09/12/2023

CUM SA NE LINISTIM COPILUL CARE PLANGE ZI SI NOAPTE. Sfaturi pentru parinti epuizati

Autor: Mauri Fries
Editura Trei
Colectia Psihologie practica
An aparitie : 2003
Editia I
Editia originala: Unser Baby schreit Tag und Nacht : Hilfen für erschöpfte Eltern
Traducerea Daniela Stefanescu
ISBN 973-8291-87-9
Nr pagini : 120
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 7,99 lei la targul cartii
Disponibilitate BCU


        "Când am dormit suficient şi sunt mulţumit, cel mai mult îmi place să privesc chipul lui mami sau pe al lui tati. Mai ales ochii lor îmi plac. Mă uimeşte că ei pot scoate şi sunete, probabil cu gura. În următoarele săptămâni trebuie să mai descopăr exact cum funcţionează chestia asta.Bineînţeles că nu sunt întotdeauna curios şi prietenos, ci se întâmplă să fiu obosit, sâcâit şi plângăcios la fel ca şi alţi bebeluşi. Atunci ţip pentru că nu cunosc vreo altă posibilitate mai bună ca să chem pe mami sau pe tati. Uneori, pur şi simplu nu mă mai pot opri, iar mama mea sau tatăl meu au mereu idei noi ca să mă liniştească. Ei, dar atunci eu chiar că mă satur. Îmi dau seama cum părinţii mei devin tot mai nesiguri şi mai neajutoraţi.Dacă în unele zile şi nopţi ţip exagerat de mult sau în orice caz mult mai mult ca alţi bebei, părinţii mei se întristează şi se simt la capătul puterilor. Se întâmplă să se şi înfurie. Sau să se certe între ei. Atunci urlu cu atât mai tare şi nu mă mai pot linişti." - Confesiunea lui Tim, un bebeluş de zece săptămâni

        Cartea scrisă de Mauri Fries le oferă părinţilor aflaţi în dificultate cunoştinţe indispensabile şi soluţii practice extrem de utile.

Cuprins:

Introducere
Bună, sunt Tim!
Ce se întămplă cu bebeluşii şi cu părinţii? 10 
Scopul acestei cărţi 13 
O privire de ansamblu asupra capitolelor 17 

1. Ce poate bebeluşul deja — aptitudinile bebeluşului 19 
Văzul, auzul, mirosul, gustatul, atingerea — căile spre celălalt 19 
* Văzul 19 
* Auzul  22 
* Mirosul 24 
* Gustatul 25 
* Atingerea 25 
Eu văd ceea ce aud — interacţiunea simţurilor 27 
Intre somn şi ţipat — reglementarea comportamentului 29 
* Somnul 31 
* Starea de veghe 32 
* Scâncetele  36 
* Tipetele  37 

2. Cum simţim ce îi trebuie bebeluşului — intuiţie şi ştiinţă 40 
De unde ştiu părinţii ce este bine pentru bebeluşul lor? 40 
Tim are cuvântul 41 
Dacă am observa părinţii 43 
* Mimica 43 
* Limbajul 44 
* Limbajul bebeluşului 45 
* Apropiere şi depărtare 48 
Importanţa aptitudinilor părinteşti 48 

3. Ţipetele — telegrama bebeluşului 53 
Ţipetele normale şi ţipetele exagerate 53 
Tim intervine 54 
Ţoţi copiii ţipă — de ce ţipă unii mai mult decăt alţii? 55 
De parcă ţipetele nu ar fi fost indeajuns — efecte asupra vieţii de zi cu zi 61 
O mamă povesteşte 64 

4. Ce pot face părinţii înşişi? 67 
Părinţii să inveţe să Inţeleagă ţipetele 68 
Preocupare comună în perioadele de veghe 70 
* Joculete 74 
Metode ajutătoare pentru a adormi copilul 76 
* A dormi — uşor şi greu în acelaşi timp 77 
* A-l linişti şi a-I insoţi in somn 81 
A avea grijă de sine insuşi 87 

5. A obtine ajutor prin consiliere 90 
Incurajare pentru consiliere 90 
Ce se intâmplă pe parcursul unei consilieri? 91 
* A-şi exprima gândurile si a exersa noi posibilitini 91 
Un tată relatează 93 
* Stafii şi spirite bune 97 
* Un exemplu: bebeluşul scandalagiu şi furios 99 
* Inregistrări video 102 
* Ce altceva? 104 

6. Când copilul creşte 106 
A deveni independent 107 
A nu-i fi frică de întuneric — somnul are nevoie de siguranţă şi încredere 108 
Un doi, un doi, tot mereu în pas vioi — dependenţă şi autonomie 112
 
Bibliografie 116 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu