Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie : 1974
Editia I
Nr pagini : 264
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 9-24 lei pe okazii,
Disponibilitate BCU
Cuprins:
Introducere 3
Cap. I - Intuitie si rationament 9
Cap. II - Invatarea probabilistica 28
Modelul teoretic general al teoriei statistice a invatarii 31
Cap. III - Invăţarea probabilistica la copil 45
Rolul așteptării şi tendinţa către soluţii complexe 48
Rolul recompensei şi al sancțiunii 50
Efecte secvențiale 55
Rolul sancţiunii și al instructajului în alternarea predictiilor 58
Dependența predicţiilor de evenimente anterioare. Fenomene de recență 60
Învăţarea unor regularităţi în cadrul învăţării probabiliste 61
Relaţia dintre procedeul de întărire (contingent-necontingent) şi numărul alternativelor 62
Generalizarea in invătarea probabilistă 65
Efectul instruirii preliminare asupra conduitei de adaptare la frecvenţa stimulilor 66
Intuiţia frecvenței 73
Cap. IV - Hazard şi necesitate in ontogeneză 80
Hazard şi necesitate 80
Hazardul, deductibilul şi caracteristicile operatorii ale intelectului 84
Determinare şi hazard 98
Cap.V - Cantificarea şanselor şi conceptul de probabilitate 111
Estimarea globală a şanselor 112
Cantificarea şi compararea şanselor. Conceptul de probabilitate 117
Rolul informaţiilor perceptive in aprecierea şanselor 131
Efectul instruirii 137
Fundamentul intuitiv al unor operaţii cu probabilităţi 148
Cap. VI - Analiza combinatorie 155
Dale constatative 155
Efectul instruirii asupra capacităţii combinatorii 162
Cercetări experimentale 174
Rezumat şi concluzii 182
Bibliografie 201
Anexa 209
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu