10/12/2023

TULBURAREA CU DEFICIT DE ATENTIE SI/SAU HIPERACTIVITATE (ADHD). Aspecte teoretice si practice pentru cadre didactice si psihopedagogi


Autor: Florentina-Ionela Linca
Editura Trei
An aparitie : 2023
Editia I
ISBN 978-606-40-1769-7
Nr pagini : 147
E-book gratuit
Pretul la data postarii :  lei la Editura
pdf gatuit la editura




Descrierea editurii:

        Cartea de față cuprinde un set de instrumente și de bune practici, care pot susține demersurile cadrelor didactice, ale psihoterapeuților, precum și ale părinților copiilor cu ADHD pentru incluziunea acestor copii în școala de masă, dar și în societate.
Totodată, cartea subliniază faptul că lucrul cu persoanele cu cerințe educaționale speciale și cu nevoi de sprijin, așa cum sunt și elevii cu ADHD, presupune nu numai concentrarea pe problemele de sănătate mintală sau fizică, ci, în egală măsură, presupune și luarea în calcul a calității vieții persoanei aflate în dificultate și a familiei acesteia.
        Volumul se adresează părinților copiilor cu ADHD, dar și specialiștilor care lucrează cu elevii diagnosticați cu această afecțiune. În esență, obiectivul nostru este acela de a simplifica munca specialiștilor, pe de o parte, și de a reduce dificultățile de adaptare la mediul social și școlar ale elevilor cu ADHD, pe de altă parte.

        Florentina-Ionela Lincă este cadru didactic în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, Departamentul Științe ale Educației, Universitatea din București. Are o experiență de 7 ani în lucrul cu elevii cu ADHD și participă la proiecte de cercetare dedicate sprijinului copiilor cu probleme de sănătate mintală, ocupând funcția de cercetător științific psiholog în cadrul Spitalului Clinic de Psihiatrie "Prof. dr. Alexandru Obregia". Domeniile sale de interes sunt: tulburările de neurodezvoltare, terapia tulburărilor de limbaj, evaluarea stării de sănătate psiho-comportamentală şi a tulburărilor clinice la copii și adolescenți, intervențiile corectiv-recuperative în deficiențele senzoriale și cercetarea clinică avansată.

Cuprins:

6  /Argument

9 Partea I. Caracteristicile personale și clinice ale școlarului mic cu deficit de atenție și/sau hiperactivitate (ADHD)

 

10  /Capitolul I. Temperament dificil sau tulburare cu deficit de atenție și/sau hiperactivitate?
10  /1.1. Caracteristici ale tulburării cu deficit de atenție și/sau hiperactivitate
27  /1.2. ADHD — diagnosticul diferențial
29  /1.3. Etiologia tulburării cu deficit de atenție/hiperactivitate
35  /1.4. ADHD — comorbidități/tulburări asociate

43  /Capitolul 2. Educarea elevilor cu ADHD în România
48  /2.1. Cadrul legislativ privind copilul cu ADHD în România
50  /2.2. Cine și cum diagnostichează tulburarea cu deficit de atenție/hiperactivitate/impulsivitate?
53 / 2.3. Cerințe educaționale speciale și nevoi de sprijin
57  /2.4. Perspective asupra educării copilului cu cerințe
educaționale speciale
59  /2.5. Soluții pentru ameliorarea simptomatologiei copilului cu ADHD

64  /Capitolul 3. Instruirea școlară a copilului cu ADHD
64  /3.1. Integrarea copilului cu ADHD în școala de masă
67  /3.2. Teorii tradiționale și moderne cu privire la procesul de învățare al elevilor cu ADHD
75  /3.3. Managementul eficient al clasei în care se află un elev cu ADHD: Strategii funcționale de a face față situațiilor stresante
84  /3.4. Jocul didactic pentru copilul cu ADHD
89  /3.5. Programe de intervenție personalizate în mediul școlar pentru elevii cu ADHD
93  /3.6. Vinietă

Partea a II‑a. Intervenții corectiv‑recuperative în ADHD

96  /Capitolul 4. Activități didactice

101 /Anexă. Fișe de lucru
108 /ADHD…
108 /Funcții executive
111 /Cum mă face să mă simt ADHD?
112 /Ce îmi place la faptul că am ADHD?
113 /Sunt bun la…
114 /ADHD în viața mea
115 /Planificați și organizați timpul — fișă pentru specialiști și părinți
117 /Organizați spațiul
118 /Provocări în timpul rezolvării temelor pentru acasă
119 /Listă de verificare pentru succesul realizării temelor școlare

120 /Concluzii

122 /Bibliografie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu