20/02/2024

CERCETARI ASUPRA COMUNICARII


Redactor: Tatiana Slama-Cazacu
Editura Academiei RSR
An aparitie : 1973
Editia I
Nr pagini : 360
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 79 lei pe okazii, 30 lei la galeriile cismigiu,
Disponibilitate BCU


Despre autor:

        Tatiana Slama-Cazacu (1920 - 2011) a fost profesor doctor docent, licentiat in Filologie moderna si Filosofie, doctor in Psihologie, doctor docent in Stiinte. Sursa Ed. Polirom
        De acelas autor:
Limbaj si context, Ed. Stiintifica 1959
Dialogul la copii, Ed. Academiei 1961
Comunicarea în procesul muncii, Stiintifica 1964
Despre relatiile dintre stilistica si psiholingvistica, Ed. Academiei 1967
Introducere în psiholingvistica, Ed. Stiintifica 1968
Atlas de psihologie (coautor), Ed. Stiintifica 1968
Cercetari asupra comunicarii, Ed. Academiei1973
Lecturi de psiholingvistica, EDP 1980
Stratageme comunicationale si manipularea, Polirom 2000
Viata, Personalitate, Limbaj, Minerva 2007
Psiholingvistica, o stiinta a comunicarii, All 1999

Cuprins:

I. INTRODUCERE   7
1. Cercetări ast:pra comunicării (Concepţie, metode, rezultate) (TATIANA SLAMA-CAZACU)   9

II. CONTEXTUL SOCIAL AL COMUNICĂRII  33
2. Forţa şi limitele influenţei contextului social al comunicării asupra nucleului semnificativ al cuvîntului (TATIANA SLAMA-CAZACU)   35
3. Comunicare şi educaţie (Pentru educarea continuă a comunicării) (TATIANA SLAMA-CAZACU)  51

III. CERCETĂRI ASUPRA RECEPTĂRII (PERCEPEREA LIMBAJULUI)   63
4. Aspecte metodologice şi unele rezultate în studiul experimental al perceperii limbajului (stimulii verbali) (TATIANA SLAMA-CAZACU)  65
5. Verbalizarea interioară în perceperea cuvintelor şi a imaginilor obiectelor (TATIANA SLAMA-CAZACU)  87
6. Raportul dintre unităţile psihologice şi cele lingvistice (Nivelul fonetic) (TATIANA SLAMA-CAZACU)  97
7. Perceperea unor stimuli verbali de diferite lungimi (TATIANA SLAMA-CAZACU şi ANCA DABIJA)  105
8. Studiiv asupra lecturii în diferite situaţii experimentale (Rolul contextului) (ANCA DABIJA)   129
9. Componente neverbale în secvenţa mesajului (Ipoteza "sintaxei mixte") (TATIANA SLAMA-CAZACU)  155
10. Componente mimico-fonatorii ale limbajului oral şi rolul lor în receptare (OLIMPIA VIȘAN-MITEA)  165

IV. LIMBAJUL ŞI REZOLVAREA DE PROBLEME  189
11. Date experimentale privind rolul limbajului în procesul rezolvării de probleme (MARIAN BEJAT)  191
12. Aspecte ale comunicării în rezolvarea de probleme în grup (AURORA PERJU-LIICEANU)  223

V. TULBURĂRI ALE COMUNICĂRII  249
13. Aspecte ale relaţiilor dintre gîndire și limbaj la copiii cu debilitate mentală, cu sau fără tulburări de vorbire (CONSTANTIN PUFAN)  251
14. Comunicarea prin limbaj la copiii cu audiomutitate (CONSTANTIN PĂUNESCU)  287

VI. ÎNCHEIERE (TATIANA SLAMA-CAZACU)  317

REZUMATE (În limba engleza)  325

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu