Autor :Nicolae Mitrofan
Editura Press Mihaela S.R.L.
An aparitie :1997
Nr pagini :200
Anticariat
Download pdf pe scribd
Cuprins:
Cuvânt
înainte /11
1.Ce-înseamnă
„copilul mic” sau „vârstde mici”? /15
2.Testarea
abilitaţilor la vârstele mici /19
2.1. Instrumentele de măsurare de tip
„screening” /19
2.1.1. Precauţii privind utilizarea lor /19
2.1.2. Exemple de teste întâlnite mai frecvent în
practica /24
2.1.2.1. Testul Denver de evidenţiere a
achiziţiilor-în planul dezvoltării /24
2.1.2.2. Inventarul de dezvoltare Battelle /28
2.1.2.3. Testul de triere Brigance
(revizuit) pentru grădiniţă şi copiii din clasa l-a /32
2.1.2.4. Testul de triere Brigance [revizuit) pentru
preşcolaritatea timpurie /34
2.1.2.5. Testul de triere Brigance pentru preşcolari /36
2.1.2.6. Inventarul de triere pe baza
activităţilor de dezvoltare / 39
2.1.2.7. Indicatorii dezvoltării pentru
măsurarea efectelor învăţării /43
2.1.2.8. Inventarul pentru trierea
timpurie/46
2.1.2.9. Inventarul pentru trierea timpurie-3 / 49
2.1.2.10. Profilele trierii timpurii /50
2.1.2.11. Testul de triere a lui
McCarty (MST) /55
2.1.2.12. Testul Miller de măsurare a
preşcolarilor /56
2.1.2.13. Inventarul pentru măsurarea
dezvoltării preşcolarului /58
2.1.2.14. Teste de măsurare (tip „screening”)
pentru arii comportamentale specifice /60
2.2. Mijloace de măsurare a dezvoltării
/63
2.2.1. Mijloace de masurare a
dezvoltarii copiilor nou-nascuti /63
2.2.1.1. Măsurarea comportamentului
copilului născut înainte de termen /64
2.2.1.2. Scala de măsurare a comportamentului neonatal
/66
2.2.1.3. Măsurarea neurologică a copilul
născut inainte de termen şi la termen /67
2.2.1.4. Chestionar pentru temperamentul
copilului - Revizuit /68
2.2.2. Mijloace de măsurare a
dezvoltării copiilor foarte mici (0-2/3 ani)/ 11
2.2.2.1. Sistemul de măsurare, evaluare
şi programare pentru copiii foarte mici şi mici /72
2.2.2.2. Scalele Bayley ale dezvoltarii
copilului - II /74
2.2.2.3. Carolina Curriculum pentru
copii foarte mici cu nevoi speciale /78
2.2.2.4. Profilul de dezvoltare al intervenţiei
timpurii /80
2.2.2.5. Profilul achiziţiilor învăţării
timpurii /82
2.2.2.6. Profilul Hawaii al învăţării
timpurii /83
2.2.2.7. Inventarul Minnesota de dezvoltare
a copilului /84
2.2.2.8. Scalele ordinale ale
dezvoltării psihologice /86
2.2.3. Mijloace de măsurare a
dezvoltării copiilor preşcolari şi a şcolarilor mici /90
2.2.3.1. Inventarul dezvoltării
copilului /90
2.2.3.2. Inventarul
diagnostic al lui Brigance pentru dezvoltarea timpurie - revizuit /92
2.2.3.3. Profilul
achiziţiilor învăţării /94
2.2.3.4. Sistemul de
planificare a serviciilor pentru copilăria timpurie /93
2.2.3.5. Carolina
Curricului pentru pre-şcolarii cu nevoi speciale /97
2.2.3.6. Testul Gesell pentru preşcolari /98
2.2.3.7. Scalele de dezvoltare Gesell /99
2.2.3.8. Alte teste folosite în practica psihodiagnostică
de la noi din ţară /102
2.3. Probleme ce apar în legătură cu
aplicarea testelor de măsurare a dezvoltării /122
3.
Măsurarea inteligenţei la
preşcolari /150
3.1. Exemple de teste /151
3.1.1. Scala de inteligenţă pentra
copii mici a Iui Cattell
3.1.2. Bateria Kanfman pentru măsurarea
copiilor /151
3.1.3. Scalele McCarthy pentru abilităţile
copiilor /161
3.1.4. Scalele pentra diferenţierea
abilităţilor /170
3.1.5. Scala de inteligenţă Stanford-Binet (a patra
ediţie)/177
3.1.6. Scala de inteligenţă Wechsler
pentru copiii preşcolari şi şcolari mici - revizuit /182
3.2. Consideratii si recomandari
privind aplicarea testelor de inteligenta pe copiii prescolari /198
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu