13/02/2024

RECONSTRUCTIE PEDAGOGICA


Autor: Constantin Moise, Teodor Cozma
Editura Ankarom
An aparitie : 1996
Editia I
ISBN 973-97253-4-1
Nr pagini : 316
Format 140 x 210
Anticariat
Pretul la data postarii : 34,99 lei la anticariat ursu
pdf aici



Despre autori:

        Constantin Moise este profesor universitar doctor la Catedra de Psihologie a Facultatii de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Al.I. Cuza”, Iasi
        Teodor Cozma este profesor universitar doctor la Catedra de Psihologie a Facultatii de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Al.I. Cuza”, Iasi, Directorul Departamentului pentru Prega­tirea Personalului Didactic din cadrul aceleiasi facultati. Este conducator de doctorat in domeniul stiintelor educatiei. Domeniile sale de competenta sint didactica, teoria educatiei, problematica educatiei in spatiul european. sursa Ed. Polirom

Cuprins:

Cuvint inainte  1

PARTEA I: DELIMITARI TEORETICE GENERALE 1

Capitolul I: PEDAGOGIA CA ŞTIINŢĂ A EDUCAȚIEI  1
I. Noțiunea de pedagogie şi problematica pedagogiei 1
II. Apariţia pedagogiei şi evoluția ei istorică 10
III. Sarcinile pedagogiei 19 
IV. Metodele de cercetare ale pedagogiei  22
V. Sistemul ştiintelor pedagogice 30
VI. Legătura pedagogiei cu alte ştiinţe 35
VII. Pedagogia teoretică românească in  context european 36

Capitolul II: EDUCAȚIA CA OBIECT DE STUDIU AL PEDAGOGIEI ȘI PROBLEMATICA EI  45
I. Notiunea de educaţie şi notiunile corelate  45
II. Scopurile şi componentele educației  54

Capitolul III: OMUL CA OBIECT ŞI SUBIECT AL EDUCAȚIEI  63
I. Factorii formării şi dezvoltării personalităţii: ereditatea, mediul, educatia 63
II. Edicaţia şi dezvoltarea 72 
III. Particularitățile de virstă ca premisă a educaţiei  74

PARTEA A II A: TEORIA EDUCAȚIEI   91 

Capitolul I: EDUCAȚIA INTELECTUALĂ  91
I. Consideraţii preliminare  91 
II. Detalieri necesare asupra obiectivelor educaţiei intelectuale   93 

Capitolul II: EDUCAȚIA MORALĂ  125
I. Morală, moralitate, educație morală  125
II. Obiectivele educaţiei morale  127 
III. Conţinutul educaţiei morale 139  
IV. Metodele educaţiei morale  158 

Capitolul III: EDUCATIA ESTETICA  173
I. Esteticul şi noțiunile corelate lui  173 
II. Definiţia, sensurile, obiectivele educaţiei estetice 178 
III. Metodele educaţiei estetice  185 
IV. Principii ale educației estetice 187 
V. Posibilităţi şi realitate în educaţia literară şi muzicală  190

Capitolul IV: EDUCAŢIA RELIGIOASĂ   195
I. Fenomenul religios: opinii şi explicaţii 195 
II. Educaţia religioasă în raport cu conţinutul religiei 203
III. Educaţia religioasă ca problemă strict pedagogică   208

Capitolul V: EDUCAȚIA FIZICĂ  219
I. Obiectivele educaţiei fizice   219 
II. Principiile educaţiei fizice   221 
III. Lecţia de educaţie fizică   222
IV. Relaţia educaţiei fizice cu celelalte componente ale educaţiei  225

Capitolul VI: EDUCAȚIA PROFESIONALĂ  228 
I. Definiţie şi caracterizare  228 
II. Obiectivele educaţiei profesionale 230
III. Metode, forme şi mijloace ale educaţiei profesionale  232 
IV. Orientarea şcolară şi profesională - complement necesar al educaţiei profesionale 236 

PARTEA A III A: PROBLEME SPECIALE   242

Capitolul I: EDUCAȚIA ŞI PROVOCĂRILE LUMII CONTEMPORANE  242
I. De la probleme de anvergură mondială la “problematica lumii contemporane” 242 
II. Educaţia - mediator al ştiinţei şi tehnicii în epoca contemporană 245
III. Răspunsuri ale educaţiei la cerinţele dezvoltării lumii contemporane  248 
IV. Naţional şi universal în educaţie  263

Capitolul II: ŞCOALA ÎN CONTEXTUL EDUCAȚIILOR PARALELE  265
l. Conceptele de educație formală, nonformală şi informală  265 
II. Diferențe şi interferenţe în sfera celor trei tipuri de educaţie  268 
III. Necesitatea articulării tipurilor de educație  276

Capitolul III: CREATIVITATEA CA PROBLEMA PEDAGOGICA  282
I. Delimitări conceptuale  282 
II. Factorii creativităţii  284 
III. Modalităţi de cultivare a creativităţii   291 

BIBLIOGRAFIE  300
CUPRINS 313 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu