Autor : Marcela Rodica Luca
Editura Universitatii Transilvania
Colectia
An aparitie :2010
ISBN 978-973-598-720-6
Nr pagini :189
Format ?
Anticariat
Disponibilitate BCU
Cuprins:
PREFAŢĂ III
PREZENTAREA MODULULUI VI
U.I.1. INTRODUCERE ÎN STUDIUL
PERSONALITĂŢII 1
1.1. Natura
personalităţii 2
1.2. Abordarea
personalităţii în psihologie 5
1.3. Personalitate
şi comportament 9
1.4. Rolul
factorilor situaţionali 14
1.5. Bibliografie
recomandată 19
1.6. Test de
verificare a cunoştinţelor 19
U.l. 2. NATURA DIFERENŢELOR INDIVIDUALE (1)
- ROLUL EREDITĂŢII 20
2.1. Importanţa
eredităţii în determinarea personalităţii 21
2.2. Transmiterea
ereditară a caracteristicilor psihice 22
2.3. Categorii
de caracteristici psihice transmise ereditar 24
2.4. Studii
genetice pe gemeni şi adopţii 33
2.5. Constituţie
fizică şi personalitate 37
2.6. Bibliografie
recomandată 40
2.7. Test de
verificare a cunoştinţelor 40
U.l. 3. NATURA DIFERENŢELOR INDIVIDUALE (2)
- ROLUL MEDIULUI 42
3.1. Importanţa
factorilor de mediu în determinarea personalităţii 43
3.2. Factori
nutriţionali şi de igienă 45
3.3. Factori
socio-culturali în dezvoltarea personalităţii 47
3.4. Interacţiuni
între factorii de mediu 50
3.5. Relaţia
genotip-mediu ambiant 52
3.6. Rolul
educaţiei în modelarea personalităţii 55
3.7. Bibliografie
recomandată 59
3.8. Test de
verificare a cunoştinţelor 59
U.l. 4. SISTEM NERVOS, SISTEM ENDOCRIN,
PERSONALITATE 60
4.1. Extraversie,
nevrotism şi funcţii cerebrale 61
4.2. Lateralizare
corticală şi personalitate 67
4.3. Apropiere
/ inhibiţie 69
4.4. Căutarea
de senzaţii 73
4.5. Sistem
endocrin şi personalitate 75
4.6. Bibliografie
recomandată 79
4.7. Test de
verificare a cunoştinţelor 80
TEMA DE CONTROL NR. 1 81
U.l. 5. TEMPERAMENTUL 82
5.1. Definiţii
ale temperamentului 83
5.2. Modele
teoretice tradiţionale în explicarea temperamentului 85
5.3. Portrete
temperamentale 87
5.4. Temperamentul
în copilărie 90
5.5. Temperament
şi afectivitate 94
5.6. Rolul
temperamentului în sistemul de personalitate 98
5.7. Bibliografie
recomandată 103
5.8. Test de
verificare a cunoştinţelor 103
U.l. 6. MORALITATE Şl CARACTER 104
6.1. Tradiţii
în abordarea psihologică a caracterului 105
6.2. Trăsături
morale şi comportament moral 109
6.3. Modele
teoretice ale trăsăturilor de caracter 112
6.4. Evoluţia
raţionamentului moral în ontogeneză 116
6.5. Structura
unui bun caracter şi educarea caracterului 119
6.6. Bibliografie
recomandată 121
6.7. Test de
verificare a cunoştinţelor 122
TEMA DE CONTROL NR. 2 122
U.l. 7. APTITUDINILE Şl INTELIGENŢA 123
7.1. Dotarea
intelectuală - premisă a adaptării şcolare şi profesionale 124
7.2. Ereditate
şi mediu în determinarea inteligenţei 129
7.3. Baza
biologică a inteligenţei 132
7.4. Modele
ale structurii intelectului 135
7.5. Locul
şi inteligenţei în sistemul de personalitate 138
7.6. Bibliografie
recomandată 141
7.7. Test de
verificare 141
U.l. 8. SUPRADOTARE INTELECTUALĂ, EMINENŢĂ,
GENIU 142
8.1. Definiţii
şi explicaţii teoretice ale supradotării 143
8.2. Studiul
Terman de genetica supradotării intelectuale 145
8.3. Corelate
demografice şi sociale ale eminenţei şi supradotării 147
8.4. Aspecte
psihologice ale supradotării 149
8.5. Aspecte
educaţionale ale supradotării 151
8.6. Bibliografie
recomandată 155
8.7. Test de
verificare a cunoştinţelor 156
U.l. 9. CREATIVITATEA 157
9.1. Definiţii,
controverse, istoricul problemei 158
9.2. Teorii
ale creativităţii 160
9.3. Creativitate
şi inteligenţă 163
9.4. Personalitatea
creativă 167
9.5. Bibliografie
recomandată 171
9.6. Test de
verificare a cunoştinţelor 171
TEMA DE CONTROL NR. 3 172
GLOSAR
173
BIBLIOGRAFIE
183
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu