Autor: Rudolf Lanz
Editura Fundatiei Intelligentia
An aparitie : 1994 (EDP), 2002
Editia a II-a
Editia originala: A pedagogio Waldorf : caminho para um ensino mois umano
Traducerea Despina Budu, Niculae Budu
ISBN 973-96927-4-5
Nr pagini : 276
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
pdf aici
Descrierea editurii:
Prin publicărea lucrării „Pedagogia Waldorf“ a autorului: prof. dr. Rudolf Lanz, brazilian de origine germană, cititorul român face cunoştință pentru prima dată cu o pedagogie care încearcă să fie o sinteză a idealurilor marelui pedagog şi antroposof german Rudolf Steiner, fără să se substituie studierii operelor pedagogice ale acestuia.
Cuprins:
Notă asupra ediţiei de Victoria Pieptan 9
Prefaţă de Rudolf Lanz : 12
PARTEA ÎNTÂI
„Imaginea omului în lumina Antropozofică" 13
Entitatea umană Î5
Omul în univers 30
Trimembrarea omului 33
PARTEA A DOUA
Dezvoltarea copilului 37
Introducere 39
Septeniile 40
I. Primul septeniu: Copilăria 43II. Al doilea septeniu: tinereţea 50III. Al treilea septeniu: adolescenţa 62
Retrospectivă 70
I. Drumul către gândirea conceptuală 70II. Legea Metamorfozei 72III. Personalitate. Ereditate şi bolile copilăriei 73IV. De la dezvoltarea „eului“ la respectarea tuului 74
Temperamentele 76
PARTEA A TREIA
Fundamentele şi principiile generale ale Pedagogiei Waldorf 81.
Invățământul în criz 83
Profesorul. Realizatorul Pedagogiei Waldorf 87
Educaţia. O terapie 197
Gândirea. Simţire. Voinţă: Polaritate şi armonizare 99
Realismul Pedagogiei Waldorf 102
Importanța trăirii 104
clasa 106
Învățământul în epoci - O cerinţă logică 110
Evaluarea 114
PARTEA A PATRA
Aplicarea Pedagogiei Waldorf 117
Grădiniţa de copii 119
Şcoala propriu-zisă 125
|. Aspecte generale 125II. Anumite consideraţii cu privire la curriculumul Waldorf 132
1. Limbajul: vorbirea, scrierea şi lectura 1342. Istoria 1403. Geografia 1414. Limbile străine 1425. Matematica şi geometria 1436. Materiile ştiinţifice (Ştiinţele) 1467. Artele. Munca artizanală şi profesionalizată. Activități corporale 1478. Grădinăritul 1519. Desenul formelor 15110. Religia 15311. Serbările. Prezentările. Excursiile 154
Poziția Pedagogiei Waldorf în legătură cu anumitele probleme actuale 157
I. Autoritate. Libertate 157II. De ce să se pună accent pe formă? 161III. Jucăriile 162IV. Problema televiziunii 165V. Învățământul audiovizual 178VI. Fenomenele de accelerare. Alfabetizarea la vârsta preşcolară 179VII. Învățământul programat 182VIII. Educaţia. Prepararea pentru viață 190IX. Religia în viața copilului 194X. Educaţia sexuală în scoala 195.XI. Informatica în școală 200XII Riscurile jocurilor electronice 200
PARTEA A CINCEA
Școlile Rudolf Stein sau Waldorf 201
Principii generale 205
Puţină istorie 209
Structura formală 214
I. Corpul docent 210II. Societatea susținătoare 219III. Părinţii elevilor 220IV. Seminariile pedagogice 221
EPILOG 223
ANEXA
Chestiuni urgente ale actualităţii educaţionale 225
Notă preliminară 227
Calculatoarele în educaţie: de ce, când, şi cum 228
I. Introducere 228II. De ce? 229III. Cand?
1. Calculatorul 2312. Dezvoltarea copilului şi a tânărului 2343. Formele de utilizare a calculatoarelor în educație 2394. Etatea ideală 245
IV. Cum? 248V. Concluzii 251
Riscurile jocurilor electronice la vârsta copilăriei şi tinereții 254
Reţeaua scolară Waldorf în România 207
Bibliografie 273
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu