Editura Ankarom
An aparitie : 1996
Editia I
ISBN 973-97253-4-1
Nr pagini : 316
Format 140 x 210
Anticariat
Pretul la data postarii : 34,99 lei la anticariat ursu,
pdf aici
Despre autori:
Constantin Moise este profesor universitar doctor la Catedra de Psihologie a Facultatii de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Al.I. Cuza”, Iasi
Teodor Cozma este profesor universitar doctor la Catedra de Psihologie a Facultatii de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Al.I. Cuza”, Iasi, Directorul Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic din cadrul aceleiasi facultati. Este conducator de doctorat in domeniul stiintelor educatiei. Domeniile sale de competenta sint didactica, teoria educatiei, problematica educatiei in spatiul european. sursa Ed. Polirom
Cuprins:
Cuvint inainte 1
PARTEA I: DELIMITARI TEORETICE GENERALE 1
Capitolul I: PEDAGOGIA CA ŞTIINŢĂ A EDUCAȚIEI 1
I. Noțiunea de pedagogie şi problematica pedagogiei 1
II. Apariţia pedagogiei şi evoluția ei istorică 10
III. Sarcinile pedagogiei 19
IV. Metodele de cercetare ale pedagogiei 22
V. Sistemul ştiintelor pedagogice 30
VI. Legătura pedagogiei cu alte ştiinţe 35
VII. Pedagogia teoretică românească in context european 36
Capitolul II: EDUCAȚIA CA OBIECT DE STUDIU AL PEDAGOGIEI ȘI PROBLEMATICA EI 45
I. Notiunea de educaţie şi notiunile corelate 45
II. Scopurile şi componentele educației 54
Capitolul III: OMUL CA OBIECT ŞI SUBIECT AL EDUCAȚIEI 63
I. Factorii formării şi dezvoltării personalităţii: ereditatea, mediul, educatia 63
II. Edicaţia şi dezvoltarea 72
III. Particularitățile de virstă ca premisă a educaţiei 74
PARTEA A II A: TEORIA EDUCAȚIEI 91
Capitolul I: EDUCAȚIA INTELECTUALĂ 91
I. Consideraţii preliminare 91
II. Detalieri necesare asupra obiectivelor educaţiei intelectuale 93
Capitolul II: EDUCAȚIA MORALĂ 125
I. Morală, moralitate, educație morală 125
II. Obiectivele educaţiei morale 127
III. Conţinutul educaţiei morale 139
IV. Metodele educaţiei morale 158
Capitolul III: EDUCATIA ESTETICA 173
I. Esteticul şi noțiunile corelate lui 173
II. Definiţia, sensurile, obiectivele educaţiei estetice 178
III. Metodele educaţiei estetice 185
IV. Principii ale educației estetice 187
V. Posibilităţi şi realitate în educaţia literară şi muzicală 190
Capitolul IV: EDUCAŢIA RELIGIOASĂ 195
I. Fenomenul religios: opinii şi explicaţii 195
II. Educaţia religioasă în raport cu conţinutul religiei 203
III. Educaţia religioasă ca problemă strict pedagogică 208
Capitolul V: EDUCAȚIA FIZICĂ 219
I. Obiectivele educaţiei fizice 219
II. Principiile educaţiei fizice 221
III. Lecţia de educaţie fizică 222
IV. Relaţia educaţiei fizice cu celelalte componente ale educaţiei 225
Capitolul VI: EDUCAȚIA PROFESIONALĂ 228
I. Definiţie şi caracterizare 228
II. Obiectivele educaţiei profesionale 230
III. Metode, forme şi mijloace ale educaţiei profesionale 232
IV. Orientarea şcolară şi profesională - complement necesar al educaţiei profesionale 236
PARTEA A III A: PROBLEME SPECIALE 242
Capitolul I: EDUCAȚIA ŞI PROVOCĂRILE LUMII CONTEMPORANE 242
I. De la probleme de anvergură mondială la “problematica lumii contemporane” 242
II. Educaţia - mediator al ştiinţei şi tehnicii în epoca contemporană 245
III. Răspunsuri ale educaţiei la cerinţele dezvoltării lumii contemporane 248
IV. Naţional şi universal în educaţie 263
Capitolul II: ŞCOALA ÎN CONTEXTUL EDUCAȚIILOR PARALELE 265
l. Conceptele de educație formală, nonformală şi informală 265
II. Diferențe şi interferenţe în sfera celor trei tipuri de educaţie 268
III. Necesitatea articulării tipurilor de educație 276
Capitolul III: CREATIVITATEA CA PROBLEMA PEDAGOGICA 282
I. Delimitări conceptuale 282
II. Factorii creativităţii 284
III. Modalităţi de cultivare a creativităţii 291
BIBLIOGRAFIE 300
CUPRINS 313
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu