Editura Paralela 45
Colectia Pedagogia secolului XXI
An aparitie : ...2009, 2017, 2022
Editia a V-a
ISBN 978-973-47-3596-9
Nr pagini :216
Format 165 x 235
Disponibilitate BCU (ed 2017)
Descrierea
editurii:
Lucrarea de fata se adreseaza tuturor
celor care urmeaza programe didactice de formare initiala si continua,
propunand suporturi practice-actionale, metodologice si, deopotriva,
elemente de fundamentare teoretica pentru demersurile de (auto)instruire
la disciplinele pedagogice sau pentru demersurile didactice intreprinse
de practicieni. Din dorinta de a se asigura caracterul operational al
acestui auxiliar, in prezentarea didactica a temelor pedagogice
selectate s-a optat pentru o structura algoritmica alcatuita din
urmatoarele componente:
Cuprins:- obiectivele/competentele vizate prin studiul temei
- termenii si sintagmele-cheie
- suportul theoretic
- organizatorii cognitive/schemele prin care sunt esentializate si explicitate continuturile
- sarcini de reflectie si exercitii aplicative
- sugestii pentru luarea notitelor
- recomandari bibliografice pentru studiul individual
Prefata /7
Foreword /9
PARTEA I
TEORIA SI METODOLOGIA INSTRUIRII
Tema nr. 1
Didactica –
stiiinta pedagogica fundamentala /11
Tema nr. 2
Procesul
de invatamant /31
Tema nr. 3
Normativitatea
didactica /51
Tema nr. 4
Formele de
organizare a procesului de invatamant /65
Tema nr. 5
Strategiile
didactice /87
Tema nr. 6
Proiectarea
activitatii didactice /111
PARTEA A II-A
TEORIA SI METODOLOGIA EVALUARII
Tema nr. 1
Semnificatii,
implicatii, operationalizari ale conceptului de evaluare in campul educatiei
/129
Tema nr. 2
Evaluarea
didactica – demers continuu, integrat in procesul de predare si invatare.
Functiile evaluarii /140
Tema nr. 3
Ipostaze
ale rezultatelor scolare ale elevilor /152
Tema nr. 4
Structura
procesului evaluativ la nivel micro /161
Tema nr. 5
Strategii
de evaluare a rezultatelor scolare /175
Tema nr. 6
Tipuri de
itemi pedagogici /196
Structura
algoritmica a operationalizarii temelor:
1.Obiective/competente vizate prin studiul temei
2.Termeni si sintagme-cheie
3.Suport teoretic
4.Esentializarea si explicitarea continutului prin
intermediul unor organizatori cognitivi/scheme
5.Sarcini de reflectie si exercitii aplicative
6.Sugestii pentru luarea notitelor
7.Recomandari bibliografice pentru studiul individual
-Bibliografie
selectiva
-Bibliografie
recomandata pentru aprofundari
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu