Autor: Gabriel Albu
Editura Paralela 45
An aparitie : 2013
Editia I
ISBN 978-973-47-1626-5
Nr pagini : 240
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
pdf aici si aici
Despre autor:
Gabriel Albu este profesor universitar doctor la Departamentul Științele Educației al Facultății de Litere și Științe din cadrul Universității Petrol-Gaze din Ploiești. Este autor sau coautor al peste 20 de volume.
Dintre lucrarile sale:
Introducere într-o pedagogie a libertatii : despre libertatea copilului si autoritatea adultului, Polirom 1998
Mecanisme psihopedagogice ale evaluarii scolare, Editura Universității din Ploiești 2001
In cautarea educatiei autentice, Polirom 2002
Concepte fundamentale ale psihologiei. Memoria. Gândirea. Imaginaţia, Ed. Economica 2003?
Repere pentru o conceptie umanista asupra educatiei : prejudecatile (practicii scolare) ca provocare, Paralela 45 2005
O psihologie a educatiei, Institutul european 2005
Comunicarea interpersonala: aspecte formative si valente psihologice, Institutul european 2008
Educatia, profesorul si vremurile : eseuri de pedagogie sociala, Paralela 45 2009
Relatiile interpersonale : aspecte institutionale, psihologice si formativ-educative, Institutul european 2013
Grijile si îngrijorarile profesorului, Paralela 45 2013
Autoeducatia : cautari si clarificari, Institutul european 2016
Introducere într-o pedagogie a curajului, Trei 2017
O abordare umanista a educatiei, Paralela 45 2017
Universul valoric al profesorului. O incursiune, Institutul european 2019
Cuprins:
INTRODUCERE 5
PARTEA I. Profesorul si evaluarile sale 17
Educatia printre standarde 17
Relatia dintre functia culturala si functia evaluativa a scolii 24
Evaluarea si societatea hiperconcurentiala 30.
Partea nevazuta a evaluarii si efectele ei 38
PARTEA A III-A. Profesia de profesor 45
O amenintare la adresa educatiei: barbarizarea societati 45
Distinctia si indistinctia profesiei de profesor 58
Posibile derapaje ale profesiei de profesor 65
Dramele profesiei de profesor 76
Profesorul si dinamica cunoasterii 88
Profesorii printre jurnalisti 100
PARTEA A III-A. Probleme actuale sau probleme perene ale profesorului? 113
Putintele si neputintele educatiei. Autoformarea continua a invatatorilor/profesorilor 113
Intelegerea, centrul educatiei interculturale 118
Avantajele si dezavantajele utilizarii tehnologiei informatiei in comunicarea didactica 124
Educatia sub presiunea timpului 129
Pulsul motivatiei elevului de-a lungul scolaritatii 147
Identitatea functiei de director al unei unitati scolare 166
Educatia invaluita in iubire 175
Scoala prietenoasa si copiii 201
Invatamant superior, cunoastere, cultura si bani 208
IN LOC DE INCHEIERE
Educatia privita de sus si educatia privita de jos 215
Abstract 220
Resume 225
Bibliografie 231
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu