marți, 3 iulie 2012

TERAPIA RATIONAL EMOTIVA SI COMPORTAMENTALA IN TULBURARILE COPILULUI SI ADOLESCENTULUI




Autor : Albert Ellis, Michael E. Bernard                 
Editura RTS Cluj Napoca (click pentru a cumpara de la editura)
An aparitie : 2007 
ISBN 978-973-1816-11-1 
Nr pagini : 461 
Format ?
Pret : 90 lei





Descrierea editurii:
Au trecut aproape 20 de ani de la publicarea primei ediţii a acestei cărţi şi mai mult de
50 de ani de când a fost descrisă în literatură prima utilizare a terapiei raţional-emotive
şi comportamentale (REBT) la un copil. De-a lungul acestor ani, REBT cu copii şi
adolescenţi s-a practicat în multe părţi ale lumii.
Eu (A.E.) am crezut întotdeauna în potenţialul de utilizare a REBT în şcoli, ca formă de
promovare a sănătăţii mentale, la tineri care au probleme pe parcursul dezvoltării. în fond,
gândirea iraţională, atât la copii cât şi la adolescenţi, contribuie la o arie consternantă de
probleme emoţionale (ex. depresie la copii, furie), probleme comportamentale (ex. furie,
opoziţionism provocator, tulburări de conduită) şi probleme şcolare (ex. performanţă
scăzută).
De-a lungul ultimelor 6 decenii, REBT şi extensia sa educaţională, Educaţia Raţional
Emotivă (REE), au fost adoptate de o largă varietate de practicieni din sistemul sănătăţii
mentale, care lucrează cu copii şi adolescenţi. Cei care au încorporat şi integrat REBT
în practica lor individuală cu cei de vârste mici, au remarcat că elementele esenţiale ale
REBT le-au eficientizat practica.
Care sunt elementele fundamentale ale REBT când este aplicată la persoane de vârste
mici? Care din aspectele terapiei cognitiv-comportamentale (CBT) cu copii şi adolescenţi,
aşa cum sunt practicate în mod curent, sunt considerate a fi bazate pe aceste elementele
fundamentale? Cum vei şti că practici REBT când adopţi orientarea CBT?

Pe raspunsul la aceste intrebari cartea mai descrie modalitatile de:
-Educare a copiilor sau adolescenţilor pentru a avea un vocabular emoţional şi o schemă a emoţiilor (emoţiile variază în intensitate de la intens la slab) şi pentru a înţelege că au opţiuni comportamentale şi emoţionale atunci când se întâmplă ceva rău.
-Utilizare a modelului ABC cu scopul a-i ajuta pe cei mici să conceptualizeze relaţiile dintre gândire, emoţii şi comportament cu scopul evaluării şi intervenţiei.
-Educare a „responsabilităţii emoţionale”, pentru a înţelege că propria persoană, nu alţii, este cea care influenţează major emoţiile şi comportamentele.
-Utilizare a strategiilor de disputare pentru a facilita identificarea şi schimbarea gândirii/auto-verbalizărilor iraţionale, negative, înainte de a trece la învăţarea unei gândiri/auto-verbalizări raţionale, pozitive (pentru copii mai mari de 6 ani).
-Instruire a tinerilor pentru utilizarea auto-verbalizărilor raţionale.
-Practicarea noilor moduri de gândire, a noilor emoţii şi comportamente în „lumea reală” prin utilizarea temelor de casă.
-Probabil cel mai disctinct aspect al REBT când este utilizat cu cei mici este modul în care înaintează argumentul conform căruia oamenii vor fi mai fericiţi şi mai împliniţi când învaţă (în terapie, la clasă, acasă) credinţe raţionale, incluzând acceptarea necondiţionată de sine, toleranţa crescută la frustrare şi acceptarea necondiţionată a altora.


Cuprins:

Secţiunea I. Introducere, Principii şi Aspecte Fundamentale

            Capitolul 1. Terapia Raţional-Emotivă şi Comportamentală în Tulburările Copiilor şi
Adolescenţilor: Istoric, Teorie, Practică şi Cercetare
                        Michael E. Bernard, Albert Ellis şi Mark Terjesen
            Capitolul 2. Evaluarea şi Tratamentul REBT la copii
                        Raymond DiGiuseppe și Michael E. Bernard
            Capitolul 3. Evaluarea şi Tratamentul REBT la adolescenţi
                        Howard Young
            Capitolul 4. Trainingul toleranţei la frustrare pentru copii
                        William J. Knaus
            Capitolul 5. Rezilienţa Emoţională la Copii şi Adolescenţi: Implicaţii pentru Terapia Raţional
Emotivă şi Comportamentală
                        Michael E. Bernard şi Daniela Pires

Secţiunea II. Tulburările Copilăriei

            Capitolul 6. O Abordare Developmentală, Raţional-Emotivă şi Comportamentală în Colaborarea cu Părinţii
                        Marie R. Joyce
            Capitolul 7. Depresia la Copii şi Adolescenţi: Abordări REBT pentru Evaluare şi Tratament
                        Ann Vernon
            Capitolul 8. Anxietăţile, Fricile şi Fobiile Copilăriei: O Abordare Cognitiv-Comportamentală, Psihosituaţională
                        Russell M. Grieger şi John D. Boyd
            Capitolul 9. Tratamentul Copiilor Agresivi: O abordare sistemică Raţional-Emotivă şi
Comportamentală
                        Raymond DiGiuseppe și Jill Kelter
            Capitolul 10. Terapia Raţional-Emotivă şi Comportamentală în Tulburarea de Deficit de Atenţie şi Hiperactivitate
                        Kristene A. Doyle şi Mark D. Terjesen
            Capitolul 11. Intervenţia pentru Copiii cu Performanţă Şcolară Slabă: O Abordare
Developmentală Socială şi Emoţională
                        Michael E. Bernard

Secţiunea III. Aplicaţii

            Capitolul 12. Colaborarea cu părinţii şi profesorii copiilor cu dizabilităţi
                        John F. McInerney şi Bridget C.M. McInerney
            Capitolul 13. Terapia Raţional-Emotivă şi Comportamentală de Grup, pentru Copii şi Adolescenţi
                        Mark D. Terjesen şi Maria A. Esposito
            Capitolul 14. Aplicaţiile REBT în Şcoli: Prevenţie, Promovare, Intervenţie
                        Ann Vernon şi Michael E. Bernard

INDEX

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu