Autor : Jesse D. Geller, John C. Norcross, David E. Orlinsky
Editura Trei
Colectia Psihologie-Psihoterapie
An aparitie :2008
Editia originala 2005
Traducerea Tatiana Clara Ilie
ISBN 978-973-707-210-8
Nr pagini : 528
Format 170 x 240
Pret : 94,05 lei la Editura, 64 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
Psihoterapia de formare – experienţa cea mai importantă a unui psihoterapeut
Formarea pentru psihoterapie prezintă interes maxim atât pentru toţi cei care doresc să devină psihoterapeuţi, cât şi pentru asociaţiile profesionale de diferite orientări ale psihoterapeuţilor.
Psihoterapia de formare este prezentată din trei puncte de vedere: al psihoterapeutului pacient, al psihoterapeutului formator şi al cercetărilor empirice. Fără a neglija aspectele teoretice ale formării, accentul este pus pe psihoterapia de formare, considerată cea mai importantă influenţă din punct de vedere profesional şi uman.
Formarea pentru psihoterapie prezintă interes maxim atât pentru toţi cei care doresc să devină psihoterapeuţi, cât şi pentru asociaţiile profesionale de diferite orientări ale psihoterapeuţilor.
Psihoterapia de formare este prezentată din trei puncte de vedere: al psihoterapeutului pacient, al psihoterapeutului formator şi al cercetărilor empirice. Fără a neglija aspectele teoretice ale formării, accentul este pus pe psihoterapia de formare, considerată cea mai importantă influenţă din punct de vedere profesional şi uman.
Jesse D. Geller este profesor de psihologie clinică la Yale University School of Medicine şi Columbia University Teachers College;
John C. Norcross este profesor de psihologie la University of Scranton;
David E. Orlinsky este profesor de psihologie la University of Chicago, Comittee of Human Developement.
John C. Norcross este profesor de psihologie la University of Scranton;
David E. Orlinsky este profesor de psihologie la University of Chicago, Comittee of Human Developement.
Cuprins:
Prefaţă /9
Colaboratori /13
1. Problema
terapiei personale /15
(Jesse D. Geller,
John C. Norcross şi David E. Orlinsky)
Partea I. Terapia terapeutului în cadrul
diferitelor orientări teoretice
2. Analiza
de formare în modelul clasic freudian /29
(Richard
Lasky)
3. Rolul
terapiei personale în formarea analistului jungian /43
(Thomas B.
Kirsch)
4. Terapia
personală şi dezvoltarea în terapiile experienţial-umaniste /51
(Robert
Elliot şi Thea Partyka)
5. Terapia
personală în terapia cognitiv-comportamentală: Tradiţie şi practică actuală /60
(Anton-Rupert
Laireiter şi Ulrike Willutzki)
6. Rolul şi
practica actuală a terapiei personale în tradiţiile terapeutice sistemice şi de
familie /72
(Jay Lebow)
Partea a II-a. Terapeutul ca pacient
Experienţe personale: Mărturii ale
terapeuţilor pacienţi
7.
Experienţa mea în analiză cu Fairbaim şi Winnicott: Cât de complet este rezultatul
atins în terapia psihanalitică? /87
(Harry
Guntrip)
8.
Experienţele mele ca pacient în cinci psihoterapii psihanalitice /110
(Jesse D.
Geller)
9.
Experienţele de terapie personală ale unui terapeut specializat în orientarea
raţional –emotivă /132
(Windy
Dryden)
10. Eul şi Sinele:
Reminiscenţe ale terapiei existenţial-umaniste /153
(Bayan
Wittine)
11. Rolul
terapiei individuale şi maritale în dezvoltarea mea /172
(Clara E.
Hill)
12. O
tapiserie şamanică: Experienţele mele în terapia individuală, maritală şi de
familie /193
(WilliamM.
Pinsof)
Rezultate ale cercetării. Beneficierea de
terapie personală
13.
Prevalenta şi parametrii terapiei personale în Statele Unite /215
(John C,
Norcross şi James D. Guy)
14.
Prevalenta şi parametrii terapiei personale în Europa şi alte părţi ale lumii /229
(David E.
Orlinsky, M. Helge Ronnestad, Ulrike Willutki, Hadas Wiseman, Jean-Francois
Botermans şi SPR Coilaborative Research Network)
15.
Terapeuţi care intră în terapie personală: Principalele motive şi prezentarea
simptomelor /248
(John C. Norcross şi Kelly A. Connor)
16. Selecţia
şi caracteristicile psihoterapeuţilor terapeuţilor: O cercetare de sinteză /259
(John C.
Norcross şi Henrz Grunebaum)
17. Rezultate
şi impacturi ale psihoterapie! psihoterapeutului: Analiză de cercetare /275
(David E. Orlinsky, John C. Norcross, M, Helge
Ronnestad şi Hadas Wiseman)
Partea a III-a. Terapeutul terapeutului
Experienţe personale: Mărturii ale
terapeuţilor terapeuţilor
18. Despre
analiza colegilor (incluzând candidaţii în formare) /301
(Emanuel
Berman)
19. Tratarea
psihoterapeuţilor prin terapie cognitivă /325
(Judith S.
Beck şi Andrew C. Butler)
20. Terapie
feministă cu terapeuţi: Terapia egalitară şi altele /338
(LauraS.
Brown)
21.
Ascultându-l pe cel care ascultă: O abordare existenţial-umanistă a psihoterapiei
cu psihoterapeuţi /358
(Myrtle
Heery şi James F.T. Bugental)
22.
Conducerea terapiei maritale şi de familie cu terapeuţi /377
(Harry J.
Aponte)
23. Terapie
de grup pentru terapeuţii din cadrul formării în terapia Gestalt: O perspectivă
a terapeutului formator /389
(Philip
Lichtenberg)
24. Tratarea
psihoterapeuţilor perturbaţi şi a „vindecătorilor răniţi" /409
(Gary R.
Schoener)
Rezultate ale cercetării: Acordarea de
terapie personală altor terapeuţi
25.
Cercetare asupra conducerii psihoterapiei cu profesionişti în sănătatea mintală
/435
(Jesse D.
Geller, John C. Norcross şi David E. Orlinsky)
26.
Analizele de formare: Consideraţii istorice şi cercetare
empirică /460
(Rebecca C.
Curtis şi Mazia Qaiser)
27. Limite
şi intemalizare în psihoterapia psihoterapeuţilor: Perspective de cercetare şi
perspective clinice /479
(Jesse D.
Geller)
Epilog.
Psihoterapeutul ca pacient, psihoterapeutul psihoterapeutului şi psihoterapeutul
ca persoană /509
(David E.
Orlinsky, Jesse D. Geller si John C. Norcross)
Anexă. Ghid
pentru elaborarea mărturiilor /521
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu