16/02/2013

COMUNICARE IN MEDIUL EDUCATIONAL



Autor : Eugenia Enachescu                
Editura Aramis
Colectia Biblioteca pentru Cadrele Didactice
An aparitie :2009

ISBN   978-973-679-595-4
Nr pagini :240

Pret : 26 lei la Editura
Disponibilitate BCU



Cuprins:




CAPITOLUL I: Teoria comunicării /3
1.1. Modele de comunicare /6
      1.1.1. Modelul informaţional /6
      1.1.2. Modelul comunicării interumane /7
      1.1.3. Modelul organizaţional /8
1.2. Limbaje şi paralimbaje /12
      1.2.1. Cuvântul /12
      1.2.2. Semnul convenţional /13
      1.2.3. Gestul /14
      1.2.4. Imaginea /15
      1.2.5. Simbolul  /15
1.3. Forme de comunicare /16
      1.3.1. Comunicarea verbală /16
      1.3.2. Comunicarea nonverbală /35
      1.3.3. Comunicarea prin imagine /43
1.4. Situaţii de comunicare /46
      1.4.1. Comunicarea cu sine  /47
      1.4.2. Relaţia interpersonală /49
      1.4.3. Reţele de grup /55
      1.4.4. Fluxuri organizaţionale /63
      1.4.5. Comunicarea în mulţime /70
1.5. Stiluri de comunicare /73
      1.5.1. Stilul literar /74
      1.5.2. Stilul ştiinţific /75
      1.5.3. Stilul administrativ /76
      1.5.4. Stilul publicistic /77

CAPITOLUL II: Comunicarea în universul şcolar /81
2.1. Comunicarea didactică /84
      2.1.1. Pregătirea lecţiei sau dialogul interior  /88
      2.1.2. Interacţiunea propriu-zisă / 90
      2.1.3. Studiul individual /98
      2.1.4. Aprecierea învăţării /103
      2.1.5. Autoevaluarea lecţiei /108
2.2. Dialogul educativ /118
      2.2.1. Comentariul de specialitate /125
      2.2.2. Discuţia /126
      2.2.3. Dezbaterea tematică /128
      2.2.4. Convorbirea /129
      2.2.5. Conversaţia /133
2.3. Consilierea /137
      2.3.1. Sfatul /141
      2.3.2.îndemnul   /141
      2.3.3. Confidenţa /142
2.4. Relaţia publică /146
      2.4.1. Relaţia protocolară /146
      2.4.2. Corespondenţa oficială /148
      2.4.3. Imaginea publică /150
2.5. Viaţa personală /152
      2.5.1. Notele de impresii /152
      2.5.2. Corespondenţa personală /153
      2.5.3. Jurnalul /156

CAPITOLUL III: Comunicarea metodico-ştiinţifică şi managerială /157
3.1. Comunicarea metodico-ştiinţifică /158
      3.1.1. Documentarea de specialitate /158
      3.1.2. Interasistenţa /159
      3.1.3. Referatul metodic /162
      3.1.4. Comunicarea ştiinţifică şi articolul de presă /164
      3.1.5. Lucrarea metodico-ştiinţifică /169
3.2. Comunicarea managerială /175
      3.2.1. Documentul oficial /179
      3.2.2. întâlnirea de lucru /182
      3.2.3. Consfătuirea /185

CAPITOLUL IV: Comunicare şi conducere /191
4.1. Conducerea clasei /196
      4.1.1. Personalitatea profesorului /196
      4.1.2. Clasa de elevi ca grup psihosocial /203
            4.1.2.1. Oglinda rezultatelor şcolare /205
            4.1.2.2. Dinamica de grup /208
            4.1.2.3. Imaginea clasei de elevi /211
4.2. Dirigenţia /215
4.3. Directorul - manager şcolar /220
4.4. Inspecţia şcolară /228

LISTING CU TERMENI CARE A U ÎMBOGĂŢIT JARGONUL EDUCAŢIONAL /233

BIBLIOGRAFIE /235

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu