Editura Fundatiei Romania de Maine (click pentru a cumpara de la editura)
An aparitie :2009
Editia a II-a
ISBN 978-973-163-356-5
Nr pagini :116
Nr pagini :116
Pret : 12,3 lei
Descriere:
Lucrarea abordează – din perspectiva psihologiei şi a sociologiei – relaţia care se instituie între nivelul şi corespondenţa imaginii de sine a sportivului de performanţă şi performanţele profesionale din cadrul organizaţiilor sportive.
Perspectiva generală este completată de o cercetare propriu-zisă în cadrul mediului sportiv.
Lucrarea abordează – din perspectiva psihologiei şi a sociologiei – relaţia care se instituie între nivelul şi corespondenţa imaginii de sine a sportivului de performanţă şi performanţele profesionale din cadrul organizaţiilor sportive.
Perspectiva generală este completată de o cercetare propriu-zisă în cadrul mediului sportiv.
Cuprins:
Cuvânt-înainte................. 7
I. Sistemul de personalitate
(Laura Goran Băzărea)......... 9
I.1. Caracterizare şi
trăsături generale. Precizări terminologice .....9
I.2. Evoluţii înregistrate
în studiul personalităţii........... 13
I.3. Stadialitatea umană.
Câteva teorii.......... 15
A. Teoria lui Eritc Erikson privind
dezvoltarea psihosocială.... 16
B. Dezvoltarea cognitivă - Jean
Piaget......................... 18
C. Dezvoltarea morală şi cognitivă sau
distingerea binelui de rău - Lawrence Kohlberg.... 23
D. Dezvoltarea psihosexuală - Sigmund
Freud................... 27
I.4. Laturile
personalităţii... 27
I.5. Personalitatea
individului şi relaţiile interpersonale.... 33
I.6. Personalitatea
sportivului de performanţă... 34
Întrebări de
autoevaluare................................................... 35
II. Imaginea de sine (Laura
Goran Băzărea, Mihaela Mărăşescu)... 36
II.1. Definire şi
caracterizare generală.... 36
II.2. Problematica
imaginii de sine şi importanţa ei în activitatea sportivă....... 40
II.3. Rolul succesului şi
al eşecului în formarea imaginii de sine la sportivii de performanţă...... 43
II.4. Rolul încrederii în
sine pentru performanţa sportivului .......44
Întrebări de autoevaluare...... 45
III. Motivaţia şi afectivitatea
(Laura Goran Băzărea)........ 46
III.1. Ce este motivaţia?
Delimitări conceptuale.. 46
III.2. Componenţa
motivaţiei şi funcţiile ei...... 48
III.3. Formele
motivaţiei....... 52
III.4. Motivele
activităţii sportive.... 52
III.5. Motivaţie şi
performanţă.... 53
III.6. Trăirile afective
şi rolul lor în activitatea sportivă.
Emoţiile sportivilor...... 55
Întrebări de autoevaluare........ 60
IV. Activităţile sportive şi
specificul acestora (Laura Goran Băzărea, Mihaela Mărăşescu).... 61
IV.1. Instituţii şi
organizaţii............ 61
IV.2. Specificul
organizaţiilor sportive...... 62
IV.3. Sportul ca
activitate socială..... 63
A. Originea sportului......... 63
B. Între meserie şi pasiune..... 65
C. Obiectivele sportului...... 68
D.
Practicarea sportului şi funcţiile sale.... 68
IV.4. Grupul sportiv - un
grup social.... 69
A.
Caracteristicile grupului sportiv.... 70
B.
Dinamica grupului..... 71
C.
Problematica liderului. Rolul liderului în obţinerea performanţelor
sportive...... 73
IV.5. Fenomene
psihosociale în sport. Tipuri de relaţii interpersonale în activitatea
sportivă... 75
Întrebări de autoevaluare...... 76
V. Relaţia
randament-performanfă-satisfacţie (Mihaela Mănăşescu)..... 77
V.1. Definirea
termenilor........ 77
V.2. Evaluarea performanţelor.....
80
V.3. Motivaţia şi rolul ei
în obţinerea performanţelor sportive..... 81
V.4. Mijloace de evaluare
a performanţelor.. 87
Întrebări de autoevaluare..... 88
Anexe (Laura Goran Băzărea, Mihaela
Mărăşescu)... 89
Anexa 1 - Imaginea de sine şi rolul ei în atingerea performanţelor
sportive. Metodologia cercetării.... 91
Anexa 2 - Fişa de randament.... 110
Anexa 3 - Scorurile subiecţilor... 111
Anexa 4 - Fişa de autoapreciere şi Scala Rosenberg.... 112
Anexa 5 - Interpretare Scala imaginii de sine- Rosenberg ... 113
Anexa 6 - Aprecierea coechipierilor.... 114
Bibliografie minimală..................................................... .... 115
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu