31/12/2023

EDUCATIA, PROFESORUL SI VREMURILE. Eseuri de pedagogie sociala

Autor: Gabriel Albu
Editura Paralela 45
Colectia Universitaria
An aparitie : 2009
Editia I
ISBN 978-973-47-0754-6
Nr pagini : 288
Format 145 x 205
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
pdf pe scribd


Descrierea editurii:

        Lucrarea trateaza probleme mai putin intalnite in stiintele educatiei, dar foarte presante: relatia nou create intre carte si internet corelatia complexa dintre educatie si "spalarea creierelor", dintre educatie si cultura fricii, problema cadoului si a pseudocadoului in context educational, resursele educative ale iertarii. Totodata, sunt abordate problem legate de conditia profesorului in societatea aflata intr-o bircratica expansiune, legate de cultura mahalalei si de omul-kitsch, de onestitatea profesorului intr-o perioada a infloririi pseudorelatiilor, de visele lui (cand aproape nimeni nu mai crede in ele), dar si de incontestabila lui forta de contagiune cultural.

        Gabriel Albu este profesor universitar doctor la Departamentul Științele Educației al Facultății de Litere și Științe din cadrul Universității Petrol-Gaze din Ploiești. Este autor sau coautor al peste 20 de volume.
        Dintre lucrarile sale:
Introducere într-o pedagogie a libertatii : despre libertatea copilului si autoritatea adultului, Polirom 1998
Mecanisme psihopedagogice ale evaluarii scolare, Editura Universității din Ploiești 2001
In cautarea educatiei autentice, Polirom 2002
Concepte fundamentale ale psihologiei. Memoria. Gândirea. Imaginaţia, Ed. Economica 2003?
Repere pentru o conceptie umanista asupra educatiei : prejudecatile (practicii scolare) ca provocare, Paralela 45  2005
O psihologie a educatiei, Institutul european 2005
Comunicarea interpersonala: aspecte formative si valente psihologice, Institutul european 2008
Educatia, profesorul si vremurile : eseuri de pedagogie sociala, Paralela 45  2009
Relatiile interpersonale : aspecte institutionale, psihologice si formativ-educative, Institutul european 2013
Autoeducatia : cautari si clarificari, Institutul european 2016
O abordare umanista a educatieiParalela 45  2017
Universul valoric al profesorului. O incursiune, Institutul european 2019

Cuprins:

INTRODUCERE / 9

Partea I. EDUCATIA IN SOCIETATEA HIPERMODERNA

Scoala si noile sale dileme / 23
Educatia, televiziunea si slabiciunile omenesti / 47
Educatia si spalarea creierelor / 56
Cultura mahalalei, omul-kitsch si scoala / 65
Educatia - ,relatie” sau relatie interumana / 81
Educatia intre increderea in sine si increderea in ceilalti / 90
Educatia si increderea in oameni / 106
Cadoul, educatia si societatea de hiperconsum / 122
Empatia: un sens si o necesitate in educatie / 134
lertarea, uitata, resursa a educatiei / 150

Partea a Il-a. PROFESORUL SI SOCIETATEA HIPERMODERNA

Profesorul si birocratizarea societatii / 159
Centrarea pe intelegere, pe probleme si pe metode / 173
Copii cu parinti, copii fara parinti / 1841
Comunicarea interumana pentru profesori / 201
Comunicare si pseudocomunicare interpersonala / 220
Oglinda si formarea de sine / 225
Obstacole psihologice in formarea initiala / 230
Profesorul si visele sale / 234
Profesorul si lectia onestitatii / 239
In microuniversul invatarii / 244
Profesorul si contagiunea educativa / 255

INCHEIERE / 268
ABSTRACT / 272
RESUME / 276
BIBLIOGRAFIE / 280

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu