Editura Stiintifica
An aparitie : 1968
Editia I
Nr pagini : 490
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
pdf aici
Despre autor:
Tatiana Slama-Cazacu (1920 - 2011) a fost profesor doctor docent, licentiat in Filologie moderna si Filosofie, doctor in Psihologie, doctor docent in Stiinte. Sursa Ed. Polirom
De acelas autor:
Relatiile dintre gandire si limbaj in ontogeneza, Ed. Academiei1957
Limbaj si context, Ed. Stiintifica 1959
Dialogul la copii, Ed. Academiei 1961
Comunicarea în procesul muncii, Stiintifica 1964
Despre relatiile dintre stilistica si psiholingvistica, Ed. Academiei 1967
Introducere în psiholingvistica, Ed. Stiintifica 1968
Atlas de psihologie (coautor), Ed. Stiintifica 1968
Cercetari asupra comunicarii, Ed. Academiei1973
Lecturi de psiholingvistica, EDP 1980
Stratageme comunicationale si manipularea, Polirom 2000
Viata, Personalitate, Limbaj, Minerva 2007
Psiholingvistica, o stiinta a comunicarii, All 1999
Cuprins:
Prefata 5
PARTEA INTII. ASPECTE TEORETICE S! METODOLOGICE ALE PSIHOLINGVISTICII
Capitolul I
Aparitia psiholingvisticii si locul ei in sistemul actual al stiintelor 15
Capitolul II
Obiectul psiholingvisticii si unele probleme ale ei 38
Capitolul III
Emiterea, receptarea si mesajul 70
Capitolul IV
Metodologia psiholingvistica (Culegerea si interpretarea faptelor). Metoda dinamic-contextuala 107
PARTEA A DOUA. APLICARI ALE PSIHOLINGVISTICII (IN CERCETARE SI IN PRACTICA)
A. PSIHOLINGVISTICA SI CERCETAREA DIN DOMENII CONEXE
Capitolul I
Citeva aplicari ale metodologiei psiholingvistice (cu speciala referire
la metoda dinamic-contextuala) 135
Capitolul II
Stilistica si psiholingvistica 150
Capitolul III
Psiholingvistica si aplicarea metodei dinamic-contextuale in dialectologie 177
Capitolul IV
Munca si comunicarea. Citeva probleme ale psiholingvisticii aplicate 194
Capitolul V
Psiholingvistica si limbajul tehnic in automatizare 226
B. DEZVOLTAREA LIMBAJULUI SI PSIHOLINGVISTICA
Capitolul I
Invatarea limbii de catre copil. Primele etape 243
Capitolul II
Invatarea limbii la virsta prescolara. Stilul vorbirii copilului. Dialogul 267
Capitolul III
Invatarea si utilizarea cazurilor oblice de catre copil 289
Capitolul IV
Relatiile dintre gindire si limbaj. Dinamica dezvoltarii acestor relatii la copil 308
Capitolul V
Citeva probleme psiholingvistice ale dezvoltarii limbajului (limba materna) in scoala si ale invatarii limbilor straine
PARTEA A TREIA. METODA EXPERIMENTALA IN PSIHOLINGVISTICA (CITEVA EXPERIMENTE SI REZULTATELE LOR)
Capitolul I
Metoda experimentala in lingvistica si in psiholingvistica 377
Capitolul II
Inversarea experimentala a cuvintelor 386
Capitolul III
Experimente asupra sistemelor lexicale 399
Capitolul IV
Experimente asupra rolului contextului 415
Capitolul V
Experimentul de predictie: 1. Statistica fonemelor. 2. Rezolvarea
omonimici intr-un text 430
In loc de concluzii 455
Bibliografie 457
Résumé 485
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu