27/01/2013

FUNDAMENTELE PEDAGOGIEI. TEORIA SI METODOLOGIA CURRICULUM-ULUI.Repere si instrumente didactice pentru formarea profesorilor

Autor :  Musata Bocos, Dana Jucan                
Editura Paralela 45 (click pentru a accesa editura)
Colectia Universitaria
An aparitie :2010

ISBN 978-973-47-0844-4
Nr pagini :240
Format 140 x 200
Epuizata la editura. Pret : 20 lei la cauti



Descrierea editurii:
Adresandu-se tuturor celor care urmeaza programe didactice de formare initiala si continua, precum si celor care doresc sa se perfectioneze/autoperfectioneze, lucrarea de fata propune suporturi practicationale, metodologice si, deopotriva, elemente de fundamentare teoretica cu privire la problematicile specifice Fundamentele pedagogiei si Teoriei si metodologiei curriculumul-ului. In prezentarea didactica a temelor pedagogice selectate s-a optat pentru o noua structura algoritmica alcatuita din urmatoarele componente :

  • obiective/competente vizate prin studiul temei
  • termeni si sintagme cheie
  • suport teoretic
  • organizatori cognitivi/scheme prin care sunt esentializate si explicitate continuturile
  • sarcini de reflectie si exercitii aplicative
  • sugestii pentru luarea notitelor
  • recomandari bibliografice pentru studiul individual

  • Cuprins:



    Prefata /7
    PARTEA I
    FUNDAMENTELE PEDAGOGIEI

    Tema nr. 1
          Factorii dezvoltarii personalitatii umane /9
    Tema nr. 2
          Educatia – factor al dezvoltarii personalitatii umane /22
    Tema nr. 3
          Dimensiunile educatiei /32
    Tema nr. 4
          Finalitatile educatiei/51
    Tema nr. 5
          Pedagogia – stiinta specifica si de sinteza a educatiei /74
    Tema nr. 6
          Sistemul stiintelor educatiei /87

    PARTEA A II-A
    TEORIA SI METODOLOGIA CURRICULUM-ULUI

    Tema nr. 1
          Conceptului de curriculum – istorie si realitate /106
    Tema nr. 2
          Continutul invatamantului – vector al curriculum-ului /120
    Tema nr. 3
          Domeniile curriculum-ului: tipuri de curriculum; medii curriculare; cicluri curriculare; arii curriculare; niveluri, cicluri, filiere, profiluri si specializari /149
    Tema nr. 4
          Proiectarea curriculum-ului /170
    Tema nr. 5
          Produsele curriculare /193
    Tema nr. 6
          Reforma curriculara din Romania /221

    Structura algoritmica a operationalizarii temelor:
    1.Obiective/competente vizate prin studiul temei
    2.Termeni si sintagme-cheie
    3.Suport teoretic
    4.Esentializarea si explicitarea continutului prin intermediul unor organizatori cognitivi/scheme
    5.Sarcini de reflectie si exercitii aplicative
    6.Sugestii pentru luarea notitelor
    7.Recomandari bibliografice pentru studiul individual
          -Bibliografie selectiva
          -Bibliografie recomandata pentru aprofundari

    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu