Editura Militara
An aparitie : 2015
Editia I
ISBN 978-973-32-0985-0
Nr pagini : 320
Format 170 x 240
Pretul la data postarii : 18 lei la Editura, 31,50 lei la portokal, 31,50 lei la carturesti
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Nu numai în România, lumea vorbeşte vrute şi nevrute. Îndeobşte la televizor, acolo unde verba volant în direct, în presa scrisă, pe site-uri, forumuri, sau chiar şi în cărţile de pe tarabă, oamenii simt nevoia să trăncănească sau să se exprime impetuos, uneori cu năduf, alteori cu emfază şi aplomb. Toată această gălăgie verbală, mediatică sau forumistă se petrece în condiţiile în care cenzura şi autocenzura sunt ca şi inexistente în România. Ultimele rămăşite ale bunului simţ ce au reuşit să supravieţuiască pe plaiurile mioritice sunt şi acestea cuprinse de tendinţele globalizante ale începutului de secolul al XXI-lea. În plus, ritmul de producţie şi consum al conversaţiilor noastre publice sau private a devenit atât de alert, încât, luaţi de valul răspunsului rapid, uităm adesea să mai dăm atenţia cuvenită conţinutului acestuia. Acest volum este menit să încerce un răspuns, pe cât posibil onest, la întrebarea: ce ştim atunci când vorbim despre propagandă şi rudele sale conceptuale? (Autorul)
Călin Hentea (n.1958) are studii politehnice (1983), dar a devenit ofițer MApN în 1986. Este doctor Magna cum Laudae în științe militare, cu o teză despre propagandă și operații informaționale. A fost inginer proiectant și apoi redactor în Trustul de presă al armatei.
Începând din anul 2001, a lucrat în Secția PSYOPS din Statul Major General, participând la misiuni internaționale în Albania, Kosovo, Afganistan. A trecut în rezervă în anul 2008, colonel. Este colaborator al revistelor Magazin istoric, Historia, dar și Modernism.ro.
A publicat mai multe volume de istorie a propagandei. Sursa cartepedia
Dintre lucrarile sale:
Noile haine ale propagandei, Paralela 45 2008
Spectacolul propagandei, Meteor Press 2014
Propaganda si rudele sale. Mic dictionar enciclopedic, Ed. Militara 2015
si multe altele
Cuprins:
PREFATA / 5
CE STIM DESPRE CEEA CE VORBIM? / 9
DICTIONAR / 13
AGITATIA / 13 * AUDIENTA-TINTA (TARGET AUDIENCE —TA)/ 15 * ANALIZA AUDIENTEI-TINTA (TARGET AUDIENCE ANALISYS - TAA) / 16 * ANTISEMITISM / 18 * APARTHEID / 20 * ASASINATUL POLITIC / 22 * ATROCITATILE / 24 * AUTOCENZURA / 26
BIOGRAFIA (HAGIOGRAFIA) / 28 * BLACKOUT-UL/ 31 * BRANDUL DE NATIUNE / 32
CALOMNIA / 34 * CAMPANIA DE PRESA/ 35 * CAMPANIA DE RELATII PUBLICE/AFACERI PUBLICE / 37 * CENZURA/ 39 * COLOANAA CINCEA / 43 * COMBAT CAMERA (COMCAM) / 45 * COMUNICAREA / 46 * COMUNICAREA POLITICA / 49 * COMUNICAREA STRATEGICA / 51 * COMUNISMUL/ 54 * CONTRAPROPAGANDA / 57 * CORECTITUDINEA POLITICA / 58 * CORTINA DE FIER / 60 * CULTUL PERSONALITATII / 61
DEMAGOGIA / 64 * DEMONIZAREA / 65 * DEMONSTRATIA DE FORTA/ 68 * DEZINFORMAREA / 70 * DICTATORUL/ 72 * DIPLOMATIA / 75 * DIPLOMATIA PUBLICA (PUBLIC * DIPLOMACY) / 78 * DISTRUGERE MUTUALA ASIGURATA (MUTUAL ASSURED DESTRUCTION-MAD)/81 * DOCTRINA / INDOCTRINARE / 83
EDUCATIA / 86 * EFECTUL CNN (CNN EFFECT) / 91 * EROUL/ 93 * EUFEMISMUL / 94
FASCISMUL / 96
GLASNOST-UL SI PERESTROIKA / 99 * GUIDELINES / PUBLIC AFFAIRS GROUND RULES / MEDIA MASTER / MESSAGES / KEY MESSAGES (LINII DIRECTOARE / REGULI DE BAZA ALE AFACERILOR PUBLICE / PRINCIPALELE MESAJE DE TRANSMIS CATRE POPULATIE PRIN MASS-MEDIA) / 100
HERALDICA / 103
INFLUENTARE, ACTIVITATILE DE ~ / 106 * INFORMATIA DOMINANTA/ 108 * INFOPROPAGANDA, INFOTAINMENT-UL/ 111 * INTIMIDAREA/ 111 * INTOXICAREA / 113 * INREGIMENTAREA/ 115 * INSELAREA MILITARA (MILITARY DECEPTION — MILDEC) / 117
LIMBA DE LEMN/ 119 * LOBBY-UL/ 121
MANAGEMENTUL EVENIMENTELOR (EVENTS MANAGEMENT) / 121 * MANIPULAREA / 124 * MASURILE ACTIVE / 128 * MEDIA POOL-SYSTEM-UL (SISTEMUL ECHIPELOR DE PRESA) / 129 * MINCIUNA / 130 * MITUL/ 132
NAZISMUL / 137
OMUL NOU/ 141 * OPERATIILE INFORMATIONALE AMERICANE SI ALIATE (INFORMATION * OPERATIONS - INFO OPS IN TERMINOLOGIA NATO; IO IN TERMINOLOGIA SUA) / 144 * OPERATII PSIHOLOGICE (PSYCHOLOGICAL OPERATIONS — PSYOPS) / 147 * OPERATIILE / ACTIUNILE INFORMATIONAL-PSIHOLOGICE RUSESTI, 1991-2010 / 152 * OPERATIILE MASS-MEDIA (MEDIA OPERATIONS/MEDIA OPS) / 156 * OPERATIILE PSIHOLOGICE SI INFORMATIONALE GERMANE / 157 * OPERATII/RAZBOI PSIHOLOGIC SI INFORMATIONAL CHINEZESTI / 159 * OPERATII PSIHOLOGICE, PRODUSELE DE ~ / 162 * OPINIA PUBLICA / 165
PARTIZANATUL MEDIATIC / 168 * PATRIOTISMUL / 170 * PERCEPTIA / 174 * PERFIDIA / 177 * PERSUASIUNEA/ 179 * POPULISMUL / 181 * PROLETCULTISM / 184 * PROPAGANDA / 186 * PROPAGANDA DEMOCRATICA / 193 * PROPAGANDA TOTALITARA / 196 * PROPAGANDA CULTURALA / 200 * PROPAGANDA PRIVATA / 204 * PROPAGANDA PRIN TURISM / 205 * PROPAGANDA PRIN TERORISM / 210 * PROPAGANDA NATIONALISTA / 214 * PROPAGANDA, TEHNICI DE ~ / 218 * PROPAGANDA, TIPURI DE ~ / 224 * PROPAGANDA, EFECTE ALE ~ / 226 * PROPAGANDA, TEORII DESPRE ~ / 227 * PROPAGANDA SOVIETICA / 236 * PROPAGANDA CHINEZA / 242 * PSIHOLOGIA MULTIMILOR / 245 * PUBLICITATEA (ADVERTISING) / 247
RAZBOIUL MEDIATIC (MEDIA WAR) / 249 * RAZBOIUL CIVIL / 251 * RAZBOIUL POLITIC (POLITICAL WARFARE) / 253 * RAZBOIUL HIBRID / 256 * RAZBOIUL CIBERNETIC / OPERATIILE IN RETELE DE CALCULATOARE(COMPUTER NETWORK OPERATION - CNO) / 262 * RAZBOIUL SFANT/ 265 * REALISMUL SOCIALIST / 266 * RECLAMA / 269 * RELATIILE PUBLICE / AFACERILE PUBLICE (PUBLIC RELATIONS — PR/ PUBLIC AFFAIRS — PA) / 271
* RETORICA / 274
SIMBOLUL / 278 * SISTEMUL INFORMATIONAL / 283 * SLOGANUL / 284 * SOCIALISMUL / 285 * SPALAREA CREIERULUI, CONTROLUL MINTII / (BRAINWASHING, MIND CONTROL ) / 287 * SUPERIORITATEA INFORMATIONALA / 288
TEORIA CONSPIRATIEI / 290 * TEORIA DOMINOULUI / 294
BIBLIOGRAFIE / 297
INDICE DE NUME/ 307
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu