31/12/2023

INTRODUCERE INTR-O PEDAGOGIE A CURAJULUI

Autor: Gabriel Albu
Editura Trei
Colectia Educatie si formare
An aparitie : 2017
Editia I
ISBN 978-606-40-0316-4
Nr pagini :  392
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 36,75 lei la librarie.net, 46,54 lei la emag, 49 lei la libris
Disponibilitate BCU


        Unii cred că rostul educației formale este pregătirea tinerilor pentru adaptarea lor la permanentele schimbări socio-economico-financiare și la diversele mode profesionale, iar alții cred că rostul acesteia este acela al reușitei la examenele și testările naționale. Ne gândim foarte puțin (și foarte puțini) la stimularea curajului individual ca sens primordial al educației. Este pe cât de curios, pe atât de surprinzător faptul că nu găsim în rețeaua conceptuală a științelor educației curajul, ca necesară preocupare în formarea tinerelor generații.

        Credem însă că este momentul să avem în vedere această dimensiune a existenței și comportamentului nostru, preocupându-ne de formarea unor persoane curajoase, în măsură să fie ele însele capabile să înfrunte demn provocările vieții. Este pe cât de nobil, pe atât de necesar să urmărim fortificarea încrederii în capacitatea lor de a lupta deschis și principial cu problemele ei, împotriva obrăzniciei, diletantismului, trivialității și aroganței și de a avea puterea să respingă impostura și să apere principiile sănătoase ale vieții. - Autorul

        Gabriel Albu este profesor universitar doctor la Departamentul Științele Educației al Facultății de Litere și Științe din cadrul Universității Petrol-Gaze din Ploiești. Este autor sau coautor al peste 20 de volume.
        Dintre lucrarile sale:
Introducere într-o pedagogie a libertatii : despre libertatea copilului si autoritatea adultului, Polirom 1998
Mecanisme psihopedagogice ale evaluarii scolare, Editura Universității din Ploiești 2001
In cautarea educatiei autentice, Polirom 2002
Concepte fundamentale ale psihologiei. Memoria. Gândirea. Imaginaţia, Ed. Economica 2003?
Repere pentru o conceptie umanista asupra educatiei : prejudecatile (practicii scolare) ca provocare, Paralela 45  2005
O psihologie a educatiei, Institutul european 2005
Comunicarea interpersonala: aspecte formative si valente psihologice, Institutul european 2008
Educatia, profesorul si vremurile : eseuri de pedagogie sociala, Paralela 45  2009
Relatiile interpersonale : aspecte institutionale, psihologice si formativ-educative, Institutul european 2013
Autoeducatia : cautari si clarificari, Institutul european 2016
O abordare umanista a educatieiParalela 45  2017
Universul valoric al profesorului. O incursiune, Institutul european 2019

Cuprins:

Introducere  7

Capitolul  I. Abordări ale curajului  11
A. Abordarea filosofică  11
B. Abordarea sociologică  25
C. Abordarea psihologică  59
D. Abordarea etic‑axiologică  91

Capitolul  II. Forme de manifestare ale curajului  115
A. Curajul de a fi noi înşine  116
B. Curajul de a ne recunoaşte imperfecţiunea  126
C. Curajul de a ne urma, uneori, intuiţia  138
D. Curajul de a gândi şi acţiona cumpătat, cu răbdare, într‑o lume agitată, grăbită, neliniştită, zgomotoasă  148
E. Curajul de a dărui  159
F. Curajul de a înfrunta vulgaritatea  179

Capitolul  III. Câteva întruchipări semnificative ale curajului  194
A. Socrate din Atena  194
B. Iisus din Nazaret  203
C. Jean‑Jacques Rousseau  213
D. Friedrich Nietzsche  219
E. Sigmund Freud  226
F. Mahatma Gandhi  229
G. Albert Einstein  232

Capitolul  IV. Educaţia şi curajul  238
A. Educaţie, control, supunere, curaj  241
B. Educaţie, aleatoriu, incertitudine, curaj  306
C. Schiţă pentru o pedagogie a curajului  350

Posibile concluzii  359

Summary  365
Résumé  371
Bibliografie  378
Contents  387
Table des matières  389

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu