Autor: Patrick M. Georges
Editura Orizonturi
Colectia Remedii practice
An aparitie : 2021
Editia I
Editia originala: ?
Traducerea Marius-Razvan Ventura
ISBN 978-973-7365-21-7
Nr pagini : 256
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 34,99 lei la librarie.net, 24,49 lei la elefant, 35 lei la libris
Descrierea editurii:
Inteligenta este definita drept capacitatea de realizare a obiectivelor prin adaptarea la diverse situatii, dand dovada de eficacitate, utilitarism si profesionalism.
Daca dorim sa fim mai eficienti, fara a ne afecta sanatatea, raspunsurile stau la noi. Dezvoltarea inteligentei a devenit o veritabila necesitate pentru fiecare persoana, deziderat pe care il putem realiza punand in practica indicatiile din paginile acestei lucrari. In cele noua capitole, cartea se constituie intr-un adevarat indrumar progresiv, care incepe cu o vedere de ansamblu si ajunge la detalii, raspunzand unor nevoi diverse, precum cele ale vietii cotidiene sau cerinte ale problemelor de munca.
Dr. Patrick M. Georges, reputat medic neurochirurg, este autorul mai multor studii, publicate de edituri de prestigiu din mai multe tari, fiind recunoscut ca expert in stiinte cognitive. Bazat pe cele mai recente descoperiri din acest domeniu, el descifreaza pentru cititori mecanismele inteligentei, ajutandu-i astfel la o intelegere mai buna a potentialului fiecaruia dintre noi si la optimizarea lui.
Un ghid deosebit de valoros, ce permite implementarea unei strategii care sa conduca la obtinerea unor rezultate mai bune, atat in plan profesional, cat si personal.
Cuprins:
Introducere. Cum ne putem dezvolta inteligenţa? Cu ajutorul unui ghid 7
Dezvoltarea inteligenţei pentru a se descurca, a se elibera şi a progresa 7
Dezvoltarea inteligenţei cu ajutorul unui ghid care cunoaşte secretele creierului 9
Cum vom reuşi aceasta? Pagină cu pagină 11
Acest ghid vi se adresează? 14
Cine sunt cu? 15
Ce să nu aşteptaţi de la acest ghid? 15
Cum putem discuta? 16
Despre lecturi şi referințe 17
Luare aminte 18
În concluze 18
PARTEA I. CELE ŞASE CĂLĂUZE
Capitolul 1. Pe unde s-o luăm? Pe drumul care duce în sus! 19
Inteligența umană se mişcă aşa cum doreşte 20
Cu geniu şi noroc o poţi lua pe autostradă 21
Inteligența instinctuală funcționează la nevoie 21Frustrare pentru creşterea motivației 22
Micile drumuri sinuoase pentru şoferii destoinici 25
Inteligența organizaţională funcţionează cu ajutorul disciplinei 25Cum mârim eficacitatea eforturilor noastre 26
În toate celelalte cazuri. este de preferat drumul care urca 29
Inteligenta sistemică funcționează în funcţie de cunoastere 29Obţinerea de rezultate răspunzând provocării presupuse de prejudecățile noastre cognitive 31
Capitolul 2. Marele secret al creierului? 37
Un sistem uşor de controlat 37
Inteligența operaţională funcționează după rezultate 38
Soluţiile de ameliorare utile în viata zilnică şi la locul de muncă 38Opisprezece inteligențe particulare 39
Trei niveluri de calitate a inteligenţei, potrivit naturii noastre 40
Inteligențele ierarhice funcționează în paralel 40Sporirea calităţii prin alegerea nivelului corespunzător la momentul potrivit 41
Șase sisteme de prelucrare a informaţiei 48
Inteligența de lucru funcționează sistematic 48Să ne perțecționăm inteligența evitând erorile sistematice 51
Optsprezece inteligenţe particulare, o personalitate 58
Inteligenţele particulare funcționează prin arbitraj 58Creşterea competitivităţii prin autoevaluare 60
Capitolul 3. Cum ne putem dezvolta inteligența? 66
Cei şase prieteni şi cei şase dușmani ai noştri 66
A facilita evoluţia inteligenţei lăsând-o liberă .67
Rezistenţa la schimbare funcționează în fața fricii de necunoscut 67A se descurca singur, a merge in sus 72
Favorizarea celor şase înţelepţi, Schimbare, Alegere, Incercare, Aşteptare, Cumpătare şi Cerere 75
Inteligența de rang înalt funcţionează printr-o consultare a tuturor înțelepților 75
Favorizarca celor şase înţelepţi punându-le întrebările potrivite 81
Controlarea celor şase ordine: Munceşte, Termină, Împărtăşeşte, Atenţie, Cumpără și Colaborează 85
Inteligența celorlalți conlucrează uneori cu noi, alteori - nu 85A avea control asupra ordinelor prin organizarea împreună cu ceilalți 89
Cum să rezişti celor şase maimuțe Acum, Mai întâi, Rămâi, Încă, Priveşte și Forţă 95
Inteligenta animalieră urmează principiul economiei 95Cum ne domesticim maimuţele spre a le rezista 97
PARTEA A II-A. CELE ŞASE CĂI
Capitolul 4. Condiţia pentru îndeplinirea mai frecventă a obiectivelor? 104
O schimbare mai rapidă 104
Administrarea mai bună a propriilor obiective 105
Vizualizarea scopului jocului şi a limitelor acestuia pentru a favoriza inteligența de valorizare 105
Valorile noastre funcţionează conform unor ordine şi interdicții 106Stabilirea unui scop limpede pe un teren riguros delimitat spre a câştiga in valoare 107
Echilibrarea obiectivelor pentru a controla inteligenţa de proiect 111
Inteligența de proiect funcționează intr-un punct de echilibru față de obiective 111Mai mult echilibru cu ajutorul tablourilor de bord 113
Recompensarea mai târzie pentru a rezista inteligenţei impulsive 115
Inteligența impulsivă funcţionează după principiul recompensei 116Recompense serioase pentru mai multă plăcere 117
Capitolul 5. Cum se pot comite mai puţine erori? 123
Făcând alegeri mai clare 123
A face totul puţin mai incet 123
A-şi face timp pentru a favoriza inteligența rațională 124
Rațiunea fincţionează în cazul alegerilor adecvate în materie de alocare a resurselor. a timpului şi a informaţiilor 124Administrarea superioară a propriului buget de resurse şi de timp pentru a mări rolul rațiunii 206
Administrarea sistematică a inteligenţei emotive pentru a o ţine sub control 130
Inteligența emotivă funcționează ascultându-i pe ceilalți 130Controlul propriilor emoţii şi al celor resimțite de ceilalți pentru o alegere mai bună 132
Demascarea inteligenţei instinctuale pentru a-i rezista 137
Inteligența instinctuală funcționează după prejudecăți 137Recunoaşterea propriilor instincte la lucru pentru a-şi spori autocontrolul 138
Capitolul 6. Cum să fii mai inventiv? 144
Încercând mai multe lucruri 144
Asumarea unui număr ceva mai mare de riscuri 144
A accepta să pierzi pentru a favoriza inteligenţa inventiva 145
Inteligența inovatoare funcţionează potrivit principiului diversității 145Să fim mai inovativi încercând mai multe lucruri 147
Memorizarea pentru a avea control asupra inteligenţei de memorie 149
Memoriile funcționează la timpul trecut 150A face lucrurile mai memorabile pentru a deveni din ce în ce mai demne de amintit 152
Eliberarea cunoştinţelor blocante pentru a-i rezista inteligenţei rutiniere 155
Automatismele funcţionează potrivit principiului economiei 155Scrierea de proceduri şi schimbarea lor frecventă pentru mai multă economie 157
Capitolul 7. Cum poţi fi mai senin? 161
Aşteptând cu mai multă atenție 161
Acordarea unei atenții sporite atunci când actionam 161
Favorizarea inteligenţei de concentrare prin antrenarea acesteia 162
Concentrarea funcționează pe termen lung 162Rezistență pentru a-şi spori concentrarea 164
Delimitarea mai riguroasă a mediului înconjurător pentru a controla inteligența de atenţie 166
Atenția funcţionează în cazul captatorilor 167Sporirea atenţiei prin administrarea ei sistematica 168
A-i da certitudini inteligenţei de stres pentru a-i rezista 171
Inteligența de stres funcţionează prin constrangere 172Dobândirea unei seninătăţi mai mari prin obiceiuri protectoare 173
Capitolul 8. Cum se poate evita manipularea? 178
Prin mai multe măsurători 178
Comparaţii mai frecvente 178
Favorizarea inteligenţei ştiinţifice prin cultivarea mai frecventă a îndoielii 179
Inteligența ştiinţifică functionează după principiul predicţiei verificate 179A măsura mai mult şi a verifica totul pentru a face predicții mai exacte 181
Compararea beneficiilor pentru a controla inteligenţa de credință 184
Credinţele funcționează după structură 184A inspira credinţă propriei persoane şi celorlalți pentru u câştiga încredere 186
Demascarea inteligenţei iluzorii spre a-i rezista 191
Percepțiile funcţionează după principiul usurintei 191Să privim cu precauţie ceea ce ne este arătat pentru a creşte realismul 193
Capitolul 9. Cum pot fi obținute rezultate mai bune? 197
Cerând mai mult celorlalţi şi tehnicilor 197
Acţiunea prin intermediul celorlalți 197
Echiparea pentru favorizarea inteligenţei de abstracție 198
Programele noastre funcţionează după coduri, după reguli 198Mai multă informatizare pentru a mări productivitatea 200
Controlarea inteligenţei celorlalți prin mesaje cu tendinta 203
Mesajele fincționează cupă principiul supunerii 203Controlul asupra propriei comunicări şi celorlalți pentru o colaborare mai eficientă 204
Rezistenţa la inteligenţa forței prin stabilirea unor obiective prea înalte spre a le atinge singur 207
Puterile noastre funcționează după principiul inegalității 208Nu vă bazaţi pe acțiunea solitară pentru mărirea eficienței 210
PARTEA A III-A. HARTA
Chestionarul 1. Cu ce să începem? Cu un diagnostic 217
În funcţie de simptomele dumneavoastră, ce diagnostice sunt cele mai probabile? 219
Care sunt produsele şi rezuitatele dumneavoastră intelectuale cele mai problematice? 220
Ce tip de inteligenţă aţi dori să dezvoltați prioritar? 222
De la ce nivel de inteligenţă plecați: jos, variabil sau inalt? 223
De ce anume vă este cel mai teamă, care este riscul dumneavoastră principal? 224
Chestionarul 2. Dacă este necesar, faceţi o analiză completă a inteligenţelor dumneavoastră 225
Cum pot fi evaluate competențele sistemului de ghidare şi de administrare a obiectivelor? 225
Cum pot fi evaluate competențele sistemului de alegeri, de gestionare a resurselor?
Cum poi fi evaluate competențele sistemului de învăţare, de administrare a cunoștințelor? 226
Cum pot fi evaluate competențele sistemului de veghe, de gestionare a energiilor? 227
Cum pot fi evaluate competențele sistemului de interpretare, de gestionare a conceptelor şi a ficţiunilor? 227
Cum pot fi evaluate competențele sistemului de rezultate, de gestionare a acțiunilor? 228
Chestionarul 3. Ce etape trebuie urmate? Cele ale inteligenţei 228
Cum se poate dobândi eficacitate în două stadii? 228
Cum poate fi dezvoltată inteligenţa în șase faze? 229
Cum poate fi urmărită dezvoltarea inteligenţei potrivit unui plan trimestrial 230
Chestionarul 4. Dacă este necesar, precizați-vă planul strategic personal 230
Puneţi-vă întrebările potrivite 231
Scrierea propriei povesti 231
Iniţierea proiectului 232
Dezvoltarea prioritară a sistemului1 232
Ce întrebări vă puteţi pune pentru a vă controla inteligenţa de proiect? 233
Ce întrebări vă puteţi pune pentru a vă controla inteligența de plăcere 234
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu