Editura SPER
Colectia Masteralia
An aparitie :2012
ISBN 978-606-8429-01-4
Nr pagini :98
Pret : 17 lei la Editura,16,15 lei la librariepsi
Descriereaediturii:
Poetul Hafiz spunea: „Chiar şi după atâta timp, Soarele nu-i spune niciodată Pământului «Îmi eşti dator». Uitaţi-vă ce se întâmplă cu o dragoste ca aceea – luminează tot Cerul.” În relaţiile familiale, desigur că prima declaraţie este o utopie. Ceea ce doresc a obţine prin psihoterapie este o uşurare cât mai mare a balanţei datoriilor/misiunilor transmise de la antecesori către succesori şi o redescoperire/revalorizare a propriei fiinţe a clientului. Urmărind acestea şi fiind fascinată de abordarea psihogenealogică, am pornit pe un drum de echilibrare a relaţiilor dintr-un arbore psihogenealogic foarte încărcat. „E nevoie doar să învăţăm să desfăşurăm ghemul, descâlcindu-i nodurile, pentru a-l lăsa să se înfăşoare mai curat, mai ordonat şi mai frumos, pe cont propriu.” (I.Mitrofan et al., 2010). În acest sens, prin demersul terapeutic am oferit unui copil ocazia de a exprima ceea ce are de „spus” despre familia sa, încercând o traducere cât mai clară a limbii pe care momentan o cunoaşte mai bine – aceea a simptomelor fiziologice, a bolilor – şi oferindu-i şansa de a găsi alte metode de transmitere a mesajelor sale.
Lucrul transgeneraţional îl voi realiza mai departe împreună cu familia, mai ales cu mama copilului. Poate cu stângăcie uneori, ca la orice început de drum, dar cu siguranţă fiind dedicată acestui proces, punând în slujba sa toate resursele avute deja şi cele descoperite pe parcurs. Mă aştept ca în timp să pot spune că Cerul acestui micuţ univers este luminat printr-o dragoste reciprocă, eliberată de condiţionarea îndeplinirii datoriilor din filonul familial. Vă invit să derulăm acest început de film al unui proces parcă de urcare împreună a unor trepte în spirală, util deopotrivă clienţilor şi terapeutului. Lucrarea de faţă este un omagiu adus omului, în complexitatea şi măreţia sa, ca şi formatorilor mei, care mi-au îndrumat primii paşi în acest frumos domeniu al Psihoterapiei Experienţial-Unificatoare.
Poetul Hafiz spunea: „Chiar şi după atâta timp, Soarele nu-i spune niciodată Pământului «Îmi eşti dator». Uitaţi-vă ce se întâmplă cu o dragoste ca aceea – luminează tot Cerul.” În relaţiile familiale, desigur că prima declaraţie este o utopie. Ceea ce doresc a obţine prin psihoterapie este o uşurare cât mai mare a balanţei datoriilor/misiunilor transmise de la antecesori către succesori şi o redescoperire/revalorizare a propriei fiinţe a clientului. Urmărind acestea şi fiind fascinată de abordarea psihogenealogică, am pornit pe un drum de echilibrare a relaţiilor dintr-un arbore psihogenealogic foarte încărcat. „E nevoie doar să învăţăm să desfăşurăm ghemul, descâlcindu-i nodurile, pentru a-l lăsa să se înfăşoare mai curat, mai ordonat şi mai frumos, pe cont propriu.” (I.Mitrofan et al., 2010). În acest sens, prin demersul terapeutic am oferit unui copil ocazia de a exprima ceea ce are de „spus” despre familia sa, încercând o traducere cât mai clară a limbii pe care momentan o cunoaşte mai bine – aceea a simptomelor fiziologice, a bolilor – şi oferindu-i şansa de a găsi alte metode de transmitere a mesajelor sale.
Lucrul transgeneraţional îl voi realiza mai departe împreună cu familia, mai ales cu mama copilului. Poate cu stângăcie uneori, ca la orice început de drum, dar cu siguranţă fiind dedicată acestui proces, punând în slujba sa toate resursele avute deja şi cele descoperite pe parcurs. Mă aştept ca în timp să pot spune că Cerul acestui micuţ univers este luminat printr-o dragoste reciprocă, eliberată de condiţionarea îndeplinirii datoriilor din filonul familial. Vă invit să derulăm acest început de film al unui proces parcă de urcare împreună a unor trepte în spirală, util deopotrivă clienţilor şi terapeutului. Lucrarea de faţă este un omagiu adus omului, în complexitatea şi măreţia sa, ca şi formatorilor mei, care mi-au îndrumat primii paşi în acest frumos domeniu al Psihoterapiei Experienţial-Unificatoare.
Cuprins:
ARGUMENT
7
CAPITOLUL I
REPERE TEORETICE 9
1.1.Concepte
privind relaţia părinţi-copii în context transgeneraţional 9
1.2.Concepte
privind familia în context transgeneraţional
11
1.3.Tema-nucleu
abandon-pierdere versus dependenţă şi scenariile-capcană aferente 21
1.4.Boala -
implicaţii transgeneraţionale 25
1.5.Aspecte
privind psihogenealogia din perspectiva Terapiei Unificatoare 29
CAPITOLUL II
PREZENTAREA CAZULUI ŞI ŞEDINŢELE DE
CONSILIERE 31
2.1.Introducere 31
2.2.Tabloul
afecţiunilor copilului 32
2.3. Date colectate
prin psihogenogramă în legătură cu familia mamei copilului 34
2.4.Întâlnirea preliminară 36
2.5.Cele
zece şedinţe 37
2.6. Alte
informaţii referitoare la copil şi familie obţinute în decursul şedinţelor 49
CAPITOLUL
III
REZULTATELE EVALUĂRII PSIHODIAGNOSTICE,
IPOTEZE ŞI DIRECŢII DE LUCRU 57
3.1.Date
obţinute din aplicarea fişei de dezvoltare psihomotrică Portage 57
3.2.Elemente
de analiză pornind de la istoricul de viaţă al copilului 61
3.3.Teme şi
scenarii-capcană identificate prin studiu intergeneraţional 68
3.4.Elemente
de analiză a cazuisticii pornind de la contextul transgeneraţional 74
CAPITOLUL IV
AUTOANALIZĂ 83
4.1.Interferenţa
scenariilor 83
4.2.Experienţa
de însoţire a clientului şi cea de redactare a lucrării 88
CAPITOLUL V
CONCLUZII ŞI PLANURI 93
BIBLIOGRAFIE 98
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu