10/02/2024

PEDAGOGIA WALDORF. Un drum catre un invatamant mai uman

Autor: Rudolf Lanz
Editura Fundatiei Intelligentia
An aparitie : 1994 (EDP), 2002
Editia a II-a
Editia originala: A pedagogio Waldorf : caminho para um ensino mois umano 
Traducerea Despina Budu, Niculae Budu
ISBN 973-96927-4-5
Nr pagini : 276
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
pdf aici


Descrierea editurii:

        Prin publicărea lucrării „Pedagogia Waldorf“ a autorului: prof. dr. Rudolf Lanz, brazilian de origine germană, cititorul român face cunoştință pentru prima dată cu o pedagogie care încearcă să fie o sinteză a idealurilor marelui pedagog şi antroposof german Rudolf Steiner, fără să se substituie studierii operelor pedagogice ale acestuia. 

Cuprins:

Notă asupra ediţiei de Victoria Pieptan  9
Prefaţă de Rudolf Lanz  : 12

PARTEA ÎNTÂI 

Imaginea omului în lumina Antropozofică"  13
Entitatea umană   Î5
Omul în univers  30
Trimembrarea omului  33

PARTEA A DOUA

Dezvoltarea copilului  37
Introducere  39
Septeniile  40
I. Primul septeniu: Copilăria  43
II. Al doilea septeniu: tinereţea 50
III. Al treilea septeniu: adolescenţa  62
Retrospectivă   70
I. Drumul către gândirea conceptuală  70
II. Legea Metamorfozei  72
III. Personalitate. Ereditate şi bolile copilăriei   73
IV. De la dezvoltarea „eului“ la respectarea tuului  74
Temperamentele  76

PARTEA A TREIA

Fundamentele şi principiile generale ale Pedagogiei Waldorf   81.
Invățământul în criz  83 
Profesorul. Realizatorul Pedagogiei Waldorf   87
Educaţia. O terapie  197
Gândirea. Simţire. Voinţă: Polaritate şi armonizare   99
Realismul Pedagogiei Waldorf 102
Importanța trăirii  104
clasa  106
Învățământul în epoci - O cerinţă logică   110
Evaluarea  114

PARTEA A PATRA

Aplicarea Pedagogiei Waldorf  117
Grădiniţa de copii  119
Şcoala propriu-zisă  125
|. Aspecte generale   125
II. Anumite consideraţii cu privire la curriculumul Waldorf 132
1. Limbajul: vorbirea, scrierea şi lectura  134
2. Istoria  140
3. Geografia  141
4. Limbile străine  142
5. Matematica şi geometria  143
6. Materiile ştiinţifice (Ştiinţele) 146
7. Artele. Munca artizanală şi profesionalizată. Activități corporale 147
8. Grădinăritul  151
9. Desenul formelor  151
10. Religia   153
11. Serbările. Prezentările. Excursiile  154
Poziția Pedagogiei Waldorf în legătură cu anumitele probleme actuale 157
I. Autoritate. Libertate  157
II. De ce să se pună accent pe formă? 161
III. Jucăriile 162
IV. Problema televiziunii 165
V. Învățământul audiovizual    178
VI. Fenomenele de accelerare. Alfabetizarea la vârsta preşcolară 179
VII. Învățământul programat  182
VIII. Educaţia. Prepararea pentru viață  190
IX. Religia în viața copilului  194
X. Educaţia sexuală în scoala  195.
XI. Informatica în școală  200
XII Riscurile jocurilor electronice  200

PARTEA A CINCEA

Școlile Rudolf Stein sau Waldorf  201
Principii generale  205
Puţină istorie  209
Structura formală  214
I. Corpul docent 210
II. Societatea susținătoare  219
III. Părinţii elevilor  220
IV. Seminariile pedagogice 221
EPILOG   223

ANEXA
Chestiuni urgente ale actualităţii educaţionale  225
Notă preliminară  227
Calculatoarele în educaţie: de ce, când, şi cum   228
I. Introducere  228
II. De ce?  229
III. Cand?
1. Calculatorul  231
2. Dezvoltarea copilului şi a tânărului 234
3. Formele de utilizare a calculatoarelor în educație 239
4. Etatea ideală  245
IV. Cum? 248
V. Concluzii  251
Riscurile jocurilor electronice la vârsta copilăriei şi tinereții   254
Reţeaua scolară Waldorf în România  207

Bibliografie  273

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu