09/12/2023

CUM SA LE VORBIM COPIILOR DESPRE SEXUALITATE. Un ghid de urmat pas cu pas, la orice varsta

Autor: Linda Eyre, Richard Eyre
Editura Trei
Colectia Psihologie practică
An aparitie : 2010
Editia I
Editia originala: How to talk to your child about sex
Traducerea Marilena Dumitrescu
ISBN 978-973-707-354-9
Nr pagini : 304 
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 22 lei la printrecarti
Disponibilitate BCU
pdf pe scribd


Cel mai bine este să începeţi devreme, deşi niciodată nu este prea târziu

        Dificultatea şi jena de a le vorbi copiilor despre sex au devenit aproape un clişeu cultural: părintele nervos, îmbujorat îşi găseşte cu greu cuvintele corecte pentru a le folosi în faţa fiului sau a fiicei care chicoteşte spunând: «Nu-ţi face probleme, mamă (sau tată). Deja ştiu totul despre sex!» «Copiii americani trăiesc din plin o revoluţie sexuală care îi lasă pe părinţi perplecşi şi îi face neputincioşi.» (Time) În România, dificultăţile sunt şi mai mari, după 50 de ani de reprimare a sexualităţii în comunism. Autorii, specializaţi în probleme de educaţie şi familie, propun cititorului mai multe modele de dialog ale părinţilor cu copiii lor, în funcţie de vârstă, ceea ce le permite şi unora, şi altora să depăşească inhibiţiile de comunicare pe tema delicată a sexualităţii.

        Linda şi Richard Eyre sunt autorii unor cărţi de mare succes dedicate educaţiei copiilor, cum ar fi: Să-i învăţăm pe copii adevă ratele valori, (Teaching Your Children Values) aflată pe primul loc în lista de bestselleruri alcătuită de The New York Times.

Cuprins:

Prefaţă  9
Introducere  19

1. Discuţii preliminare "în funcţie de nevoi" cu copiii de vârste cuprinse între trei şi opt ani .. 41
   Devotament, loialitate şi iubire  50

2. "Marea discuţie" de la vârsta de opt ani  71
   Discuţii "ajutătoare"  86

3. Continuarea discuţiilor cu copiii de vârste cuprinse între opt şi treisprezece ani  105

4. Discuţii despre comportament cu copiii de vârste cuprinse între unsprezece şi şaisprezece ani  167

5. Discuţii despre perspective şi standarde personale cu copiii de vârste cuprinse între cincisprezece şi nouăsprezece ani  221

Postfaţă  285

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu