Editura Eurobit
An aparitie : 2003
Editia I
ISBN 973-620-078-7
Nr pagini : 190
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Pretul la data postarii : 99 lei la anticariat aleph,
pdf aici
Descriere: (fragment din cuvant inainte)
Această lucrare îşi propune să evidenţieze statutul a două dintre disciplinele aflate în dezbaterea filosofică şi pedagogică actuală: Gândirea critică şi Logica informală. Ele nu vor fi prezentate ca faţete ale uneia şi aceleiaşi preocupări, cum se întâmplă destul de des în literatura de specialitate. Prin incursiuni în dezbaterile prilejuite de reformarea postbelică a învăţământului nord-american, prin analiza definiţiilor date acestor discipline şi prin expunerea problematicii abordate de fiecare dintre ele, se va încerca creionarea diferenţelor dintre domeniile ce le corespund.
Ca disciplină de învăţământ, Gândirii critice i se conturează domeniul de studiu în jurul abilităţii de a dezvolta capacităţile intelectuale necesare înţelegerii argumentelor, de a le evalua şi de a construi argumente proprii, acceptându-se ideea potrivit căreia în activitatea didactică aspectul formativ joacă un rol deosebit de important, mai mult că uneori însăşi transmiterea informaţiilor poate avea loc ocolind – aparent – unele din regulile stricte ale logicii, dar nu şi principiile argumentării sau retoricii (care se întemeiază, în ultimă instanţă, tot pe respectarea acelor reguli).
Cuprins:
CUVÂNT ÎNAINTE 12
1. IMPUNEREA GÂNDIRII CRITICE ŞI LOGICII INFORMALE CA PRACTICI DE ARGUMENTARE 14
1.1. Cadrul teoretic al impunerii gândirii critice şi logicii informale ca practici de argumentare 14
1.2. Experimentul curricular nord-american de înfăptuire practică a argumentării 27
1.3. Teoretizarea şi practica argumentării în context european; promovarea gândirii critice şi logicii informale în spaţiul sociocultural românesc 34
2. RETRASAREA ACTUALĂ A GRANIŢELOR ŞI CIRCUMSCRIEREA DOMENIILOR GÂNDIRII CRITICE ŞI LOGICII INFORMALE 57
2.1. Logica informală şi cultivarea abilităţilor de gândire critică 57
2.2. Demersul gândirii critice şi obstacolele care apar în calea lui 71
2.3. Gândirea critică şi analiza logică a argumentelor 86
3. PROBLEME ALE ARGUMENTĂRII ÎN GÂNDIREA CRITICĂ 107
3.1. Funcţia argumentativă a limbajului 107
3.2. Analiza critică a argumentului 127
3.3. Identificarea argumentelor şi sursele lor de eroare 164
BIBLIOGRAFIE 185
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu