Autor : Thomas Gordon
Editura Tritonic (click pentru a cumpara de la editura)
Colectia Diverse
An aparitie :2011
Traducerea Doina Stefanescu
ISBN 978-606-8320-61-8
Nr pagini :272
Format 140 x 205
Pret : 25,6 lei
Descrierea
editurii:
Prezent în peste 50 de ţări, având peste 4 milioane de cititori,
acest ghid a fost primul program din lume care ajută părinţii să-şi
dezvolte abilităţi de rezolvare a unui conflict cu câştig de ambele
părţi. Această lucrare clasică este cea mai îndrăgită, lăudată şi
verificată metodă din lume care se adresează părinţilor şi va funcţiona
şi pentru dumneavoastră. Acest ghid vă va învăţa:
- Cum să identificaţi cele 12 modalităţi în care se blochează comunicarea între voi şi copiii voştri
- Cum să distingeţi între comportament acceptabil şi comportament inacceptabil raportându-vă la ele în relaţia cu copiii
- Avantajele şi dezavantajele fiecărui tip de părinţi: autoritari/permisivi/rezonabili
- Cum să identificaţi cele 12 modalităţi în care se blochează comunicarea între voi şi copiii voştri
- Cum să distingeţi între comportament acceptabil şi comportament inacceptabil raportându-vă la ele în relaţia cu copiii
- Avantajele şi dezavantajele fiecărui tip de părinţi: autoritari/permisivi/rezonabili
Thomas Gordon (1918–2002), psiholog american, este creatorul unor metode larg răspândite de „eficientizare" a părinţilor, profesorilor ?i liderilor. A fost nominalizat de trei ori la Premiul Nobel pentru Pace si a fondat centrul Gordon Training International (GTI). Sursa: Ed. Trei
La noi au fost traduse:
Manualul parintilor eficace, Tritonic 2008 Nota: a fost reeditat de editura Trei sub titlul Parintele eficient
Profesorul eficient. Programul Gordon pentru imbunatatirea relatiei cu elevii (coautor), Trei 2012
Parintele eficient, Trei 2014
Cuprins:
Prefaţă
Capitolul 1. Părinţii sunt acuzaţi, dar nu antrenaţi ... 9
Capitolul 2. Părinţii sunt oameni, nu zei ... 17
Conceptul de acceptare ... 18
Părinţii pot fi şi vor fi inconsecvenţi ... 22
Părinţii nu trebuie să adopte un "front comun" ... 23
Acceptarea falsă ... 24
Poţi accepta copilul, dar nu comportamentul lui? ... 26
Definiţia noastră a părinţilor care se comportă conform realităţii ... 27
Cine deţine problema? ... 28
Capitolul 3. Cum să asculţi astfel Tncât copiii să vorbească cu tine: Limbajul Acceptării ... 33
PUTEREA LIMBAJULUI ACCEPTĂRII ... 34
Acceptarea trebuie demonstrată ... 36
COMUNICÂND NONVERBAL ACCEPTAREA ... 37
Ne-intervenţia ca mod de a comunica acceptarea ... 38
Ascultarea pasivă ca mod de acceptare ... 39
COMUNICÂND VERBAL ACCEPTAREA ... 41
Despre cele 12 bariere ale comunicării ... 45
Cum să spargi gheaţa ... 47
ASCULTAREA ACTIVĂ ... 49
De ce ar trebui sa folosească părinţii Ascultarea Activă? ... 54
Atitudini necesare pentru folosirea Ascultării Active ... 56
Riscul Ascultării Active ... 57
Capitolul 4. Abilitatea ta de a asculta activ în acţiune ... 59
CÂND "DEŢINE" COPILUL PROBLEMA? ... 59
CUM FAC PĂRINŢII SĂ FUNCŢIONEZE ASCULTAREA ACTIVĂ ... 64
Danny: Copilul căruia îi este teamă să se ducă la culcare ... 64
CÂND DECIDE UN PĂRINTE SĂ FOLOSEASCĂ ASCULTAREA ACTIVÁ ... 70
GREŞELI COMUNE IN FOLOSIREA ASCULTÂRII ACTIVE ... 75
Manipulând copiii prin "ghidare" ... 75
Deschizând uşa, apoi trântind-o înapoi ... 77
Părintele "papagal" ... 78
Ascultarea lipsită de empatie ... 79
Ascultarea activă in momenteie nepotrivite ... 81
Capitolul 5. Cum să asculţi copiii prea mici ca să vorbească ... 84
Cum sunt bebeluşii? ... 84
A te acorda ia nevoile şi problemele bebeluşilor ... 85
Folosind Ascultarea Activă pentru a ajuta bebeluşii ... 86
Acordă copilului o şansă de a-şi satisface nevoile de unul singur ... 88
Capitolul 6. Cum să vorbeşti astfel încât să te asculte copilul ... 90
Când părintele deţine problema ... 91
Modalităţi ineficiente de a înfrunta copiii ... 93
Trimiterea .mesajului cu soluţie" ... 94
Trimiterea "mesajelor de descurajare" ... 97
Metode eficiente de a confrunta copiii ... 98
Mesaje centrate pe persoana celuilalt şi Mesaje centrate pe propria persoană ... 98
Componentele esenţiale ale mesajelor centrate pe persoană ... 101
Descrierea Comportamentului Inacceptabil ... 101
Ceea ce simte părintele despre comportament ... 101
Cum sunt afectaţi părinţii de comportamente ... 102
De ce sunt mesajele centrate pe persoană mai eficiente ... 104
Capitolul 7. Utilizarea Mesajelor centrate pe persoană ... 107
Mesajul centrat pe celălalt deghizat ... 107
Nu accentuaţi partea negativă ... 108
Instrumentul potrivit pentru treaba potrivită ... 109
Muntele Vezuviu ... 110
Ce pot face Mesajele eficiente centrate pe persoană ... 113
Trimiterea de Mesaje centrate pe persoană nonverbale către copii foarte mici ... 116
Probleme cu Mesajele centrate pe persoană ... 117
ALTE APLICAŢII ALE MESAJELOR CENTRATE PE PERSOANĂ ... 119
O alternativă pentru laudă ... 119
Cum să evitaţi unele probleme ... 121
Cum pot conduce Mesajele centrate pe persoană la rezolvarea problemei ... 122
Capitolul 8. Schimbând comportamentul inacceptabil prin schimbarea mediului ... 123
ÎMBOGĂŢIND MEDIUL ... 123
SĂRĂCIND MEDIUL ... 124
SIMPLIFICÂND MEDIUL ... 124
LIMITÂND SPAŢIUL DE VIAŢĂ AL COPILULUI ... 125
ASIGURÂND MEDIUL ÎMPOTRIVA COPILULUI ... 125
SUBSTITUIND O ACTIVITATE CU ALTA ... 126
PREGĂTIND COPILUL PENTRU SCHIMBĂRI IN MEDIUL SĂU ... 126
PLANIFICÂND ÎN AVANS CU COPIII MAI ÎN VÂRSTĂ ... 127
Capitolul 9. Conflictele inevitabile părinte-copil: One ar trebui să câştige? ... 130
LUPTA PĂRINTE-COPIL: CINE CÂŞTIGĂ CINE PIERDE? ... 132
Cele două abordări câştig-pierdere ... 134
De ce Metoda I este ineficientă ... 136
De ce Metoda II este ineficientă ... 138
Probleme adiţionale cu Metoda I şi Metoda II ... 140
Capitolul 10. Puterea parentală:Necesară şi justificată? ... 142
CE ESTE AUTORITATEA? ... 142
LIMITĂRI SERIOASE ALE PUTERII PARENTALE ... 146
Părinţii rămân inevitabil fără putere ... 146
Anii de adolescenţă ... 147
Antrenarea prin putere necesită condiţii stricte ... 148
EFECTELE PUTERII PARENTALE ASUPRA COPILULUI ... 150
Rezistenţă, sfidare, revoltă, negativism ... 151
Resentiment, furie, ostilitate ... 151
Agresiune, represalii, lovind înapoi ... 152
A minţi, a ascunde sentimentele ... 153
Dând vina pe alţii, bârfind, trişând ... 153
A domina, tratându-i de sus pe ceilalţi, a necăji ... 154
Trebuind să câştige, urând sâ piardă ... 154
A forma alianţe, organizându-se împotriva părinţilor ... 155
Supunere, obedienţă, complezenţă ... 156
A cânta în strună, a căuta sâ intre în graţiile părinţilor ... 156
Conformitate, lipsă de creativitate, frica de a încerca ceva nou, necesitând asigurări preliminare de succes ... 157
Retragerea în sine, evadarea, închipuirea, regresiunea ... 157
CÂTEVA PROBLEME MAI ADÂNCI ALE AUTORITĂŢII PARENTALE .... 158
Nu-şi doresc copiii de fapt autoritate şi limite? ... 158
Nu este autoritatea în regulă dacă părinţii sunt consecvenţi? ... 160
Dar nu este de responsabilitatea părinţilor sâ influenţeze copiii? ... 161
De ce a persistat puterea in creşterea copiilor? ... 163
Capitolul 11. Metoda "nimeni nu pierde, toată lumea câştigă" de rezolvare a conflictelor ... 165
DE CE ESTE METODA III ATÂT DE EFICIENTĂ ... 170
Copilul Este Motivat să Aplice Soluţia ... 170
Mai Multe Şanse de Găsire a unei Soluţii de Înaltă Calitate ... 171
Metoda III Dezvoltă Aptitudinile de Gândire ale Copiilor ... 172
Mai putină ostilitate - mai multă dragoste ... 172
Are Nevoie de mai Puţină Constrângere ... 173
Metoda III Elimină Nevoie de Putere ... 174
Metoda III Atacă Problema Reală ... 175
Tratarea Copiilor ca nişte Adulţi ... 179
Metoda III ca "Terapie" pentru Copil ... 180
Capitolul 12. Temerile şi grijile părinţilor în privinţa Metodei "nicio pierdere" ... 182
DOAR VECHEA CONFERINŢĂ DE FAMILIE SUB UN NOU NUME? ... 182
METODA III VĂZUTĂ CA O SLĂBICIUNE A PĂRINTELUI ... 184
GRUPURILE NU POT LUA DECIZII ... 187
"METODAIII IA PREA MULT TIMP" ... 188
"NU ESTE FOLOSIREA METODEI I JUSTIFICATĂ DEOARECE PĂRINŢII SUNT MAI ÎNŢELEPŢI?" ... 190
"POATE METODA III FUNCŢIONA CU COPIII MICI?" ... 191
"Nu există dată când Metoda I trebuie folosită?" ... 193
"NU O SĂ PIERD RESPECTUL COPILULUI MEU?" ... 195
Capitolul 13. A pune metoda .nicio pierdere" la treabă ... 197
CUM ÎNCEPI? ... 197
CEI SASE PAŞI Al METODEI NICI O PIERDERE ... 197
Stabilirea cadrului pentru Metoda III ... 198
Pasul 1: Identificarea şi definirea conflictului ... 198
Pasul 2: Generarea soluţiilor posibile ... 199
Pasul 3: Evaluarea soluţiilor alternative ... 200
Pasul 4: Deciderea asupra celei mai bune decizii ... 200
Pasul 5: Implementarea deciziei ... 201
Pasul 6: Evaluarea consecinţelor pe care Ie-a avut implementarea soluţiei ... 202
Nevoia de Ascultare Activă şi Mesaje centrate pe Persoană ... 202
Prima încercare sub forma nicio pierdere ... 203
PROBLEME PE CARE LE VOR ÎNTÂLNI PĂRINŢII ... 204
Neîncrederea şi împotrivirea iniţială ... 205
întoarcerea la Metoda I când Metoda III se inpotmoleşte ... 206
Ar trebui ca pedeapsa să fie o parte din decizia luată? ... 207
Când acordurile se desfac ... 207
Când copiii au fost obişnuiţi să câştige ... 209
METODA NICI O PIERDERE PENTRU CONFLICTELE DINTRE COPII ... 210
CÂND AMBII PĂRINŢI SUNT IMPLICAŢI ÎN CONFLICTUL PĂRINTE-COPIL ... 213
Fiecare pe cont propriu ... 214
Un părinte care foloseşte Metoda III, celălalt nu ... 215
"PUTEM FOLOSI TOATE CELE TREI METODE? ... 216
"EŞUEAZĂ VREODATĂ METODA NICI O PIERDERE?" ... 217
Capitolul 14. Cum să eviţi să fii concediat ca părinte ... 219
O CHESTIUNE DE VALORI ... 220
O CHESTIUNE DE DREPTURI CIVILE ... 224
"NU POT SÂ-I ÎNVĂŢ PROPRIILE MELE VALORI?" ... 225
Părintele drept model ... 225
Părintele drept consultant ... 226
"Să accept ceea ce nu pot să schimb" ... 228
Capitolul 15. Cum pot preveni părinţii conflictele schimbându-se ei înşişi ... 231
Poţi deveni mai tolerant cu tine însuţi? ... 232
Ai cui sunt copiii? ... 233
VĂ PLAC ÎNTRADEVAR COPIII - SAU DOAR UN ANUME TIP DE COPIL? ... 234
SUNT VALORILE Şl CREDINŢELE VOASTRE SINGURELE VALABILE? ... 235
RELAŢIA TA PRINCIPALĂ ESTE CU SOŢUL SAU SOŢIA? ... 236
ÎŞI POT SCHIMBA PĂRINŢII ATITUDINEA? ... 237
Capitolul 16. Ceilalţi părinţi ai copilului tău ... 240
1. Ascultând sentimentele (Exerciţiu) ... 247
2. Recunoaşterea mesajelor ineficiente (Exerciţiu) ... 251
3. Trimiterea Mesajelor-EU (Exerciţiu) ... 254
4. Utilizarea Autorităţii Parentale (Exerciţiu) ... 256
5. Cele 12 bariere de comunicare: Un catalog al efectelor modului tipic in care părinţii le răspund copiilor ... 261
Capitolul 1. Părinţii sunt acuzaţi, dar nu antrenaţi ... 9
Capitolul 2. Părinţii sunt oameni, nu zei ... 17
Conceptul de acceptare ... 18
Părinţii pot fi şi vor fi inconsecvenţi ... 22
Părinţii nu trebuie să adopte un "front comun" ... 23
Acceptarea falsă ... 24
Poţi accepta copilul, dar nu comportamentul lui? ... 26
Definiţia noastră a părinţilor care se comportă conform realităţii ... 27
Cine deţine problema? ... 28
Capitolul 3. Cum să asculţi astfel Tncât copiii să vorbească cu tine: Limbajul Acceptării ... 33
PUTEREA LIMBAJULUI ACCEPTĂRII ... 34
Acceptarea trebuie demonstrată ... 36
COMUNICÂND NONVERBAL ACCEPTAREA ... 37
Ne-intervenţia ca mod de a comunica acceptarea ... 38
Ascultarea pasivă ca mod de acceptare ... 39
COMUNICÂND VERBAL ACCEPTAREA ... 41
Despre cele 12 bariere ale comunicării ... 45
Cum să spargi gheaţa ... 47
ASCULTAREA ACTIVĂ ... 49
De ce ar trebui sa folosească părinţii Ascultarea Activă? ... 54
Atitudini necesare pentru folosirea Ascultării Active ... 56
Riscul Ascultării Active ... 57
Capitolul 4. Abilitatea ta de a asculta activ în acţiune ... 59
CÂND "DEŢINE" COPILUL PROBLEMA? ... 59
CUM FAC PĂRINŢII SĂ FUNCŢIONEZE ASCULTAREA ACTIVĂ ... 64
Danny: Copilul căruia îi este teamă să se ducă la culcare ... 64
CÂND DECIDE UN PĂRINTE SĂ FOLOSEASCĂ ASCULTAREA ACTIVÁ ... 70
GREŞELI COMUNE IN FOLOSIREA ASCULTÂRII ACTIVE ... 75
Manipulând copiii prin "ghidare" ... 75
Deschizând uşa, apoi trântind-o înapoi ... 77
Părintele "papagal" ... 78
Ascultarea lipsită de empatie ... 79
Ascultarea activă in momenteie nepotrivite ... 81
Capitolul 5. Cum să asculţi copiii prea mici ca să vorbească ... 84
Cum sunt bebeluşii? ... 84
A te acorda ia nevoile şi problemele bebeluşilor ... 85
Folosind Ascultarea Activă pentru a ajuta bebeluşii ... 86
Acordă copilului o şansă de a-şi satisface nevoile de unul singur ... 88
Capitolul 6. Cum să vorbeşti astfel încât să te asculte copilul ... 90
Când părintele deţine problema ... 91
Modalităţi ineficiente de a înfrunta copiii ... 93
Trimiterea .mesajului cu soluţie" ... 94
Trimiterea "mesajelor de descurajare" ... 97
Metode eficiente de a confrunta copiii ... 98
Mesaje centrate pe persoana celuilalt şi Mesaje centrate pe propria persoană ... 98
Componentele esenţiale ale mesajelor centrate pe persoană ... 101
Descrierea Comportamentului Inacceptabil ... 101
Ceea ce simte părintele despre comportament ... 101
Cum sunt afectaţi părinţii de comportamente ... 102
De ce sunt mesajele centrate pe persoană mai eficiente ... 104
Capitolul 7. Utilizarea Mesajelor centrate pe persoană ... 107
Mesajul centrat pe celălalt deghizat ... 107
Nu accentuaţi partea negativă ... 108
Instrumentul potrivit pentru treaba potrivită ... 109
Muntele Vezuviu ... 110
Ce pot face Mesajele eficiente centrate pe persoană ... 113
Trimiterea de Mesaje centrate pe persoană nonverbale către copii foarte mici ... 116
Probleme cu Mesajele centrate pe persoană ... 117
ALTE APLICAŢII ALE MESAJELOR CENTRATE PE PERSOANĂ ... 119
O alternativă pentru laudă ... 119
Cum să evitaţi unele probleme ... 121
Cum pot conduce Mesajele centrate pe persoană la rezolvarea problemei ... 122
Capitolul 8. Schimbând comportamentul inacceptabil prin schimbarea mediului ... 123
ÎMBOGĂŢIND MEDIUL ... 123
SĂRĂCIND MEDIUL ... 124
SIMPLIFICÂND MEDIUL ... 124
LIMITÂND SPAŢIUL DE VIAŢĂ AL COPILULUI ... 125
ASIGURÂND MEDIUL ÎMPOTRIVA COPILULUI ... 125
SUBSTITUIND O ACTIVITATE CU ALTA ... 126
PREGĂTIND COPILUL PENTRU SCHIMBĂRI IN MEDIUL SĂU ... 126
PLANIFICÂND ÎN AVANS CU COPIII MAI ÎN VÂRSTĂ ... 127
Capitolul 9. Conflictele inevitabile părinte-copil: One ar trebui să câştige? ... 130
LUPTA PĂRINTE-COPIL: CINE CÂŞTIGĂ CINE PIERDE? ... 132
Cele două abordări câştig-pierdere ... 134
De ce Metoda I este ineficientă ... 136
De ce Metoda II este ineficientă ... 138
Probleme adiţionale cu Metoda I şi Metoda II ... 140
Capitolul 10. Puterea parentală:Necesară şi justificată? ... 142
CE ESTE AUTORITATEA? ... 142
LIMITĂRI SERIOASE ALE PUTERII PARENTALE ... 146
Părinţii rămân inevitabil fără putere ... 146
Anii de adolescenţă ... 147
Antrenarea prin putere necesită condiţii stricte ... 148
EFECTELE PUTERII PARENTALE ASUPRA COPILULUI ... 150
Rezistenţă, sfidare, revoltă, negativism ... 151
Resentiment, furie, ostilitate ... 151
Agresiune, represalii, lovind înapoi ... 152
A minţi, a ascunde sentimentele ... 153
Dând vina pe alţii, bârfind, trişând ... 153
A domina, tratându-i de sus pe ceilalţi, a necăji ... 154
Trebuind să câştige, urând sâ piardă ... 154
A forma alianţe, organizându-se împotriva părinţilor ... 155
Supunere, obedienţă, complezenţă ... 156
A cânta în strună, a căuta sâ intre în graţiile părinţilor ... 156
Conformitate, lipsă de creativitate, frica de a încerca ceva nou, necesitând asigurări preliminare de succes ... 157
Retragerea în sine, evadarea, închipuirea, regresiunea ... 157
CÂTEVA PROBLEME MAI ADÂNCI ALE AUTORITĂŢII PARENTALE .... 158
Nu-şi doresc copiii de fapt autoritate şi limite? ... 158
Nu este autoritatea în regulă dacă părinţii sunt consecvenţi? ... 160
Dar nu este de responsabilitatea părinţilor sâ influenţeze copiii? ... 161
De ce a persistat puterea in creşterea copiilor? ... 163
Capitolul 11. Metoda "nimeni nu pierde, toată lumea câştigă" de rezolvare a conflictelor ... 165
DE CE ESTE METODA III ATÂT DE EFICIENTĂ ... 170
Copilul Este Motivat să Aplice Soluţia ... 170
Mai Multe Şanse de Găsire a unei Soluţii de Înaltă Calitate ... 171
Metoda III Dezvoltă Aptitudinile de Gândire ale Copiilor ... 172
Mai putină ostilitate - mai multă dragoste ... 172
Are Nevoie de mai Puţină Constrângere ... 173
Metoda III Elimină Nevoie de Putere ... 174
Metoda III Atacă Problema Reală ... 175
Tratarea Copiilor ca nişte Adulţi ... 179
Metoda III ca "Terapie" pentru Copil ... 180
Capitolul 12. Temerile şi grijile părinţilor în privinţa Metodei "nicio pierdere" ... 182
DOAR VECHEA CONFERINŢĂ DE FAMILIE SUB UN NOU NUME? ... 182
METODA III VĂZUTĂ CA O SLĂBICIUNE A PĂRINTELUI ... 184
GRUPURILE NU POT LUA DECIZII ... 187
"METODAIII IA PREA MULT TIMP" ... 188
"NU ESTE FOLOSIREA METODEI I JUSTIFICATĂ DEOARECE PĂRINŢII SUNT MAI ÎNŢELEPŢI?" ... 190
"POATE METODA III FUNCŢIONA CU COPIII MICI?" ... 191
"Nu există dată când Metoda I trebuie folosită?" ... 193
"NU O SĂ PIERD RESPECTUL COPILULUI MEU?" ... 195
Capitolul 13. A pune metoda .nicio pierdere" la treabă ... 197
CUM ÎNCEPI? ... 197
CEI SASE PAŞI Al METODEI NICI O PIERDERE ... 197
Stabilirea cadrului pentru Metoda III ... 198
Pasul 1: Identificarea şi definirea conflictului ... 198
Pasul 2: Generarea soluţiilor posibile ... 199
Pasul 3: Evaluarea soluţiilor alternative ... 200
Pasul 4: Deciderea asupra celei mai bune decizii ... 200
Pasul 5: Implementarea deciziei ... 201
Pasul 6: Evaluarea consecinţelor pe care Ie-a avut implementarea soluţiei ... 202
Nevoia de Ascultare Activă şi Mesaje centrate pe Persoană ... 202
Prima încercare sub forma nicio pierdere ... 203
PROBLEME PE CARE LE VOR ÎNTÂLNI PĂRINŢII ... 204
Neîncrederea şi împotrivirea iniţială ... 205
întoarcerea la Metoda I când Metoda III se inpotmoleşte ... 206
Ar trebui ca pedeapsa să fie o parte din decizia luată? ... 207
Când acordurile se desfac ... 207
Când copiii au fost obişnuiţi să câştige ... 209
METODA NICI O PIERDERE PENTRU CONFLICTELE DINTRE COPII ... 210
CÂND AMBII PĂRINŢI SUNT IMPLICAŢI ÎN CONFLICTUL PĂRINTE-COPIL ... 213
Fiecare pe cont propriu ... 214
Un părinte care foloseşte Metoda III, celălalt nu ... 215
"PUTEM FOLOSI TOATE CELE TREI METODE? ... 216
"EŞUEAZĂ VREODATĂ METODA NICI O PIERDERE?" ... 217
Capitolul 14. Cum să eviţi să fii concediat ca părinte ... 219
O CHESTIUNE DE VALORI ... 220
O CHESTIUNE DE DREPTURI CIVILE ... 224
"NU POT SÂ-I ÎNVĂŢ PROPRIILE MELE VALORI?" ... 225
Părintele drept model ... 225
Părintele drept consultant ... 226
"Să accept ceea ce nu pot să schimb" ... 228
Capitolul 15. Cum pot preveni părinţii conflictele schimbându-se ei înşişi ... 231
Poţi deveni mai tolerant cu tine însuţi? ... 232
Ai cui sunt copiii? ... 233
VĂ PLAC ÎNTRADEVAR COPIII - SAU DOAR UN ANUME TIP DE COPIL? ... 234
SUNT VALORILE Şl CREDINŢELE VOASTRE SINGURELE VALABILE? ... 235
RELAŢIA TA PRINCIPALĂ ESTE CU SOŢUL SAU SOŢIA? ... 236
ÎŞI POT SCHIMBA PĂRINŢII ATITUDINEA? ... 237
Capitolul 16. Ceilalţi părinţi ai copilului tău ... 240
1. Ascultând sentimentele (Exerciţiu) ... 247
2. Recunoaşterea mesajelor ineficiente (Exerciţiu) ... 251
3. Trimiterea Mesajelor-EU (Exerciţiu) ... 254
4. Utilizarea Autorităţii Parentale (Exerciţiu) ... 256
5. Cele 12 bariere de comunicare: Un catalog al efectelor modului tipic in care părinţii le răspund copiilor ... 261
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu