Autor : Russell A. Barkley
Editura ASCR Cluj Napoca
Colectia Psihologul expert
An aparitie :2009
Traducerea Kállay Éva
ISBN 978-973-7973-64-1
Nr pagini :260
Format 210 x 280
pdf aici
Descrierea
editurii:
Acest manual include un ghid clinic pentru abordarea tulburărilor de
comportament, elaborat de cea mai cunoscută autoritate din domeniu, Dr.
Russell A. Barkley. Manualul cuprinde:
- 10 sesiuni pentru un program de training al părinţilor;
- o sesiune de evaluare care integrează criteriile de diagnostic din DSM IV;
- materiale utile care întăresc fiecare etapă a programului.
Cartea este o resursă foarte utilă pentru practicienii care vor învăţa tehnicile oferite pentru a-i ajuta pe părinţi:
- să înţeleagă comportamentele neadecvate ale copiilor;
- să-i motiveze pe copii şi să crească gradul lor de complianţă;
- să reducă frecvenţa comportamentelor noncompliante;
- să stabilească sisteme de disciplinare adecvate, fără a folosi pedeapsa fizică;
- să îmbunătăţească comportamentul şcolar al copiilor cu un nou sistem de recompense utilizat acasă.
- 10 sesiuni pentru un program de training al părinţilor;
- o sesiune de evaluare care integrează criteriile de diagnostic din DSM IV;
- materiale utile care întăresc fiecare etapă a programului.
Cartea este o resursă foarte utilă pentru practicienii care vor învăţa tehnicile oferite pentru a-i ajuta pe părinţi:
- să înţeleagă comportamentele neadecvate ale copiilor;
- să-i motiveze pe copii şi să crească gradul lor de complianţă;
- să reducă frecvenţa comportamentelor noncompliante;
- să stabilească sisteme de disciplinare adecvate, fără a folosi pedeapsa fizică;
- să îmbunătăţească comportamentul şcolar al copiilor cu un nou sistem de recompense utilizat acasă.
Cuprins:
Prefaţă 9
Introducere 11
Partea I
Informaţii necesare utilizării programului 23
Capitolul 1 Raţiunile fundamentale ale programului 25
Capitolul 2 Evaluarea clinică a copiilor dificili 51
Capitolul 3 Considerente practice în training‑ul părinţilor 77
Capitolul 4 O trecere în revistă a programului de
training al părinţilor 85
Partea a
II-a
Ghidul terapeutului pentru implementarea
programului de training 93
Etapa 1 De
ce sunt copiii neascultători 95
Etapa 2 Acordaţi‑le atenţie! 105
Etapa 3 Dezvoltarea
complianţei şi a jocului independent 113
Etapa 4 Când
lauda nu este suficientă: jetoane şi puncte
123
Etapa 5 Metoda
Time‑Out şi alte metode de disciplinare
135
Etapa 6 Utilizarea
metodei time‑out şi în cazul altor comportamente neadecvate 149
Etapa 7 Anticiparea
problemelor: managementul comportamentelor copilului în locuri publice 151
Etapa 8 Îmbunătăţirea
comportamentului şcolar de acasă: fişa de evaluare a comportamentului şcolar
zilnic 159
Etapa 9 Managementul
problemelor comportamentale viitoare 163
Etapa 10 Şedinţa
de fixare şi întâlnirile de follow‑up 167
Partea a
III-a
Instrumente de evaluare 171
Instrucţiuni
generale de completare a chestionarelor (Formularul 1) 175
Informaţii
despre copil şi familie (Formularul 2) 176
Formularul
de istoric medical şi de dezvoltare (Formularul 3) 177
Scala de
evaluare a tulburărilor de comportamente disruptive – varianta pentru părinţi
(Formularul 4) 180
Scala de
evaluare a tulburărilor de comportamente disruptive – varianta pentru educatori
(Formularul 5) 182
Chestionarul
de evaluare a situaţiilor de acasă (Formularul 6) 183
Chestionarul
de evaluare a situaţiilor de la şcoală (Formularul 7) 184
Cum să vă
pregătiţi pentru procesul de evaluare a copilului (Formularul 8) 185
Interviu
clinic – Formular pentru părinţi (Formularul 9)
194
Scala de
evaluare a comportamentului adulţilor – Auto‑evaluarea
comportamentului actual (Formularul 10) 219
Scala de
evaluare a comportamentului adulţilor – Auto‑evaluarea
comportamentului din copilărie (Formularul 11) 220
Partea a
IV-a
Fişe de lucru pentru părinţi 221
Fişe de
lucru pentru părinţi pentru Etapa 1: Profiluri ale caracteristicilor copilului şi
ale părintelui 225
Fişe de
lucru pentru părinţi pentru Etapa 1: Scala de evaluare a problemelor de familie 226
Fişe de
lucru pentru părinţi pentru Etapa 2: Atenţie la comportamentele de joacă pozitive
ale copilului dumneavoastră 229
Fişe de
lucru pentru părinţi pentru Etapa 3: Atenţie la complianţa copilului dumneavoastră 232
Fişe de
lucru pentru părinţi pentru Etapa 3: Daţi comenzi eficiente 233
Fişe de
lucru pentru părinţi pentru Etapa 3: Participarea la jocul independent 234
Fişe de
lucru pentru părinţi pentru Etapa 4: Sistemul de recompense cu jetoane şi puncte
de acasă 236
Fişe de
lucru pentru părinţi pentru Etapa 5: Time Out!
239
Fişe de
lucru pentru părinţi pentru Etapa 7: Anticiparea problemelor ‑Managementul
comportamentului copilului în locuri publice
243
Fişe de
lucru pentru părinţi pentru Etapa 8: Folosirea unei fişe de evaluare zilnică a comportamentului
şcolar 246
Fişe de
lucru pentru părinţi pentru Etapa 9: Managementul problemelor comportamentale
viitoare 253
Bibliografie 255
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu