Editura Paralela 45 (click pentru a accesa editura)
Colectia Universitaria
An aparitie :2010
ISBN 978-973-47-0844-4
Nr pagini :240
Format 140 x 200
Descrierea
editurii:
Adresandu-se tuturor celor care urmeaza programe didactice de formare initiala si continua, precum si celor care doresc sa se perfectioneze/autoperfectioneze, lucrarea de fata propune suporturi practicationale, metodologice si, deopotriva, elemente de fundamentare teoretica cu privire la problematicile specifice Fundamentele pedagogiei si Teoriei si metodologiei curriculumul-ului. In prezentarea didactica a temelor pedagogice selectate s-a optat pentru o noua structura algoritmica alcatuita din urmatoarele componente :
obiective/competente vizate prin studiul temei
termeni si sintagme cheie
suport teoretic
organizatori cognitivi/scheme prin care sunt esentializate si explicitate continuturile
sarcini de reflectie si exercitii aplicative
sugestii pentru luarea notitelor
recomandari bibliografice pentru studiul individual
Adresandu-se tuturor celor care urmeaza programe didactice de formare initiala si continua, precum si celor care doresc sa se perfectioneze/autoperfectioneze, lucrarea de fata propune suporturi practicationale, metodologice si, deopotriva, elemente de fundamentare teoretica cu privire la problematicile specifice Fundamentele pedagogiei si Teoriei si metodologiei curriculumul-ului. In prezentarea didactica a temelor pedagogice selectate s-a optat pentru o noua structura algoritmica alcatuita din urmatoarele componente :
Cuprins:
Prefata /7
PARTEA I
FUNDAMENTELE PEDAGOGIEI
Tema nr. 1
Factorii dezvoltarii personalitatii umane /9
Tema nr. 2
Educatia – factor al dezvoltarii personalitatii umane /22
Tema nr. 3
Dimensiunile educatiei /32
Tema nr. 4
Finalitatile educatiei/51
Tema nr. 5
Pedagogia – stiinta specifica si de sinteza a educatiei /74
Tema nr. 6
Sistemul stiintelor educatiei /87
PARTEA A II-A
TEORIA SI METODOLOGIA CURRICULUM-ULUI
Tema nr. 1
Conceptului de curriculum – istorie si realitate /106
Tema nr. 2
Continutul invatamantului – vector al curriculum-ului /120
Tema nr. 3
Domeniile curriculum-ului: tipuri de curriculum; medii curriculare;
cicluri curriculare; arii curriculare; niveluri, cicluri, filiere, profiluri si
specializari /149
Tema nr. 4
Proiectarea curriculum-ului /170
Tema nr. 5
Produsele curriculare /193
Tema nr. 6
Reforma curriculara din Romania /221
Structura
algoritmica a operationalizarii temelor:
1.Obiective/competente vizate prin
studiul temei
2.Termeni si sintagme-cheie
3.Suport teoretic
4.Esentializarea si explicitarea
continutului prin intermediul unor organizatori cognitivi/scheme
5.Sarcini de reflectie si exercitii
aplicative
6.Sugestii pentru luarea notitelor
7.Recomandari bibliografice pentru
studiul individual
-Bibliografie selectiva
-Bibliografie recomandata pentru aprofundari
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu