Autor : Diana-Maria Cismaru
Editura Tritonic
Colectia Comunicare media
An aparitie :2010
Editia a II-a???
ISBN 978-973-733-199-1
Nr pagini :160
Format 130 x 200
Pret : 17 lei la Editura,
19,80 lei la elefant ,15,50 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
O incursiune in formele si tipurile de comunicare interna in
organizatii, oferind o perspectiva de ansamblu asupra posibilitatilor de
analiza si de interventie. Lucrarea ofera instrumente utile pentru
specialistii in comunicare si domenii conexe, dar si pentru managerii de
orice nivel.
Valoarea lucrarii decurge atat din tratarea unor subiecte noi si incitante precum construirea identitatii organizationale si managementul performantei prin comunicare, cat si din adaptarea teoriilor si modelelor de analiza la contextul social si caracteristicile organizatiilor romanesti.
Valoarea lucrarii decurge atat din tratarea unor subiecte noi si incitante precum construirea identitatii organizationale si managementul performantei prin comunicare, cat si din adaptarea teoriilor si modelelor de analiza la contextul social si caracteristicile organizatiilor romanesti.
DIANA-MARIA CISMARU este doctor în sociologie, conferenţiar la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice şi director al Departamentului Relaţii Publice din Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti. Coordonează două programe masterale în cadrul facultăţii: Comunicare şi Relaţii Publice şi Social Media şi Marketing Online. Este autor sau coautor al mai multor volume apărute la Editura Comunicare.ro, respectiv Tritonic:
Relaţii Publice – coeziune şi eficienţă prin comunicare (2003, 2011),
Organizaţia inteligentă (2009),
Social media şi managementul reputaţiei (2012) etc
Cuprins:
INTRODUCERE 9
METODE DE STUDIU ÎN COMUNICAREA INTERNĂ
11
Cantitativ
versus calitativ 12
Metode
cantitative 15
Metode
calitative 19
Metode
integrate de studiu 21
CONDUCERE ŞI COMUNICARE 27
Elemente
distinctive în stilul de conducere şi comunicare 28
Variabile
situaţionale şi influenţa asupra stilului de conducere 30
Autoritar,
democratic, permisiv: tipuri şi subtipuri 34
REŢELE DE COMUNICARE FORMALĂ ŞI INFORMAIĂ
46
Direcţii şi
sensuri de comunicare: deficienţe frecvente 47
Reţele de
comunicare formală: modele informaţionale pe plan intern 49
Comunicarea
şi structura informală: reţele subtile 51
COMPORTAMENTUL ORGANIZAŢIONAL ŞI COMUNICAREA
INTERNĂ 57
Puterea şi
influenţa: obiective şi traiectorii personale 57
Roluri în
grupul de lucru: sarcini comune şi participare inegală 60
Conflictele:
strategii de gestionare la nivel interpersonal şi managerial 62
Stresul şi
performanţa: posibilităţi de ameliorare prin comunicare 71
IDENTITATEA ORGANIZAŢIONALĂ CA BAZĂ A
COMUNICĂRII STRATEGICE 78
Diferenţe
între noţiuni: identitate, climat, cultură 78
Instrumente
de analiză: percepţia din interior şi din exterior 80
Identitatea
la nivel strategic: proiectare şi gestionare 83
Instrumente
pentru comunicarea identităţii organizaţionale 85
CULTURA ORGANIZAŢIONALĂ: VALORILE ŞI ADAPTAREA
94
Adaptarea
prin valorile colective 94
Geneza
culturii organizaţionale, în interior sau exterior 97
O
perspectivă analitică: complexul de valori şi organizaţia 102
În căutarea
excelenţei: direcţii şi dileme 108
COMUNICAREA INTERNĂ ŞI MANAGEMENTUL PERFORMANŢEI
113
Motivaţie şi
performanţă: teorii şi factori 113
Transformarea
motivaţiei extrinseci în motivaţie intrinsecă (downshiftingal) 120
Analiza
comportamentală şi performanţa 121
Îmbunătăţirea
performanţei prin comunicare internă 126
COMUNICAREA INTERNĂ STRATEGICĂ 132
Publicuri şi
acţiuni de comunicare orientate 132
Planuri,
obiective, strategii 134
Campanii de
comunicare internă 139
Comunicarea
internă în caz de criză 142
ÎN LOC DE CONCLUZII. NOILE TEHNOLOGII DE COMUNICARE:
OPORTUNITĂŢI ŞI PROVOCĂRI 148
BIBLIOGRAFIE
155
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu