20/02/2024

PSIHOLOGIA TACTULUI PEDAGOGIC AL PROFESORULUI

Autor: Jozef Stefanovic
Editura Didactica si Pedagogica
Colectia Pedagogia secolului XX
An aparitie : 1979
Editia I
Editia originala: Psychologia ucitel'ovho pedagogického taktu
Traducerea Gh. Calin
Nr pagini : 408
Format 150 x 205
Anticariat
Pretul la data postarii : 15-57 lei pe okazii
Disponibilitate BCU


Cuprins:

Introducere  3

1. Delimitarea noţiunilor şi a problematicii de cercetare   5
2. Metodele de cercetare, materialul cercetat și prelucrarea lui   7
3. Caracteristica tactului  şi a lipsei de tact pedagogic a profesarului faţă de elevi   12
3.1. Caracteristica generală a tactutul și a lipsei de tact pedagogie  12
3.2. Tactul şi lipsa de tact pedagogic faţă de elevi în concepția protesorilor 15
3.2.1. Tactul pedagogic al profesorului în accepţia profesorilor  17
3.2.2. Lipsa de tact pedagogic în accepţia profesorilor 23
3.3. Tactul şi lipsa de tact pedagogic în accepţia elevilor   26
3.3.1. Tactul pedagogic al profesorului în accepţia elevilor  28
3.3.2. Lipsa de tact pedagogic a profesorului în accepţia elevilor  69
3.3.3. Aprecierea tactului și a lipsei de tact pedagogic a profesorilul in funcţie de virsta şi sexul elevilor 114
3.4. Compararea și aprecierea psiho-pedagogică a punctelor de vedere ale profesorilor și elevilor. cercetaţi, în legătură cu tactul şi lipsa de tact pedagogic 122
3.4.1. Compararea punctelor de vedere ale profesorilor și. elevilor cercetați, în legătură cu tactul şi lipsa de tact pedagogic 122
3.4.2. Aprecierea psiho-pedagogică a punctelor de vedere enunțate de profesorii și elevii anchetați, în legătură cu noţiunile de tact și lipsă de tact pedagogic 128
3.5. Caracterizarea concretă a tactuiul și a lipsei de tact pedagogic a profesorului faţă de elevi  129
3.5.1. Caracterizarea concretă a tactului pedagogic al profesorului   129
3.5.2. Caracterizarea concretă a lipsei de tact pedagogic a profesorului 134
3.6. Particularităţiie individuale ale tactului pedagogic al profesorului  140
4. Factorii care condiționează tactul și lipsa de tact pedagogic a profesorului față de elevi 141
4.1. Observaţii generale cu privire la factorii tactului şi ai lipsei de tact pe-
dagogic, caracterul şi modul lor de acţiune  141
4.2. Factorii concreți care influenţează tactul, respectiv lipsa de tact peda-
gogic, și intensitatea acţiunii lor   142
5. Personalitatea profesorului ca factor al tactului, respectiv al comportamentului lipsit de tact pedagogic   163
5.1. Observaţii generale cu privire la personalitatea proiesorului, ca factor al tactului, respectiv al comportamentului lipsit de tact pedagogic  163
5.2. Particularităţile profesionale aie profesorului, ca factor al tactuiui pe: dagogic, respectiv al comportamentului lipsit de tact pedagogic   173
5.2.1. Adaptarea profesorului la cerințele profesiunii sale şi la cerințele scolii respective   173
5.2.2. Nivelul psiho-pedagogic şi ştiinţifico-metodic al profesorului  174
5.2.3. Atribuţiile profesorului şi ale elevului, in concepția proiesorului 174.
5.2.4. Atitudinea profesorului față de elevi, față de tineret, retațiile sale cu aceștia   224
5.2.5. Concepţia despre sine a profesorului  241
5.2.6. Autoritatea şi popularitatea profesorului  259
5.3. Particularităţile individuale ale profesorului ca factor al tactului şi al lipsei de tact pedagogic  209
5.3.1. Particularităţile voliţionale de caracter ale profesorului  260
5.8.2. Particularităţile psiho-temperamentale ale profesorului  262
3.3.3. Particularităţile sociale și de caracter și nivelul comportamentului profesorului în societate  284
5.3.4. Stările psiho-fizice preponderente sau de moment  267
5.3.5. Virsta, sexul şi aspectul exterior al profesorului  268
5.3.6. Perturbări ale personalității profesorului  270
5.4. Caracteristicile generale ale profesorilor ca premise ale tactululi și ale lipsei de tact pedagogic  271
5.4.1. Caracteristicile penerale ale profesorilor şi premisele tactului pedagogic 274
5.4.2. Caracteristicile generale ale profesorilor și premisele lipsei de tact pedagogic 274
5.5. Caracterul consecvent (inconsecvent) al comportamentului profesorului din punet de vedere al tactului pedagogic   274
5.6. Despre posibilităţile formării tactului pedagogic și ale evitării lipsei de tact pedagogic  289
6. Personalitatea elevului ca factor al tactulul pedagogic, respectiv ca factor al lipsei de tact pedagogic   286
6.1. Observaţii generale cu privire la personalitatea elevului ca factor al tactului pedagogic, respectiv ca factor al lipsei de tact pedagogic  286
6.2. Parţicularităţile individuale ale elevilor ca factori ai tactului și al lipsei de tact pedagogic   288
6.2.1. Particularitățile individuale ale elevilor ca factori ai tactulul pedagogic    259
6.2.2. Particularităţile individuale ale elevilor ca factori ai lipsel de tact pedagogic 291
6.3. Particularitatile de virsta ale elevilor ca factori ai tactului si al lipsei de tact pedagogic 297
6.4. Caracteristicile generale ale elevilor si premisele  care faverizeaza tactul, respectiv lipsa de tact pedagogic  300
6.4.1. Caracteristicite generale ale elevilor si premisele favorabile tactului pedagogic  302
6.4.2. Caracteristicile generale ale elevilor si premisele favorabile lipsei de tact pedagogic 304
7. Alti factori care conditioneaza tactul, respectiv lipsa de tact pedagogic a profesorului fata de elevi 314
7.1. Relatiile interumane din societate 314
7.2. Relatiile dintre conducerea scolii si profesori 315
7.3. Relatiile din cadrul consiliului profesoral 318
7.4. Conditiile personale, familiale ale profesorului  320
7.5. Obiectul de studiu predat    320
8. Elevii si situatiile pedagogice deasebit de dificile din punctul de vedere al tactului pedagogic  322
8.1. Observatil generale cu privire la elevii si situatiile pedagogice deasebit de dificile din punctul de vedere al tactului pedagogic   322
8.2. Elevii slabi la invatatura  328
8.3. Elevii cu deficiente fizice, psihice si de comportament   338
8.4. Elevii care provin din familii dezorganizate sau incomplete   348
8.5. Elevii de origine muncitoreasca 357
8.6. Modul de examinare si de notare a elevilor   358
8.7. Recompense si sanctiuni 380
9. Importanta si consecintele psiho-pedagogice ale tactului si ale lipsei de tact pedagogic  385
9.1. Consecintele psiho-pedagogice ale tactulul pedagogic   385
9.2. Consecintele psiho-pedagogice ale lipsei de tact pedagogic389
10. Rezumat   391

Anexe 393
Bibliografie 402


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu