25/12/2023

MOTIVATIE SI RECOMPENSA. Cum sa combati autismul cu propriile arme

Autor: Robert Schramm
Editura Frontiera
Colectia META frontiera
An aparitie : 2016, 2020, 2023
Editia a III-a
Editia originala: Motivation and Reinforcement: Turning the Tables on Autism
Traducerea Elena Carbunaru-Butusina
ISBN 978-606-8986-66-1
Nr pagini : 456
Format 155 x 210
Pretul la data postarii : 69 lei la Editura, 69 lei la carturesti, 69 lei la libris
pdf pe scribd (ed. 2016) si aici


Descrierea editurii:

        Cartea lui Robert Schramm este una dintre cele mai căutate ghiduri de terapie comportamentală pentru copiii cu autism. Autorul traduce în limbaj accesibil știința care se află la baza terapiei moderne numite ABA și explică importanța esențială a păstrării motivației copilului de-a lungul întregii zile, reducând sau eliminând cu totul recursul la metode intruzive precum blocarea încercărilor de evadare ale copilului sau insistentele verbale cicălitoare.
        Autismul la copii este o adevărată provocare pentru părinți. Recuperarea copilului cu autism nu se petrece la masă, prin repetiții mecanice. ABA/VB este o terapie comportamentală modernă, care pune accentul pe captarea motivației copilului și dezvoltarea unei relații atât de plăcute între terapeut și copil, încât terapeutul nu va putea preda atât de mult cât va vrea copilul sa învețe.

        Robert Schramm este analist comportamental acreditat (BCBA), cu studii de master in educatia speciala, si conduce echipa de terapeuti comportamentali de la Knospe-ABA, cel mai mare institut ABA/VB din Europa. Knospe-ABA lucreaza cu mai mult de 300 de copii din toata lumea, aplicand principiile si procedurile analizei comportamentale. Autorul are si o sustinuta activitate de lector, conducand numeroase ateliere si conferinte in care isi prezinta perspectiva practica asupra stiintei comportamentale. Sursa Libris

Cuprins: (paginatia ed.2016)

Dedicatie   5 
Multuriri  6
Notă pentru analiştii comportamentali   7
Nota autorului la cea de-a doua editie  9 
Introducere   10 
Termeni ABA/VB explicaţi in limbaj simplu  14

Partea l: lntroducere in ABA/VB
Capitolul 1: In cautarea unei metode mai bune 21
Rezumatul capitolului 1  30
Capitolul 2: Tulburlrile din spectrul autist: cum sa intelegem diagnosticul   32
Rezumatul capitolului 2   42
Capitolul 3: Etica ABA/VB  44
Rezumatul capitolului 3  48
Capitolul 4: DTT - fundamentele predarii   50
Etapele predarii prin exercitii distincte  54
Rezumatul capitolului 4  58

Partea  a Il-a: Comportamentul si controlul instructional
Capitolul 5: SI intelegem scopul comportamentului  61
Rezumatul capitolului 5  67
Capitolul 6: Inmultirea comportamentelor pozitive  prin control instructional  69
Cei sapte  pasi pentru dobandirea controlului instructional   76
Rezumatul capitolului 6   93
Capitolul 7: Diminuarea alegerilor comportamentale problematice prin control instructional  96
Rezumatul capitolului 7  120
Capitolul 8: Control,  contracontrol si comportament dominator  122
Reguli pentru  interactiunea  cu un copil implicat intr-un comportament  dominator 136
De la un autist 150 
Rezumatul capitolului 8   150 

Partea a III-a: Noutătile aduse de Analiza Comportamentului Verbal 
Capitolul 9: Clasificarea limbajului din perspectiva Comportamentului Verbal 155 
Rezumatul capitolului 9  162 
Capitolu110: Comportamentul Verbal (VB) şi secretul învăţării motivate  163 
Operatii de motivare (motivatii) pe care le puteti folosi predare  169 
Rezumatul capitolului 10   176 
Capitolul 11: Invătarea fără erori: arta promptului descendent  178 
Rezumatul capitolului 11 186 
Capitolul 12: Daţi viată predării  188 
Rezurnatul capitolului 12   195 
Capitolul 13: Predarea VB a limbajului funcţional 197 
Rezumatul capitolului 13  211

Partea a lV-a. Programe, planuri si proceduri
Capitolul14: Procedee generale de predare VB   215
Procedeul de transfer  215
Procedeul de corectare  217
Predarea libera  220
Exersarea fluentei  221
Exercitii comasate, exercitii prelungite si rotatia aleatorie   222
Rezumatul capitolului 14   227
Capitolul 15: Despre interventiile comportamentale avansate  228
Rezumatul capitolului 15   239
CapitoluI16:Planuri comportamentale de baza  241
Rezumatul capitolului 16   257
Capitolul 17: Dezvoltarea si implementarea unui sistem de tokeni 259
Rezumatul capitolului 271
Capitolul 18: Folosirea toaletei - o schimbare de perspectiva   273
Programul pentru folosirea independenti a toaletei  278
Rezumatul capitolului 18   279

Partea a V-a. Consideratii finale
Capitolul 19: Sa stim ce predam!   281
Rezumatul capitolului 19   288
Capitolul 20: Cate ceva despre abilitatile sociale  290
Rezumatul capitolului 20 
Capitolul 21: Combaterea autismului cu propriile lui arme  298
Rezumatul capitolului 21    314
Capitolul 22: Separat nu inseamni egal: ABA/VB si scolile publice   316
Rezumatul capitolului 22  326
Capitolul 23: Deveniti expert in problemele copilului dvs.si predati  pentru recuperare  328
Rezumatul capitolului 23   332

Anexa A. Abordarea ABA din perspectiva Comportamentului Verbal
Operatia de motivare 333
Operatiile de motivare  neconditionate (UMO)  335
Operaflile de motivare  conditionate (CMO)  335
Comportamentul   Verbal Ia B.F. Skinner si operatorii verbali  elementari  336
Operatorii verbali  elementari 350

Recomandari de lectura 350
Bibliografie  352
Resurse  359

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu