Autor: Gabriel Albu
Editura Trei
Colectia Educatie si formare
An aparitie : 2017
Editia I
ISBN 978-606-40-0316-4
Nr pagini : 392
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 36,75 lei la librarie.net, 46,54 lei la emag, 49 lei la libris
Disponibilitate BCU
Unii cred că rostul educației formale este pregătirea tinerilor pentru adaptarea lor la permanentele schimbări socio-economico-financiare și la diversele mode profesionale, iar alții cred că rostul acesteia este acela al reușitei la examenele și testările naționale. Ne gândim foarte puțin (și foarte puțini) la stimularea curajului individual ca sens primordial al educației. Este pe cât de curios, pe atât de surprinzător faptul că nu găsim în rețeaua conceptuală a științelor educației curajul, ca necesară preocupare în formarea tinerelor generații.
Credem însă că este momentul să avem în vedere această dimensiune a existenței și comportamentului nostru, preocupându-ne de formarea unor persoane curajoase, în măsură să fie ele însele capabile să înfrunte demn provocările vieții. Este pe cât de nobil, pe atât de necesar să urmărim fortificarea încrederii în capacitatea lor de a lupta deschis și principial cu problemele ei, împotriva obrăzniciei, diletantismului, trivialității și aroganței și de a avea puterea să respingă impostura și să apere principiile sănătoase ale vieții. - Autorul
Gabriel Albu este profesor universitar doctor la Departamentul Științele Educației al Facultății de Litere și Științe din cadrul Universității Petrol-Gaze din Ploiești. Este autor sau coautor al peste 20 de volume.
Dintre lucrarile sale:
Introducere într-o pedagogie a libertatii : despre libertatea copilului si autoritatea adultului, Polirom 1998
Mecanisme psihopedagogice ale evaluarii scolare, Editura Universității din Ploiești 2001
In cautarea educatiei autentice, Polirom 2002
Concepte fundamentale ale psihologiei. Memoria. Gândirea. Imaginaţia, Ed. Economica 2003?
Repere pentru o conceptie umanista asupra educatiei : prejudecatile (practicii scolare) ca provocare, Paralela 45 2005
O psihologie a educatiei, Institutul european 2005
Comunicarea interpersonala: aspecte formative si valente psihologice, Institutul european 2008
Educatia, profesorul si vremurile : eseuri de pedagogie sociala, Paralela 45 2009
Relatiile interpersonale : aspecte institutionale, psihologice si formativ-educative, Institutul european 2013
Grijile si îngrijorarile profesorului, Paralela 45 2013
Autoeducatia : cautari si clarificari, Institutul european 2016
Introducere într-o pedagogie a curajului, Trei 2017
O abordare umanista a educatiei, Paralela 45 2017
Universul valoric al profesorului. O incursiune, Institutul european 2019
Cuprins:
Introducere 7
Capitolul I. Abordări ale curajului 11
A. Abordarea filosofică 11B. Abordarea sociologică 25C. Abordarea psihologică 59D. Abordarea etic‑axiologică 91
Capitolul II. Forme de manifestare ale curajului 115
A. Curajul de a fi noi înşine 116B. Curajul de a ne recunoaşte imperfecţiunea 126C. Curajul de a ne urma, uneori, intuiţia 138D. Curajul de a gândi şi acţiona cumpătat, cu răbdare, într‑o lume agitată, grăbită, neliniştită, zgomotoasă 148E. Curajul de a dărui 159F. Curajul de a înfrunta vulgaritatea 179
Capitolul III. Câteva întruchipări semnificative ale curajului 194
A. Socrate din Atena 194B. Iisus din Nazaret 203C. Jean‑Jacques Rousseau 213D. Friedrich Nietzsche 219E. Sigmund Freud 226F. Mahatma Gandhi 229G. Albert Einstein 232
Capitolul IV. Educaţia şi curajul 238
A. Educaţie, control, supunere, curaj 241B. Educaţie, aleatoriu, incertitudine, curaj 306C. Schiţă pentru o pedagogie a curajului 350
Posibile concluzii 359
Summary 365
Résumé 371
Bibliografie 378
Contents 387
Table des matières 389
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu