Editura Presa Universitara Clujeana
Colectia Pedagogia
An aparitie : 2021
Editia I
ISBN 978‐606‐37‐1346‐0
Nr pagini :
Format ebook
pdf gratuit la editura
Lucrarea abordează teme de actualitate pentru psihologia educațională, fiind atât un suport de curs valoros și foarte bine structurat pentru studenți, cât și o lucrare de interes pentru toți specialiștii care sunt preocupați de temele cele mai importante din domeniul psihologiei educației. Cartea cuprinde 13 capitole care fac referire la cele mai importante teme din domeniul educațional, cu accent pe dezvoltare, învățare și factorii psihologici ai învățării. Fiecare capitol se remarcă prin fundamentarea teoretică riguroasă, prin prezentarea detaliată și riguroasă a celor mai relevante modele teoretice ale motivației, învățării, grupurilor școlare sau ale dezvoltării.
Cuprins:
Cuvânt înainte 5
Unitatea de învăţare 1. Introducere în Psihologia educațională 9
Autor: Lect. dr. Ramona Henter
Unitatea de învăţare 2. Dezvoltarea cognitivă şi a limbajului 23
Autor: Conf. dr. Daniela Popa
Unitatea de învăţare 3. Dezvoltarea socială, emoțională şi morală 41
Autor: Conf. dr. Daniela Porumbu
Unitatea de învăţare 4. Diversitatea în câmpul educațional. Cerinţe educaţionale speciale 63
Autor: Lect. dr. Nicoleta Raluca Lupu
Unitatea de învăţare 5. Personalitatea elevului 99
Autor: Conf. dr. Laura David
Unitatea de învățare 6. Teorii şi forme ale învățării 123
Autor: Lect. dr. Alina Raluca Turculeț
Unitatea de învăţare 7. Rolul factorilor non-cognitivi în învăţare 143
Autor: Lect. dr. Ramona Henter
Unitatea de învățare 8. Autoreglarea procesului de învățare 161
Autor: Lect. dr. Ramona Henter
Unitatea de învăţare 9. Ergonomia activităţii școlare 177
Autor: Lect. dr. Nicoleta Raluca Lupu
Unitatea de învăţare 10. Managementul grupului de elevi 209
Autor: Lect. dr. Alina Raluca Turculet
Unitatea de învăţare 11. Succes și eșec școlar 225
Autor: Lect. dr. Alina Raluca Turculeț
Unitatea de învăţare 12. Cunoașterea elevilor 241
Autor: Conf. dr. Laura David
Unitatea de învăţare 13. Creativitatea în context școlar 265
Autor: Conf. dr. Laura David
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu