referinţe bibliografice 209
Index
215
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu