Editura Polirom
Colectia COLLEGIUM
An aparitie :2001
ISBN 973-683-809-9
Nr pagini : 200
Format 160 x 235
Descrierea
editurii:
Rezultat al unei activitati didactice universitare, lucrarea defineste conceptele si principiile fundamentale ale relatiilor publice, organizarea sistemului mass-media si tehnicile de lucru specifice comunicarii cu presa scrisa si audiovizuala, de la intocmirea dosarelor de presa la organizarea conferintelor si la redactarea comunicatelor. Se acorda o atentie deosebita comunicarii cu presa in situatii de criza.
.
Cristina Coman este conferentiar universitar la Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii a Universitatii din Bucuresti. A beneficiat de stagii de perfectionare in jurnalism si comunicare la Ecole Superieure de Journalisme, Lille (Franta – 1992), Universite Libre de Bruxelles (Belgia – 1993), State University of South Carolina (SUA – 1995) si Universite Paul Valery de Montpellier (Franta – 1999). Este autoarea lucrarii Relatii publice: tehnici de comunicare cu presa, aparuta in 1999 la Editura ALL, Bucuresti, reeditata cu titlul Relatiile publice si mass-media, Editura Polirom, Iasi, 2000 (editia a II-a, 2004), precum si a volumelor Relatiile publice. Principii si strategii, Editura Polirom, Iasi, 2001, si Relatiile publice: modele teoretice si studii de caz, Editura Universitatii din Bucuresti, 2009. A sustinut numeroase comunicari stiintifice si a tinut sesiuni de training pentru personalul din Ministerul Sanatatii, Ministerul Mediului, Ministerul Agriculturii, Ministerul Afacerilor Externe, organizatii nonguvernamentale, diverse firme din Romania. Este membru fondator al Asociatiei Romane a Profesionistilor in Relatii Publice si al Asociatiei Formatorilor in Jurnalism si Comunicare si membru international al Association for Education in Journalism and Mass Communication (SUA).
Rezultat al unei activitati didactice universitare, lucrarea defineste conceptele si principiile fundamentale ale relatiilor publice, organizarea sistemului mass-media si tehnicile de lucru specifice comunicarii cu presa scrisa si audiovizuala, de la intocmirea dosarelor de presa la organizarea conferintelor si la redactarea comunicatelor. Se acorda o atentie deosebita comunicarii cu presa in situatii de criza.
.
Cristina Coman este conferentiar universitar la Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii a Universitatii din Bucuresti. A beneficiat de stagii de perfectionare in jurnalism si comunicare la Ecole Superieure de Journalisme, Lille (Franta – 1992), Universite Libre de Bruxelles (Belgia – 1993), State University of South Carolina (SUA – 1995) si Universite Paul Valery de Montpellier (Franta – 1999). Este autoarea lucrarii Relatii publice: tehnici de comunicare cu presa, aparuta in 1999 la Editura ALL, Bucuresti, reeditata cu titlul Relatiile publice si mass-media, Editura Polirom, Iasi, 2000 (editia a II-a, 2004), precum si a volumelor Relatiile publice. Principii si strategii, Editura Polirom, Iasi, 2001, si Relatiile publice: modele teoretice si studii de caz, Editura Universitatii din Bucuresti, 2009. A sustinut numeroase comunicari stiintifice si a tinut sesiuni de training pentru personalul din Ministerul Sanatatii, Ministerul Mediului, Ministerul Agriculturii, Ministerul Afacerilor Externe, organizatii nonguvernamentale, diverse firme din Romania. Este membru fondator al Asociatiei Romane a Profesionistilor in Relatii Publice si al Asociatiei Formatorilor in Jurnalism si Comunicare si membru international al Association for Education in Journalism and Mass Communication (SUA).
Cuprins:
Introducere 9
Relaţiile publice - cadru
general 13
1. O tipologie a definiţiilor 14
1.1. Definiţii bazate pe
activităţile din relaţiile publice 16
1.2. Definiţii bazate pe
efectele relaţiilor publice 18
2. Perspective critice asupra diverselor definiţii ale relaţiilor
publice 21
3. Termeni de referinţă în definirea relaţiilor publice 22
3.1. Organizaţiile 22
3.2. Publicul 25
3.3. Funcţia managerială 31
3.4. Comunicarea 32
4. Relaţiile publice ca proces 36
5. Principii şi valori în relaţiile publice 38
6. Concluzii 40
Istoria relaţiilor publice 43
1. Modalităţi de abordare a relaţiilor publice 44
2. Momente semnificative din istoria relaţiilor publice 47
2.1. Precursorii 48
2.2. Primele instituţii 51
2.3. Părinţii relaţiilor
publice moderne 52
2.4. Relaţiile publice în
societatea modernă 56
Departamente şi firme de
relaţii publice 61
1. Departamentele de relaţii publice 61
2. Firmele de relaţii publice 67
3. Calităţile unui specialist în relaţii publice 71
Campaniile de relaţii publice
73
1. Definiţii, tipologii, caracteristici 73
1.1. Noţiuni fundamentale 73
1.2. Forme de clasificare 79
1.3. Caracteristici ale
campaniilor de relaţii publice 80
2. Planul unei Campanii de Relaţii Publice 81
2.1. Definirea problemei 82
2.2. Analiza situaţiei 85
2.3. Stabilirea obiectivelor 91
2.4. Identificarea
diferitelor categorii de public 93
2.5. Stabilirea strategiilor 95
2.6. Stabilirea tacticilor 99
2.7. Fixarea calendarului 103
2.8. Stabilirea bugetului 105
2.9. Definirea procedurilor
de evaluare 107
2.10. Concluzii 112
3. Exemple de campanii de relaţii publice 113
3.1. Campania pentru
reciclarea resturilor menajere din San Jose 113
3.2. Campania NASA „Pentru
spaţiu” 114
Comunicarea de criză 117
1. Definiţii şi tipologii ale crizei 118
1.1. Definiţii 118
1.2. Tipologia crizelor 121
1.3. Etapele evoluţiei unei
crize 123
2. Managementul crizelor 126
2.1. Comunicarea de criză 128
2.1.1. Evaluarea riscurilor 128
2.1.2. Planificarea comunicării de criză 130
2.1.3. Răspunsul 136
2.1.4. Refacerea organizaţiei 137
2.2. Rolul specialiştilor în
relaţii publice în situaţii de criză 137
3. Strategii ale comunicării de criză 139
3.1. Modelul lui W.L. Benoit 140
3.2. Modelul lui W.T. Coombs 142
4. Relaţia cu presa în situaţii de criză 144
5. Exemple de gestionare a crizelor 146
5.1. Cazul Tylenol 146
5.1.1. Filmul evenimentelor 146
5.1.2. Strategia de gestionare a crizei 149
5.1.3. Comunicarea cu publicurile implicate 150
5.1.4. Concluzii 153
5.2. Accidentul aviatic de la
Baloteşti 153
5.2.1. Mediatizarea evenimentului 153
5.2.2. Strategii de comunicare folosite de
TAROM 155
5.2.3. Concluzii 158
5.3. Accidentul ecologic de
la Baia Mare 159
5.3.1. Mediatizarea evenimentului 160
5.3.2. Strategii de comunicare folosite de
actorii crizei 170
5.3.3. Concluzii 174
Anexa . Coduri profesionale în relaţiile publice 179
Codul Standardelor
Profesionale în Practicarea Relaţiilor Publice adoptat de Public Relations Society of America (PRSA) 179
Declaraţia de principii 179
Codul Standardelor Profesionale în Practicarea Relaţiilor Publice 180
Codul Etic al Comunicatorilor Profesionişti adoptat de International
Association of Business Communications (IABC) 181
Preambul 181
Codul Etic al Comunicatorilor Profesionişti 182
„Code of Athens”: Codul Internaţional de Etică pentru Relaţiile Publice
adoptat de International Public Relations
Association (IPRA) 183
Glosar de termeni din
relaţiile publice 185
Bibliografie 191
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu