Editura Frontiera
Colectia ABA
An aparitie : 2014
Editia originala: Teaching Children with Autism to Mind-Read. A Practical Guide,1999
Traducerea Ileana Achim, Bogdan Odagescu
ISBN 978-606-93371-3-4
Nr pagini : 296
Format 165 x 235
Pretul la data postarii : 65 lei la Editura,
59,95 lei la librariaeminescu, 65 lei la librarie.net
„Teoria minții la copiii cu autism” este un titlu fundamental în domeniul cercetărilor legate de teoria minții. Pe lângă faptul că este scrisă de specialiști britanici de marcă, cartea reușește să păstreze echilibrul între limbajul de specialitate și activitățile practice, fiind un ghid accesibil și bogat ilustrat, care se adresează psihopedagogilor speciali, psihologilor, terapeuților, logopezilor și părinților care au în grijă un copil cu autism.
Cuprins:
Nota catre profesori si parinti 5
Multumiri 6
Partea I. INTRODUCERE
Contextul aparitiei acestui ghid si obiectivele sale 7
Incercari anterioare de imbunatatire a deficitelor sociale si comunicative in autism 7
Limitari ale interventiilor traditionale 8
Copilul normal ca „cititor al mintii" 8
Importanta citirii mintii: la ce foloseste? 12
Incapacitatea de citire a mintii in autism 14
Exemple din experienta clinica 16
Poti invata sa citesti gandurile? 19
Metode de predare a notiunilor de stari mentale 21
Problemele de generalizare 22
Rezultatul studiului experimental 24
Cui se adreseaza manualul? 24
Limitarile metodelor de predare de acest fel 24
Structura ghidului 25
Note si bibliografie 27
Partea a II-a. PREDAREA EMOTIILOR
Cele cinci nivele de intelegere a emotiilor 29
Nivelul 1. Recunoasterea expresiei faciale din fotografii 30
Materiale si procedee de evaluare 30
Stabilirea nivelului de baza 31
Procedee de predare 31
Nivelul 2. Recunoasterea emotiilor din desene schematice 32
Materiale si procedee de evaluare 32
Stabilirea nivelului de baza 33
Procedee de predare 33
Nivelul 3. Identificarea emotiilor declansate de intamplari 34
Materiale si procedee de evaluare 34
Stabilirea nivelului de baza 34
Procedee de predare 35
Principiul general de predare 36
Nivelul 4. Identificarea emotiilor declansate de dorinte 85
Material si procedee de predare 85
Stabilirea nivelului de baza 85
Procedee de predare 86
Principiul general de predare 87
Nivelul 5. Emotii bazate pe convingeri 136
Materiale si procedee de evaluare 136
Stabilirea nivelului de baza 137
Procedee de predare 140
Principiul general de predare 141
Partea a III-a. PREDAREA STARILOR INFORMATIONALE
Cele cinci nivele de intelegere a starilor informationale 239
Nivelul 1. Schimbarea simpla de perspectiva vizuala 240
Materiale si procedee de evaluare 240
Stabilirea unui nivel de baza 240
Procedee de predare 242
Principiul general de predare 242
Nivelul 2. Schimbarea complexa de perspectiva 243
Materiale si procedee de evaluare 243
Stabilirea nivelului de baza 243
Procedee de predare 245
Principiul general de predare 245
Nivelul 3. Intelegerea principiului „vezi, deci stii" 246
Materiale si procedee de evaluare 246
Stabilirea nivelului de baza 248
Sectiunea A. Auto-evaluare 248
Sectiunea B. Evaluarea altuia 249
Procedee de predare 250
Principiul general de predare 250
Nivelul 4. Anticiparea actiunilor pe baza cunostintelor unei persoane 251
Materiale si procedee de evaluare 251
Stabilirea nivelului de baza 253
Procedee de predare 254
Principiul general de predare 254
Nivelul 5. Intelegerea convingerilor false 255
Materiale si procedee de evaluare 255
Stabilirea nivelului de baza 260
Procedee de predare 262
Principiul general de predare 264
Partea a IV-a. DEZVOLTAREA JOCULUI SIMBOLIC
Cele cinci nivele ale jocului simbolic 265
Evaluarea si pedarea jocului simbolic 266
Sugestii de teme si materiale de joaca 266
Stabilirea nivelului de baza 267
Procedee de predare 270
Principii generale de predare 276
Partea a V-a. DIRECTII VIITOARE
Folosirea directiei in care se uita o persoana pentru a deduce ce vrea, de ce este interesata sau ce intentioneaza sa faca 277
Folosirea fotografiilor pentru a reprezenta ganduri si convingeri 277
Folosirea „bulelor cu ganduri" pentru a reprezenta convingerile 279
Atentia coordonata si empatia 279
Bibhografie pentru partea a V-a 280
Anexa: Exemple de fise pentru inregistrarea raspunsurilor 281
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu