EdituraSPER
Colectia Masteralia
An aparitie :2012
ISBN 978-973-8383-97-5
Nr pagini :124
Pret : 17 lei la Editura,
16,50 lei la librariepsi, 17 lei la librarie.net
Descriereaediturii:
Relativitatea distanţelor ce pot fi parcurse în interiorul acestui caz, aflat încă în curs de desfăşurare, determină chiar o iluzie optică, ieşind din timpul liniar şi încălcând ordinea începutului şi sfârşitului. Privită ceva mai sobru, această lucrare derulează două intervenţii terapeutice adresate unui copil de 5 ani şi respectiv mamei sale. Intrând însă în realitatea faptelor, ceea ce s-a întâmplat a fost o suprapunere de planuri, mai multe faţete ale unei teme centrale: tulburarea de ataşament. Simplificând foarte mult, am putut ajunge la doar trei cuvinte. Ceea ce este şi mai fascinant aici este dezvăluirea relaţiei celor doi, dar şi a fiecărui subiect separat; iar „separat” este un cuvânt important de această dată. Meritul meu este de a aduce împreună cele două subiecte, asemenea unui puzzle, pentru a vă oferi o imagine cât mai completă a cazului.
Relativitatea distanţelor ce pot fi parcurse în interiorul acestui caz, aflat încă în curs de desfăşurare, determină chiar o iluzie optică, ieşind din timpul liniar şi încălcând ordinea începutului şi sfârşitului. Privită ceva mai sobru, această lucrare derulează două intervenţii terapeutice adresate unui copil de 5 ani şi respectiv mamei sale. Intrând însă în realitatea faptelor, ceea ce s-a întâmplat a fost o suprapunere de planuri, mai multe faţete ale unei teme centrale: tulburarea de ataşament. Simplificând foarte mult, am putut ajunge la doar trei cuvinte. Ceea ce este şi mai fascinant aici este dezvăluirea relaţiei celor doi, dar şi a fiecărui subiect separat; iar „separat” este un cuvânt important de această dată. Meritul meu este de a aduce împreună cele două subiecte, asemenea unui puzzle, pentru a vă oferi o imagine cât mai completă a cazului.
Autorea
Alina Porumboiu este psiholog,
psihoterapeut şi trainer de optimizare şi dezvoltare personală; MD în
Psihodiagnoză, Psihoterapie Experienţială Unificatoare (PEU) şi Dezvoltare
Personală (Universitatea Bucureşti); în curs de formare în terapii
transpersonale (ATT - Asociaţia de Terapii Transpersonale); experienţă în
educaţia non-formală a tinerilor şi copiilor (Fundaţia Olde Vechte - Olanda);
experienţă de trei ani în lucrul cu copiii ce prezintă tulburări din spectrul
autist şi ADHD; cursuri de formare în terapii comportamentale - Univesity of
North Texas; membru al Asociaţiei Umanitate.
Cuprins:
Introducere 7
CAPITOLUL I PREZENTAREA CAZULUI 8
1.1. Prima
întâlnire 8
1.2. Interviul
clinic 10
1.3. Ipoteze
iniţiale. Obiective. Strategie 11
1.4. Diagnostic
experienţial 14
1.5. Diagnostic
experienţial prin joc 17
1.6. Diagnostic
experienţial prin desen 20
1.7. Familia
- o viziune globală 25
CAPITOLUL II
INTERVENŢIA TERAPEUTICĂ ASUPRA COPILULUI
28
2.1. Prima
parte a terapiei 28
2.2. Implicarea
tatălui 30
2.3. Implicarea
mamei 37
2.4. Ipoteze
şi noi direcţii în strategia terapeutică 40
2.5. A doua
etapă în terapia copilului 43
2.6. Intâlnirea
cu ambii părinţi 50
2.7. Evaluare
în dezvoltare 65
CAPITOLUL
III TRECEREA ÎN TERAPIE DE LA COPIL LA
MAMĂ 69
3.1. Intervenţia
terapeutică a mamei 69
3.2. Ipoteze.
Obiective. Strategie 71
3.3. Lucrul
terapeutic 73
3.4. Plan de
lucru pe viitor 92
3.5. Interpretarea
testului proiectiv de personalitate 94
CAPITOLUL IV
TEMELE PREZENTE ÎN CAZ ŞI REPERE
TEORETICE 102
4.1. Teme 102
4.2. Repere
teoretice 105
CAPITOLUL V CONCLUZII 110
CAPITOLUL VI
AUTOANALIZĂ 112
MULŢUMIRI
123
BIBLIOGRAFIE
124
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu