Autor : Mihai Florin Predescu
Editura Universitatii de Vest
An aparitie :2008
ISBN 978-973-125-173-8
Nr pagini :238
Pret : lei Cote BCU,
Cuprins:
Cuprins 5
Introducere 8
1 .Paradigme actuale in studiul
inteligentei /12
1.1. Cantitativ-calitativ
in studiul inteligentei /13
1.2. Structure
paradigmelor de cercetare /17
1.2.1.Nivelede analiza a
unei paradigme de cercetare /20
1.2.2. Pozitivismul /21
1.2.3. Post pozitivismul /22
1.2.4. Paradigma critics,
emancipatoare /23
1.2.5. Paradigma
constructivista /25
1.3. Comparatie mtre
diferitele paradigme de cercetare /27
1.4. Criterii ale validitatii
cercetarii calitative /29
1.5. Implicatii ale
abordarii paradigmatice asupra studiului inteligentei /33
2. Analiza paradigmatica a
teoriilor inteligentei /35
2.1. Definitiile inteligentei
/36
2.3.1. Teoriabifactoriala
a lui Spearman /36
2.1.2. Definitii ale
inteligentei /39
2.1.3. O definite a
inteligentei /45
2.2. Principalele abordari
ale inteligenfei /48
2.2.1. Abordarea
psihometrica /49
2.2.2. Abordarea
cognitive/55
2.2.3. Abordarea
developmental a a inteligentei /65
2.2.4. Abordarea
contextuala /69
2.2.5. Analiza
paradigmatica a principalelor abordari ale inteligentei /79
3.Controverse privind
inteligenta /86
3.1. Cele trei surse ale
dezbaterilor in inteligenta /86
3.1.1.Sir Francis Galton /87
3.1.2. Inceputurile testarii.
Testul Binet-Simon /92
3.1.3. Evolutia
conceptului de IQ /93
3.2.Dezbaterea IQ /96
3.2.1. CurbanormaIa (The
Bell Curve) /97
3.2.2. Factorul G /102
3.3. Critici ale
paradigmei traditionale /105
3.3.1. Testele de
inteligenta si utilitatea lor /106
3.3.2. Biologic si rasa
in inteligenta /113
4. Catre o teorie contructivista
a inteligentei /116
4.2. Postmodernism si
inteligenta /117
4.3. Caracteristicile
teoriei constructiviste a inteligentei /121
4.3.1. Conceptia
ontologica /122
4.3.2. Conceptia
epistemologica /123
4.3.3.Concepta
metodologica /124
5. Un model structural al inteligentei
/125
5.1. Coordonate principale
/125
5.1.1.Caracteristicile modelului structural-functional al
inteligentei /128
5.2. Argumentarea
cercetarii /129
5.3. Obiectivele si
ipotezele cercetarii /132
5.3.1. Cadrul general /132
5.3.2. Obiectivele
cercetarii /133
5.3.3. Ipotezele
cercetarii /135
5.3.4. Structure
cercetarii /137
5.3.5. Metodele si
instrumentele utilizate /140
5.4. Cercetarea
l(cercetare pilot) /148
5.4.1. Ipolezele
cercetarii /148
5.4.2. Metodologia
cercetarii si designul experimental /149
5.4.3. Prezentarea probei
/149
5.4.4. Prezentarea esantioan
el or /150
5.4.5. Prezentarea si
anatiza rezultatelor experimcntale /152
5.4.6. Concluzii /158
5.5. Cercetarea 2 /159
5.5.1. Prezentarea
ipotezelor /159
5.5.2. Prezentarea esantioanelor
/160
5.5.3. Prezentarea
metodelor si a instrumentelor /161
5.5.4. Prezentarea
rezultatelor cercetarii /162
5.6. Cercetarea numarul 3 /192
5.6.1. Prezentarea
ipotezelor /192
5.6.2. Prezentarea esantioanelor
/193
5.6.3. Prezentarea probei
/195
5.6.4. Prezentarea
rezultatelor cercetarii /196
5.6.5. Generarea
descriptorilor. Tipuri de descriptori /207
6. Concluzii finale /213
6.1. Hartile inteligentiei
/213
6.2. Inleligenta: prezentare/re-prezentare, descoperire/construct
/217
6.3. Interpretarea
rezultatelor cercetarii /220
Bibliografie /226
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu