Editura Curtea Veche
Colectia Stiinta si Religie
An aparitie :2009, 2018
Editia a II-a
Traducerea Mihai-Silviu Chirilă
ISBN 978-606-44-0182-3
Nr pagini : 400
Format 130 x 200
Pret : 52,25 lei la libris,
Descrierea
editurii:
Andrew Newberg, doctor in medicina, este profesor asociat la Departamentul de Radiologie si Psihiatrie al Spitalului Universitatii Pennsylvania si profesor adjunct la Departamentul de Studii Religioase. Este fondatorul si directorul Centrului pentru Spiritualitate si Minte si directorul Centrului pentru Studii Integrate de Spiritualitate si Neurostiinta al Universitatii Pennsylvania. Este board-certified in medicina interna, medicina nucleara si cardiologie nucleara.
Dr. Andrew Newberg a publicat peste o suta de articole, eseuri, capitole de carti si este coautor al lucrarilor “Born to Believe”, “Why We Believe What We Believe”, “Why God Won’t Go Away” si “The Mistical Mind”. O prezentare generala a lucrarilor sale poate fi vazuta la www.andrewnewberg.com.
Mark Robert Waldman este cercetator asociat al Centrului pentru Spiritualitate si Minte, Universitatea Pennsylvania. Este co-autor al lucrarii “Born to Believe, Why We Believe What We Believe” si al altor carti si antologii care acopera campurile psihologiei si creativitatii. A fost editor fondator al jurnalului de literatura academica, Transpersonal Reviews, iar lucrarile sale profesionale au fost publicate in jurnale in intreaga lume. A lucrat in calitate de consilier in California de Sud, specializat in dinamici de cuplu si terapii bazate pe constienta.
Fragment din cartea "Cum ne schimba Dumnezeu creierul", de Andrew Newberg si Mark Robert Waldman
"Numai un sfert dintre catolici, protestanti si evanghelisti imbratiseaza un Dumnezeu iubitor, in vreme ce mai putin de 14 la suta dintre protestantii negri si evrei il vad pe Dumnezeu ca o forta binevoitoare. Si dintre cei care sunt neafiliati, numai 5 la suta il vad pe Dumnezeu ca fiind bland. De vreme ce cea mai mare parte a Vechiului Testament descrie un Dumnezeu manios, acesta ar putea fi motivul principal pentru care atat de putini oameni il vad pe Dumnezeu ca pe un simbol al iubirii eterne. Pentru a-l vedea pe Dumnezeu in primul rand ca fiind iubitor, o persoana trebuie sa imbratiseze o interpretare liberala a Bibliei, ignorand sau respingand pasajele pedepselor.
Numai jumatate dintre cei care cred intr-un Dumnezeu binevoitor pledeaza cu putere pentru valorile crestine in fata restului tarii si al lumii, in vreme ce cealalta jumatate crede in toleranta fata de oamenii care au vederi religoase diferite. Prin urmare, a crede intr-un Dumnezeu iubitor nu este suficient pentru a indrepta multi credinciosi catre acceptarea unei natiuni sau lumi pluraliste.
Personalitatea neurologica si Dumnezeu
Personalitatea pe care o atribuiti lui Dumnezeu are tipare neuronale distincte care se coreleaza cu stilurile si comportamentele voastre emotionale. De exemplu, conform studiului Baylor, majoritatea celor care imbratiseaza un Dumnezeu autoritar tind sa fie de acord cu pedeapsa cu moartea, doresc sa cheltuie mai multi bani pentru armata, doresc sa dea guvernului mai multa putere ca sa lupte impotriva terorismului si insista ca rugaciunea sa fie inclusa in scolile publice.
Viziunea unei entitati autoritare sau critice fie o alta persoana, fie Dumnezeu - va activa zonele limbice ale creierului, care genereaza teama si furia. Prin urmare, creierul este facut sa lupte, asa ca nu ar trebui sa fie de mirare ca cei mai puternici avocati ai unui Dumnezeu autoritar se numesc pe sine "razboinicii lui Dumnezeu".
In orice caz, cand il percepi pe Dumnezeu ca pe o forta binevoitoare, este stimulata o parte diferita a creierului, in cortexul prefrontal. Imagini, chipuri sau ganduri iubitoare, pline de compasiune activeaza un circuit care implica o mica zona in partea din fata a creierului, cortexul cingulat anterior. El este plasat convenabil intre structurile limbica si prefrontala si cand este stimulat suprima impulsul spre furie sau spaima. De asemenea, ajuta la generarea sentimentelor de empatie fata de altii, care sufera sau sunt raniti.
Ceea ce dorim sa sugeram este ca cingulatul anterior este adevarata "inima" a sufletului neurologic si cand aceasta parte a creierului este activata, veti simti o mai mare toleranta si acceptare fata de altii, de credinte diferite. Dumnezeul sistemului limbic este un Dumnezeu inspaimantator, iar Dumnezeul cingulatului anterior este iubitor."Cuprins:
Nota autorului ... 7
UNU
RELIGIA ŞI CREIERUL UMAN ... 9
1. Cui îi pasă de Dumnezeu?
Introducere la o revoluţie neurologică şi spirituală ... 10
2. Ai de fapt nevoie de Dumnezeu când te rogi?
Meditaţie, memorie şi îmbătrânirea creierului ... 32
3. Ce-i face Dumnezeu creierului tău?
Varietăţile neurologice ale practicii spirituale ... 54
DOI
EVOLUŢIA NEUROLOGICĂ ŞI DUMNEZEU ... 81
4. Cum îl simţiţi pe Dumnezeu?
Varietăţile experienţei spirituale ... 82
5. Cum arată Dumnezeu?
Imaginaţie, creativitate şi reprezentarea vizuală a spiritualităţii ... 101
6. Are Dumnezeu inimă?
Compasiune, misticism şi personalităţile spirituale ale creierului ... 129
7. Ce se întâmplă când se înfurie Dumnezeu?
Furie, teamă şi fundamentalistul din creierul nostru ... 158
TREI
TRANSFORMAREA REALITĂŢII INTERIOARE ... 177
8. Antrenarea creierului
Opt modalităţi de a obţine sănătatea fizică, mentală şi spirituală ... 178
9. Găsirea seninătăţii
Meditaţie, intenţie, relaxare şi conştientă ... 202
10. Comunicare cu Compasiune
Dialog, intimitate şi transformarea conflictului ... 252
Epilog: Este Dumnezeu real?
O reflecţie personală ... 283
ANEXA A. Comunicarea cu Compasiune
CD-uri, ateliere de lucru, cercetare online ... 293
ANEXA B. Cum să participaţi la studiile noastre de cercetare ... 295
ANEXA C. Meditaţie şi înţelegere
Cărţi, CD-uri şi resurse ... 296
UNU
RELIGIA ŞI CREIERUL UMAN ... 9
1. Cui îi pasă de Dumnezeu?
Introducere la o revoluţie neurologică şi spirituală ... 10
2. Ai de fapt nevoie de Dumnezeu când te rogi?
Meditaţie, memorie şi îmbătrânirea creierului ... 32
3. Ce-i face Dumnezeu creierului tău?
Varietăţile neurologice ale practicii spirituale ... 54
DOI
EVOLUŢIA NEUROLOGICĂ ŞI DUMNEZEU ... 81
4. Cum îl simţiţi pe Dumnezeu?
Varietăţile experienţei spirituale ... 82
5. Cum arată Dumnezeu?
Imaginaţie, creativitate şi reprezentarea vizuală a spiritualităţii ... 101
6. Are Dumnezeu inimă?
Compasiune, misticism şi personalităţile spirituale ale creierului ... 129
7. Ce se întâmplă când se înfurie Dumnezeu?
Furie, teamă şi fundamentalistul din creierul nostru ... 158
TREI
TRANSFORMAREA REALITĂŢII INTERIOARE ... 177
8. Antrenarea creierului
Opt modalităţi de a obţine sănătatea fizică, mentală şi spirituală ... 178
9. Găsirea seninătăţii
Meditaţie, intenţie, relaxare şi conştientă ... 202
10. Comunicare cu Compasiune
Dialog, intimitate şi transformarea conflictului ... 252
Epilog: Este Dumnezeu real?
O reflecţie personală ... 283
ANEXA A. Comunicarea cu Compasiune
CD-uri, ateliere de lucru, cercetare online ... 293
ANEXA B. Cum să participaţi la studiile noastre de cercetare ... 295
ANEXA C. Meditaţie şi înţelegere
Cărţi, CD-uri şi resurse ... 296
Mulţumiri
... 299
Note ... 301
Indice ... 381
Note ... 301
Indice ... 381
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu