Editura Fundatiei Romania de Maine (click pentru a cumpara de la editura)
An aparitie :2009
Editia a
ISBN 978-973-163-479-1
Nr pagini :188
Pret : 26,7 lei
Descriere:
În contextul diverselor şi importantelor influenţe exercitate de psihologie asupra vieţii cotidiene, se impun stăpânirea unui bagaj conceptual minimal şi informarea în legătură cu metodele de cercetare specifice ştiinţei numite psihologie. O introducere în psihologie poate ajuta la mai buna înţelegere a motivelor pentru care oamenii gândesc şi reacţionează în modul în care o fac, la înţelegerea propriilor atitudini şi reacţii şi, în genere, la găsirea unor răspunsuri ştiinţifice la diferitele întrebări ale vieţii cotidiene, în care omul este implicat şi ca subiect psihologic.
Cele menţionate au determinat autorul să considere necesară apariţia unui compendiu cu caracter mai puţin abstract, care să aducă studiul psihologiei la izvoarele ei intriseci: evenimentele concrete, reale, pe care le traversează orice individ.
În contextul diverselor şi importantelor influenţe exercitate de psihologie asupra vieţii cotidiene, se impun stăpânirea unui bagaj conceptual minimal şi informarea în legătură cu metodele de cercetare specifice ştiinţei numite psihologie. O introducere în psihologie poate ajuta la mai buna înţelegere a motivelor pentru care oamenii gândesc şi reacţionează în modul în care o fac, la înţelegerea propriilor atitudini şi reacţii şi, în genere, la găsirea unor răspunsuri ştiinţifice la diferitele întrebări ale vieţii cotidiene, în care omul este implicat şi ca subiect psihologic.
Cele menţionate au determinat autorul să considere necesară apariţia unui compendiu cu caracter mai puţin abstract, care să aducă studiul psihologiei la izvoarele ei intriseci: evenimentele concrete, reale, pe care le traversează orice individ.
Cuprins:
Cuvânt-înainte / 7
1. Psihologia ca ştiinţă / 9
1.1. Delimitări conceptuale /9
1.2. Definirea psihologiei ca ştiinţă
/11
1.3. Metode de cercetare utilizate în psihologie /13
1.4. Scurt istoric al psihologiei /15
2. Etapele dezvoltării
biopsihosociale umane/18
2.1. Perioada infantilă / 19
2.2 Copilăria /21
2.3. Preadolescenţa (pubertatea) / 22
2.4. Adolescenţa /23
2.5. Tinereţea / 24
2.6. Maturitatea /25
2.7. Bătrâneţea /27
3. Procesele cognitive
senzoriale /29
3.1. Senzaţiile /29
3.2. Percepţiile /44
3.3. Reprezentările /52
3.4. Privire de ansamblu asupra proceselor psihice senzoriale / 58
4. Procesele cognitive
superioare /61
4.1. Gândirea /61
4.2. Limbajul /79
4.3. Memoria / 87
4.4. Imaginaţia / 98
5. Fenomene psihice cu rol de
reglare a activităţii
umane /108
5.1. Motivaţia /108
5.2. Afectivitatea / 116
5.3. Voinţa /129
5.4. Atenţia /136
6. Caracterizarea generală a
S.P.U /144
6.1. Caracteristici definitorii ale sistemului psihic uman /144
6.2. Conştiinţa şi stările sale modificate / 146
7. Personalitatea /165
7.1. Temperamentele /165
7.2. Aptitudinile /174
7.3. Caracterul /180
Răspunsurile la întrebările de autoevaluare /186
Bibliografie /187
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu