duminică, 27 ianuarie 2013

TEORIA SI METODOLOGIA INSTRUIRII. TEORIA SI METODOLOGIA EVALUARII. Repere si instrumente pentru formarea profesorilor

Autor :   Musata BocosDana Jucan               
Editura Paralela 45 (click pentru a accesa editura)
Colectia Universitaria
An aparitie :2009
Editia a III-a
ISBN  978-973-47-0489-7
Nr pagini :216
Format 130 x 200
Stoc epuizat la editura Pret : 18 lei la clb (ultimul exemplar) si la pravaliacucarti



Descrierea editurii:
Lucrarea de fata se adreseaza tuturor celor care urmeaza programe didactice de formare initiala si continua, propunand suporturi practice-actionale, metodologice si, deopotriva, elemente de fundamentare teoretica pentru demersurile de (auto)instruire la disciplinele pedagogice sau pentru demersurile didactice intreprinse de practicieni. Din dorinta de a se asigura caracterul operational al acestui auxiliar, in prezentarea didactica a temelor pedagogice selectate s-a optat pentru o structura algoritmica alcatuita din urmatoarele componente:
  • obiectivele/competentele vizate prin studiul temei
  • termenii si sintagmele-cheie
  • suportul theoretic
  • organizatorii cognitive/schemele prin care sunt esentializate si explicitate continuturile
  • sarcini de reflectie si exercitii aplicative
  • sugestii pentru luarea notitelor
  • recomandari bibliografice pentru studiul individual
Cuprins:



Prefata /7
Foreword /9

PARTEA I
TEORIA SI METODOLOGIA INSTRUIRII

Tema nr. 1
      Didactica – stiiinta pedagogica fundamentala /11
Tema nr. 2
      Procesul de invatamant /31
Tema nr. 3
      Normativitatea didactica /51
Tema nr. 4
      Formele de organizare a procesului de invatamant /65
Tema nr. 5
      Strategiile didactice /87
Tema nr. 6
      Proiectarea activitatii didactice /111

PARTEA A II-A
TEORIA SI METODOLOGIA EVALUARII

Tema nr. 1
      Semnificatii, implicatii, operationalizari ale conceptului de evaluare in campul educatiei /129
Tema nr. 2
      Evaluarea didactica – demers continuu, integrat in procesul de predare si invatare. Functiile evaluarii /140
Tema nr. 3
      Ipostaze ale rezultatelor scolare ale elevilor /152
Tema nr. 4
      Structura procesului evaluativ la nivel micro /161
Tema nr. 5
      Strategii de evaluare a rezultatelor scolare /175
Tema nr. 6
      Tipuri de itemi pedagogici /196

Structura algoritmica a operationalizarii temelor:
1.Obiective/competente vizate prin studiul temei
2.Termeni si sintagme-cheie
3.Suport teoretic
4.Esentializarea si explicitarea continutului prin intermediul unor organizatori cognitivi/scheme
5.Sarcini de reflectie si exercitii aplicative
6.Sugestii pentru luarea notitelor
7.Recomandari bibliografice pentru studiul individual
      -Bibliografie selectiva
      -Bibliografie recomandata pentru aprofundari

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu