Autor: Robert Schramm
Editura Frontiera
Colectia META frontiera
An aparitie : 2016, 2020, 2023
Editia a III-a
Editia originala: Motivation and Reinforcement: Turning the Tables on Autism
Traducerea Elena Carbunaru-Butusina
ISBN 978-606-8986-66-1
Nr pagini : 456
Format 155 x 210
Pretul la data postarii : 69 lei la Editura, 69 lei la carturesti, 69 lei la libris
pdf pe scribd (ed. 2016) si aici
Descrierea editurii:
Cartea lui Robert Schramm este una dintre cele mai căutate ghiduri de terapie comportamentală pentru copiii cu autism. Autorul traduce în limbaj accesibil știința care se află la baza terapiei moderne numite ABA și explică importanța esențială a păstrării motivației copilului de-a lungul întregii zile, reducând sau eliminând cu totul recursul la metode intruzive precum blocarea încercărilor de evadare ale copilului sau insistentele verbale cicălitoare.
Autismul la copii este o adevărată provocare pentru părinți. Recuperarea copilului cu autism nu se petrece la masă, prin repetiții mecanice. ABA/VB este o terapie comportamentală modernă, care pune accentul pe captarea motivației copilului și dezvoltarea unei relații atât de plăcute între terapeut și copil, încât terapeutul nu va putea preda atât de mult cât va vrea copilul sa învețe.
Robert Schramm este analist comportamental acreditat (BCBA), cu studii de master in educatia speciala, si conduce echipa de terapeuti comportamentali de la Knospe-ABA, cel mai mare institut ABA/VB din Europa. Knospe-ABA lucreaza cu mai mult de 300 de copii din toata lumea, aplicand principiile si procedurile analizei comportamentale. Autorul are si o sustinuta activitate de lector, conducand numeroase ateliere si conferinte in care isi prezinta perspectiva practica asupra stiintei comportamentale. Sursa Libris
Cuprins: (paginatia ed.2016)
Dedicatie 5
Multuriri 6
Notă pentru analiştii comportamentali 7
Nota autorului la cea de-a doua editie 9
Introducere 10
Termeni ABA/VB explicaţi in limbaj simplu 14
Partea l: lntroducere in ABA/VB
Capitolul 1: In cautarea unei metode mai bune 21
Rezumatul capitolului 1 30
Capitolul 2: Tulburlrile din spectrul autist: cum sa intelegem diagnosticul 32
Rezumatul capitolului 2 42
Capitolul 3: Etica ABA/VB 44
Rezumatul capitolului 3 48
Capitolul 4: DTT - fundamentele predarii 50
Etapele predarii prin exercitii distincte 54
Rezumatul capitolului 4 58
Partea a Il-a: Comportamentul si controlul instructional
Capitolul 5: SI intelegem scopul comportamentului 61
Rezumatul capitolului 5 67
Capitolul 6: Inmultirea comportamentelor pozitive prin control instructional 69
Cei sapte pasi pentru dobandirea controlului instructional 76
Rezumatul capitolului 6 93
Capitolul 7: Diminuarea alegerilor comportamentale problematice prin control instructional 96
Rezumatul capitolului 7 120
Capitolul 8: Control, contracontrol si comportament dominator 122
Reguli pentru interactiunea cu un copil implicat intr-un comportament dominator 136
De la un autist 150
Rezumatul capitolului 8 150
Partea a III-a: Noutătile aduse de Analiza Comportamentului Verbal
Capitolul 9: Clasificarea limbajului din perspectiva Comportamentului Verbal 155
Rezumatul capitolului 9 162
Capitolu110: Comportamentul Verbal (VB) şi secretul învăţării motivate 163
Operatii de motivare (motivatii) pe care le puteti folosi predare 169
Rezumatul capitolului 10 176
Capitolul 11: Invătarea fără erori: arta promptului descendent 178
Rezumatul capitolului 11 186
Capitolul 12: Daţi viată predării 188
Rezurnatul capitolului 12 195
Capitolul 13: Predarea VB a limbajului funcţional 197
Rezumatul capitolului 13 211
Partea a lV-a. Programe, planuri si proceduri
Capitolul14: Procedee generale de predare VB 215
Procedeul de transfer 215
Procedeul de corectare 217
Predarea libera 220
Exersarea fluentei 221
Exercitii comasate, exercitii prelungite si rotatia aleatorie 222
Rezumatul capitolului 14 227
Capitolul 15: Despre interventiile comportamentale avansate 228
Rezumatul capitolului 15 239
CapitoluI16:Planuri comportamentale de baza 241
Rezumatul capitolului 16 257
Capitolul 17: Dezvoltarea si implementarea unui sistem de tokeni 259
Rezumatul capitolului 271
Capitolul 18: Folosirea toaletei - o schimbare de perspectiva 273
Programul pentru folosirea independenti a toaletei 278
Rezumatul capitolului 18 279
Partea a V-a. Consideratii finale
Capitolul 19: Sa stim ce predam! 281
Rezumatul capitolului 19 288
Capitolul 20: Cate ceva despre abilitatile sociale 290
Rezumatul capitolului 20
Capitolul 21: Combaterea autismului cu propriile lui arme 298
Rezumatul capitolului 21 314
Capitolul 22: Separat nu inseamni egal: ABA/VB si scolile publice 316
Rezumatul capitolului 22 326
Capitolul 23: Deveniti expert in problemele copilului dvs.si predati pentru recuperare 328
Rezumatul capitolului 23 332
Anexa A. Abordarea ABA din perspectiva Comportamentului Verbal
Operatia de motivare 333
Operatiile de motivare neconditionate (UMO) 335
Operaflile de motivare conditionate (CMO) 335
Comportamentul Verbal Ia B.F. Skinner si operatorii verbali elementari 336
Operatorii verbali elementari 350
Recomandari de lectura 350
Bibliografie 352
Resurse 359
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu