Autor : Albert Ellis, Michael E. Bernard
Editura RTS Cluj Napoca
An aparitie : 2007
ISBN 978-973-1816-11-1
Nr pagini : 461
Format ?
Pret : 90 lei
Descrierea
editurii:
Au trecut aproape 20 de ani de la publicarea primei ediţii a acestei cărţi şi mai mult de
50 de ani de când a fost descrisă în literatură prima utilizare a terapiei raţional-emotive
şi comportamentale (REBT) la un copil. De-a lungul acestor ani, REBT cu copii şi
adolescenţi s-a practicat în multe părţi ale lumii.
Eu (A.E.) am crezut întotdeauna în potenţialul de utilizare a REBT în şcoli, ca formă de
promovare a sănătăţii mentale, la tineri care au probleme pe parcursul dezvoltării. în fond,
gândirea iraţională, atât la copii cât şi la adolescenţi, contribuie la o arie consternantă de
probleme emoţionale (ex. depresie la copii, furie), probleme comportamentale (ex. furie,
opoziţionism provocator, tulburări de conduită) şi probleme şcolare (ex. performanţă
scăzută).
De-a lungul ultimelor 6 decenii, REBT şi extensia sa educaţională, Educaţia Raţional
Emotivă (REE), au fost adoptate de o largă varietate de practicieni din sistemul sănătăţii
mentale, care lucrează cu copii şi adolescenţi. Cei care au încorporat şi integrat REBT
în practica lor individuală cu cei de vârste mici, au remarcat că elementele esenţiale ale
REBT le-au eficientizat practica.
Care sunt elementele fundamentale ale REBT când este aplicată la persoane de vârste
mici? Care din aspectele terapiei cognitiv-comportamentale (CBT) cu copii şi adolescenţi,
aşa cum sunt practicate în mod curent, sunt considerate a fi bazate pe aceste elementele
fundamentale? Cum vei şti că practici REBT când adopţi orientarea CBT? Pe raspunsul la aceste intrebari cartea mai descrie modalitatile de:
-Educare a copiilor sau adolescenţilor pentru a avea un vocabular emoţional şi o schemă a emoţiilor (emoţiile variază în intensitate de la intens la slab) şi pentru a înţelege că au opţiuni comportamentale şi emoţionale atunci când se întâmplă ceva rău.
-Utilizare a modelului ABC cu scopul a-i ajuta pe cei mici să conceptualizeze relaţiile dintre gândire, emoţii şi comportament cu scopul evaluării şi intervenţiei.
-Educare a „responsabilităţii emoţionale”, pentru a înţelege că propria persoană, nu alţii, este cea care influenţează major emoţiile şi comportamentele.
-Utilizare a strategiilor de disputare pentru a facilita identificarea şi schimbarea gândirii/auto-verbalizărilor iraţionale, negative, înainte de a trece la învăţarea unei gândiri/auto-verbalizări raţionale, pozitive (pentru copii mai mari de 6 ani).
-Instruire a tinerilor pentru utilizarea auto-verbalizărilor raţionale.
-Practicarea noilor moduri de gândire, a noilor emoţii şi comportamente în „lumea reală” prin utilizarea temelor de casă.
-Probabil cel mai disctinct aspect al REBT când este utilizat cu cei mici este modul în care înaintează argumentul conform căruia oamenii vor fi mai fericiţi şi mai împliniţi când învaţă (în terapie, la clasă, acasă) credinţe raţionale, incluzând acceptarea necondiţionată de sine, toleranţa crescută la frustrare şi acceptarea necondiţionată a altora.
50 de ani de când a fost descrisă în literatură prima utilizare a terapiei raţional-emotive
şi comportamentale (REBT) la un copil. De-a lungul acestor ani, REBT cu copii şi
adolescenţi s-a practicat în multe părţi ale lumii.
Eu (A.E.) am crezut întotdeauna în potenţialul de utilizare a REBT în şcoli, ca formă de
promovare a sănătăţii mentale, la tineri care au probleme pe parcursul dezvoltării. în fond,
gândirea iraţională, atât la copii cât şi la adolescenţi, contribuie la o arie consternantă de
probleme emoţionale (ex. depresie la copii, furie), probleme comportamentale (ex. furie,
opoziţionism provocator, tulburări de conduită) şi probleme şcolare (ex. performanţă
scăzută).
De-a lungul ultimelor 6 decenii, REBT şi extensia sa educaţională, Educaţia Raţional
Emotivă (REE), au fost adoptate de o largă varietate de practicieni din sistemul sănătăţii
mentale, care lucrează cu copii şi adolescenţi. Cei care au încorporat şi integrat REBT
în practica lor individuală cu cei de vârste mici, au remarcat că elementele esenţiale ale
REBT le-au eficientizat practica.
Care sunt elementele fundamentale ale REBT când este aplicată la persoane de vârste
mici? Care din aspectele terapiei cognitiv-comportamentale (CBT) cu copii şi adolescenţi,
aşa cum sunt practicate în mod curent, sunt considerate a fi bazate pe aceste elementele
fundamentale? Cum vei şti că practici REBT când adopţi orientarea CBT? Pe raspunsul la aceste intrebari cartea mai descrie modalitatile de:
-Educare a copiilor sau adolescenţilor pentru a avea un vocabular emoţional şi o schemă a emoţiilor (emoţiile variază în intensitate de la intens la slab) şi pentru a înţelege că au opţiuni comportamentale şi emoţionale atunci când se întâmplă ceva rău.
-Utilizare a modelului ABC cu scopul a-i ajuta pe cei mici să conceptualizeze relaţiile dintre gândire, emoţii şi comportament cu scopul evaluării şi intervenţiei.
-Educare a „responsabilităţii emoţionale”, pentru a înţelege că propria persoană, nu alţii, este cea care influenţează major emoţiile şi comportamentele.
-Utilizare a strategiilor de disputare pentru a facilita identificarea şi schimbarea gândirii/auto-verbalizărilor iraţionale, negative, înainte de a trece la învăţarea unei gândiri/auto-verbalizări raţionale, pozitive (pentru copii mai mari de 6 ani).
-Instruire a tinerilor pentru utilizarea auto-verbalizărilor raţionale.
-Practicarea noilor moduri de gândire, a noilor emoţii şi comportamente în „lumea reală” prin utilizarea temelor de casă.
-Probabil cel mai disctinct aspect al REBT când este utilizat cu cei mici este modul în care înaintează argumentul conform căruia oamenii vor fi mai fericiţi şi mai împliniţi când învaţă (în terapie, la clasă, acasă) credinţe raţionale, incluzând acceptarea necondiţionată de sine, toleranţa crescută la frustrare şi acceptarea necondiţionată a altora.
Albert Ellis (1913-2007), psiholog si psihoterapeut american, este fondatorul terapiei comportamentale rational-emotive si este considerat parintele orientarilor cognitiv-comportamentale in terapie. A infiintat Institutul Albert Ellis din New York, in 1959. A fost presedintele Societătii pentru Studiul Stiintific al Sexualitatii. Este considerat unul dintre initiatorii revolutiei sexuale in America. In anul 2013, Asociatia Psihologilor din America i-a conferit postum Premiul pentru contributii deosebite in domeniul psihologiei. Sursa psihoshop
De acelaşi autor:
Terapia comportamentului emotiv-rational, Antet 2006
Ghid pentru o viaţă raţională, RTS 2007
Cum sa va controlati anxietatea inainte ca aceasta sa va controleze, Meteor Press 2009, 2016
Sex fără vinovăţie în secolul XXI, Trei 2014
Cum să te simţi mai bine, să te faci mai bine, să rămâi mai bine. Terapie profundă de autoajutorare pentru emoţiile tale, Trei 2015
Evoluția unei revoluții, Trei 2015
Terapia rational-emotiva si comportamentala. Ghidul terapeutului, All 2018
Refuzati sa va provocati nefericirea pentru orice, Meteor Press 2019
Terapia stresului. O abordare comportamentală rațional-emotivă, Trei 2020
Cuprins:
Secţiunea I. Introducere,
Principii şi Aspecte Fundamentale
Capitolul 1. Terapia
Raţional-Emotivă şi Comportamentală în Tulburările Copiilor şi
Adolescenţilor:
Istoric, Teorie, Practică şi Cercetare
Michael
E. Bernard, Albert Ellis şi Mark Terjesen
Capitolul 2. Evaluarea şi
Tratamentul REBT la copii
Raymond
DiGiuseppe și
Michael E. Bernard
Capitolul 3. Evaluarea şi
Tratamentul REBT la adolescenţi
Howard Young
Capitolul 4. Trainingul toleranţei
la frustrare pentru copii
William J. Knaus
Capitolul 5. Rezilienţa Emoţională
la Copii şi Adolescenţi: Implicaţii pentru Terapia Raţional
Emotivă
şi Comportamentală
Michael E. Bernard şi Daniela Pires
Secţiunea II. Tulburările
Copilăriei
Capitolul 6. O Abordare
Developmentală, Raţional-Emotivă şi Comportamentală în Colaborarea cu
Părinţii
Marie R. Joyce
Capitolul 7. Depresia la Copii şi
Adolescenţi: Abordări REBT pentru Evaluare şi Tratament
Ann Vernon
Capitolul 8. Anxietăţile, Fricile şi
Fobiile Copilăriei: O Abordare Cognitiv-Comportamentală, Psihosituaţională
Russell M. Grieger şi John D. Boyd
Capitolul 9. Tratamentul Copiilor
Agresivi: O abordare sistemică Raţional-Emotivă şi
Comportamentală
Raymond DiGiuseppe și Jill
Kelter
Capitolul 10. Terapia
Raţional-Emotivă şi Comportamentală în Tulburarea de Deficit de Atenţie şi
Hiperactivitate
Kristene A. Doyle şi Mark D. Terjesen
Capitolul 11. Intervenţia pentru
Copiii cu Performanţă Şcolară Slabă: O Abordare
Developmentală
Socială şi Emoţională
Michael E. Bernard
Secţiunea III. Aplicaţii
Capitolul 12. Colaborarea cu
părinţii şi profesorii copiilor cu dizabilităţi
John F. McInerney şi Bridget C.M. McInerney
Capitolul 13. Terapia
Raţional-Emotivă şi Comportamentală de Grup, pentru Copii şi Adolescenţi
Mark D. Terjesen şi Maria A. Esposito
Capitolul 14. Aplicaţiile REBT în
Şcoli: Prevenţie, Promovare, Intervenţie
Ann Vernon şi Michael E. Bernard
INDEX
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu