Autor : Dumitru Iacob, Diana-Maria Cismaru
Editura Comunicare.ro
Colectia Cursuri Universitare
An aparitie :2010
Editia a II-a , revizuita
ISBN 978-973-711-237-8
Nr pagini :202
Format 170 x 240
Pret : 33,03 lei la Editura, 24,99 lei la elefant (12,99 lei ebook-ul), 36 lei la librarie.net
Pdf aici
Pdf aici
Descrierea
editurii:
Realitatea în care se nasc si se dezvolta organizatiile în prezent este una
deconcertanta. Schimbarile si tendintele de sens opus solicita firmele,
companiile si institutiile sa-si perfectioneze atat metodele de lucru si
modul de gestionare a resurselor, cat si canalele de comunicare interna si
externa. Sanatatea organizatiilor este în legatura directa cu capacitatea
lor de detectare corecta a schimbarilor din mediu si de adaptare creativa
la presiuni si influente externe. In ultima instanta, o organizatie
sanatoasa este o organizatie inteligenta. Drumul catre însusirea acestor
trasaturi reprezinta o provocare pe termen mediu pentru organizatiile
romanesti.
DUMITRU IACOB este profesor la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Bucureşti, unde asigură cursuri de relaţii publice şi comunicare organizaţională. Este profesor asociat şi conducător de doctorat la Universitatea Naţională de Apărare „Carol I“, Bucureşti, unde îndrumă studii privind comunicarea publică şi securitatea naţiunilor.
DIANA-MARIA CISMARU este doctor în sociologie, conferenţiar la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice şi director al Departamentului Relaţii Publice din Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti. Coordonează două programe masterale în cadrul facultăţii: Comunicare şi Relaţii Publice şi Social Media şi Marketing Online. Este autor sau coautor al mai multor volume apărute la Editura Comunicare.ro, respectiv Tritonic:
Relaţii Publice – coeziune şi eficienţă prin comunicare (2003, 2011),
Organizaţia inteligentă (2009),
Social media şi managementul reputaţiei (2012) etc
Cuprins:
Argument pentru organizaţia inteligentă / 7
CAPITOLUL 1
Gândirea
managerial-organizaţională / 9
1.1. Corelaţiile si perspectivele - constituenţi ai gândirii
managerial-organizaţionale / 10
1.2. Paradigmele gândirii manageriale / 13
1.3. Presupoziţiile gândirii manageriale / 16
1.4. Scopurile gândirii manageriale / 19
1.5. Problemele gândirii manageriale / 21
1.6. Nivelurile gândirii manageriale / 23
1.7. Domeniile generării si manifestării corelaţiilor manageriale / 24
1.8. Gestionarea resurselor strategice / 27
CAPITOLUL 2. Elemente
introductive pentru studiul organizaţiilor / 35
2.1. Structura organizaţiilor / 36
2.2. Clasificarea organizaţiilor / 39
2.3. Organizarea la extrem - instituţiile totale / 40
CAPITOLUL 3. Perspective
teoretice / 49
3.1. Metode de studiu în organizaţii / 49
3.2. Perspective asupra organizaţiei / 53
CAPITOLUL 4.Orientări în
managementul organizaţiilor / 65
4.1. De la managementul clasic la orientarea spre structuri / 66
4.2. Orientarea spre oameni / 68
4.3. Omul - principala resursă a organizaţiei / 70
4.4. Schimbarea si dezvoltarea organizaţiilor / 71
CAPITOLUL 5. Dinamica socială
si viitorul organizaţiilor / 81
5.1. Organizaţiile viitorului / 81
5.2. De la structura simplă la adhocraţie / 82
5.3. Raţionalitatea pragmatică / 85
5.4. Transformări recente si influenţe asupra organizaţiilor / 86
CAPITOLUL 6. Funcţiile
conducerii organizaţiilor / 95
6.1. Diagnoza / 97
6.2. Prognoza / 98
6.3. Decizia / 99
6.4. Organizarea / 102
6.5. Motivarea / 105
6.6. Controlul / 109
CAPITOLUL 7. Conducători,
manageri si lideri în organizaţii / 117
7.1. Conducători, manageri si lideri - distincţii si corelaţii / 117
7.2. Conducerea sub impactul proceselor sociale contemporane / 118
7.3. Personalitatea si comportamentul liderului / 120
7.4. Stiluri de conducere / 122
CAPITOLUL 8. Comportamentul
organizaţional / 137
8.1. Putere si influenţă în organizaţii / 137
8.2. Roluri în grupul de lucru. Participare si comunicare / 139
8.3. Conflictele - cauze si strategii de gestionare / 140
8.4. Stresul în organizaţii / 145
CAPITOLUL 9. Cultura
organizaţională / 155
9.1. Conţinutul culturii organizaţionale / 155
9.2. Orientări privind geneza culturii organizaţionale / 157
9.3. O abordare analitică a culturii organizaţionale / 159
CAPITOLUL 10. Comunicare si
adaptare / 173
10.1. Informare si comunicare / 173
10.2. Direcţii si forme de comunicare organizaţională / 176
10.3. Adaptarea si sănătatea organizaţiilor / 182
10.4. Noile tehnologii si comunicarea organizaţională / 187
Răspunsuri corecte la grilele de autoevaluare / 197
Bibliografie selectivă / 199
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu