31/12/2023

CUM SA NE DEZVOLTAM INTELIGENTA. Secretele creierului pentru a atinge eficacitatea

Autor: Patrick M. Georges
Editura Orizonturi
Colectia Remedii practice
An aparitie : 2021
Editia I
Editia originala: ?
Traducerea Marius-Razvan Ventura
ISBN 978-973-7365-21-7
Nr pagini : 256
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 34,99 lei la librarie.net, 24,49 lei la elefant, 35 lei la libris


Descrierea editurii:

        Inteligenta este definita drept capacitatea de realizare a obiectivelor prin adaptarea la diverse situatii, dand dovada de eficacitate, utilitarism si profesionalism.                                  
        Daca dorim sa fim mai eficienti, fara a ne afecta sanatatea, raspunsurile stau la noi. Dezvoltarea inteligentei a devenit o veritabila necesitate pentru fiecare persoana, deziderat pe care il putem realiza punand in practica indicatiile din paginile acestei lucrari. In cele noua capitole, cartea se constituie intr-un adevarat indrumar progresiv, care incepe cu o vedere de ansamblu si ajunge la detalii, raspunzand unor nevoi diverse, precum cele ale vietii cotidiene sau cerinte ale problemelor de munca.  
        Dr. Patrick M. Georges, reputat medic neurochirurg, este autorul mai multor studii, publicate de edituri de prestigiu din mai multe tari, fiind recunoscut ca expert in stiinte cognitive. Bazat pe cele mai recente descoperiri din acest domeniu, el  descifreaza pentru cititori mecanismele inteligentei, ajutandu-i astfel la o intelegere mai buna a potentialului fiecaruia dintre noi si la optimizarea lui.
        Un ghid deosebit de valoros, ce permite implementarea unei strategii care sa conduca la obtinerea unor rezultate mai bune, atat in plan profesional, cat si personal.

Cuprins:

Introducere. Cum ne putem dezvolta inteligenţa? Cu ajutorul unui ghid  7
Dezvoltarea inteligenţei pentru a se descurca, a se elibera şi a progresa  7
Dezvoltarea inteligenţei cu ajutorul unui ghid care cunoaşte secretele creierului  9
Cum vom reuşi aceasta? Pagină cu pagină  11
Acest ghid vi se adresează?  14
Cine sunt cu?   15
Ce să nu aşteptaţi de la acest ghid?   15
Cum putem discuta?   16
Despre lecturi şi referințe  17
Luare aminte  18
În concluze  18

PARTEA I. CELE ŞASE CĂLĂUZE

Capitolul 1. Pe unde s-o luăm? Pe drumul care duce în sus!  19
Inteligența umană se mişcă aşa cum doreşte  20
Cu geniu şi noroc o poţi lua pe autostradă  21
Inteligența instinctuală funcționează la nevoie 21
Frustrare pentru creşterea motivației 22
Micile drumuri sinuoase pentru şoferii destoinici  25
Inteligența organizaţională funcţionează cu ajutorul disciplinei  25
Cum mârim eficacitatea eforturilor noastre   26
În toate celelalte cazuri. este de preferat drumul care urca  29
Inteligenta sistemică funcționează în funcţie de cunoastere 29
Obţinerea de rezultate răspunzând provocării presupuse de prejudecățile noastre cognitive  31

Capitolul 2. Marele secret al creierului?  37
Un sistem uşor de controlat  37
Inteligența operaţională funcționează după rezultate  38
Soluţiile de ameliorare utile în viata zilnică şi la locul de muncă  38
Opisprezece inteligențe particulare   39
Trei niveluri de calitate a inteligenţei, potrivit naturii noastre  40
Inteligențele ierarhice funcționează în paralel   40
Sporirea calităţii prin alegerea nivelului corespunzător la momentul potrivit  41
Șase sisteme de prelucrare a informaţiei  48
Inteligența de lucru funcționează sistematic  48
Să ne perțecționăm inteligența evitând erorile sistematice  51
Optsprezece inteligenţe particulare, o personalitate  58
Inteligenţele particulare funcționează prin arbitraj  58
Creşterea competitivităţii prin autoevaluare   60

Capitolul 3. Cum ne putem dezvolta inteligența?   66
Cei şase prieteni şi cei şase dușmani ai noştri 66
A facilita evoluţia inteligenţei lăsând-o liberă  .67
Rezistenţa la schimbare funcționează în fața fricii de necunoscut  67
A se descurca singur, a merge  in sus  72
Favorizarea celor şase înţelepţi, Schimbare, Alegere, Incercare, Aşteptare, Cumpătare şi Cerere  75
Inteligența de rang înalt funcţionează printr-o consultare a tuturor înțelepților  75
Favorizarca celor şase înţelepţi punându-le întrebările potrivite 81
Controlarea celor şase ordine: Munceşte, Termină, Împărtăşeşte, Atenţie, Cumpără și Colaborează  85
Inteligența celorlalți conlucrează uneori cu noi, alteori - nu  85
A avea control asupra ordinelor prin organizarea împreună cu ceilalți  89
Cum să rezişti celor şase maimuțe Acum, Mai întâi, Rămâi, Încă, Priveşte și Forţă  95
Inteligenta animalieră urmează principiul economiei 95
Cum ne domesticim maimuţele spre a le rezista   97

PARTEA A II-A. CELE ŞASE CĂI

Capitolul 4. Condiţia pentru îndeplinirea mai frecventă a obiectivelor?  104
O schimbare mai rapidă   104
Administrarea mai bună a propriilor obiective  105
Vizualizarea scopului jocului şi a limitelor acestuia pentru a favoriza inteligența de valorizare  105
Valorile noastre funcţionează conform unor ordine şi interdicții  106
Stabilirea unui scop limpede pe un teren riguros delimitat spre a câştiga in valoare  107
Echilibrarea obiectivelor pentru a controla inteligenţa de proiect  111
Inteligența de proiect funcționează intr-un punct de echilibru față de obiective 111
Mai mult echilibru cu ajutorul tablourilor de bord  113
Recompensarea mai târzie pentru a rezista inteligenţei impulsive  115
Inteligența impulsivă funcţionează după principiul recompensei  116
Recompense serioase pentru mai multă plăcere  117

Capitolul 5. Cum se pot comite mai puţine erori?  123
Făcând alegeri mai clare   123
A face totul puţin mai incet   123
A-şi face timp pentru a favoriza inteligența rațională  124
Rațiunea fincţionează în cazul alegerilor adecvate în materie de alocare a resurselor. a timpului şi a informaţiilor  124
Administrarea superioară a propriului buget de resurse şi de timp pentru a mări rolul rațiunii  206
Administrarea sistematică a inteligenţei emotive pentru a o ţine sub control  130
Inteligența emotivă funcționează ascultându-i pe ceilalți  130
Controlul propriilor emoţii şi al celor resimțite de ceilalți pentru o alegere mai bună  132
Demascarea inteligenţei instinctuale pentru a-i rezista  137
Inteligența instinctuală funcționează după prejudecăți  137
Recunoaşterea propriilor instincte la lucru pentru a-şi spori autocontrolul  138

Capitolul 6. Cum să fii mai inventiv?  144
Încercând mai multe lucruri  144
Asumarea unui număr ceva mai mare de riscuri   144
A accepta să pierzi pentru a favoriza inteligenţa inventiva 145
Inteligența inovatoare funcţionează potrivit principiului diversității  145
Să fim mai inovativi încercând mai multe lucruri  147
Memorizarea pentru a avea control asupra inteligenţei de memorie  149
Memoriile funcționează la timpul trecut  150
A face lucrurile mai memorabile pentru a deveni din ce în ce mai demne de amintit  152
Eliberarea cunoştinţelor blocante pentru a-i rezista inteligenţei rutiniere  155
Automatismele funcţionează potrivit principiului economiei 155
Scrierea de proceduri şi schimbarea lor frecventă pentru mai multă economie  157

Capitolul 7. Cum poţi fi mai senin?  161
Aşteptând cu mai multă atenție  161
Acordarea unei atenții sporite atunci când actionam  161
Favorizarea inteligenţei de concentrare prin antrenarea acesteia 162
Concentrarea funcționează pe termen lung 162
Rezistență pentru a-şi spori concentrarea  164
Delimitarea mai riguroasă a mediului înconjurător pentru a controla inteligența de atenţie  166
Atenția funcţionează în cazul captatorilor  167
Sporirea atenţiei prin administrarea ei sistematica  168
A-i da certitudini inteligenţei de stres pentru a-i rezista  171
Inteligența de stres funcţionează prin constrangere 172
Dobândirea unei seninătăţi mai mari prin obiceiuri protectoare   173

Capitolul 8. Cum se poate evita manipularea?  178
Prin mai multe măsurători  178
Comparaţii mai frecvente   178
Favorizarea inteligenţei ştiinţifice prin cultivarea mai frecventă a îndoielii  179
Inteligența ştiinţifică functionează după principiul predicţiei verificate  179
A măsura mai mult şi a verifica totul pentru a face predicții mai exacte 181
Compararea beneficiilor pentru a controla inteligenţa de credință  184
Credinţele funcționează după structură   184
A inspira credinţă propriei persoane şi celorlalți pentru u câştiga încredere  186
Demascarea inteligenţei iluzorii spre a-i rezista  191
Percepțiile funcţionează după principiul usurintei  191
Să privim cu precauţie ceea ce ne este arătat pentru a creşte realismul  193

Capitolul 9. Cum pot fi obținute rezultate mai bune?  197
Cerând mai mult celorlalţi şi tehnicilor   197
Acţiunea prin intermediul celorlalți   197
Echiparea pentru favorizarea inteligenţei de abstracție  198
Programele noastre funcţionează după coduri, după reguli 198
Mai multă informatizare pentru a mări productivitatea  200
Controlarea inteligenţei celorlalți prin mesaje cu tendinta  203
Mesajele fincționează cupă principiul supunerii  203
Controlul asupra propriei comunicări şi celorlalți pentru o colaborare mai eficientă  204
Rezistenţa la inteligenţa forței prin stabilirea unor obiective prea înalte spre a le atinge singur  207
Puterile noastre funcționează după principiul inegalității  208
Nu vă bazaţi pe acțiunea solitară pentru mărirea eficienței    210

PARTEA A III-A. HARTA

Chestionarul 1. Cu ce să începem? Cu un diagnostic  217
În funcţie de simptomele dumneavoastră, ce diagnostice sunt cele mai probabile?   219
Care sunt produsele şi rezuitatele dumneavoastră intelectuale cele mai problematice?   220
Ce tip de inteligenţă aţi dori să dezvoltați prioritar?  222
De la ce nivel de inteligenţă plecați: jos, variabil sau inalt?  223
De ce anume vă este cel mai teamă, care este riscul dumneavoastră principal?  224
Chestionarul 2. Dacă este necesar, faceţi o analiză completă a inteligenţelor dumneavoastră  225
Cum pot fi evaluate competențele sistemului de ghidare şi de administrare a obiectivelor?  225
Cum pot fi evaluate competențele sistemului de alegeri, de gestionare a resurselor?  
Cum poi fi evaluate competențele sistemului de învăţare, de administrare a cunoștințelor?  226
Cum pot fi evaluate competențele sistemului de veghe, de gestionare a energiilor?   227
Cum pot fi evaluate competențele sistemului de interpretare, de gestionare a conceptelor şi a ficţiunilor?   227
Cum pot fi evaluate competențele sistemului de rezultate, de gestionare a acțiunilor?   228
Chestionarul 3. Ce etape trebuie urmate? Cele ale inteligenţei  228
Cum se poate dobândi eficacitate în două stadii?   228
Cum poate fi dezvoltată inteligenţa în șase faze?   229
Cum poate fi urmărită dezvoltarea inteligenţei potrivit unui plan trimestrial  230
Chestionarul 4. Dacă este necesar, precizați-vă planul strategic personal  230
Puneţi-vă întrebările potrivite 231
Scrierea propriei povesti  231
Iniţierea proiectului  232
Dezvoltarea prioritară a sistemului1  232
Ce întrebări vă puteţi pune pentru a vă controla inteligenţa de proiect?  233
Ce întrebări vă puteţi pune pentru a vă controla inteligența de plăcere  234

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu