Editura Fundatiei Romania de Maine (click pentru a cumpara de la editura)
An aparitie :2007
Editia a IV-a
ISBN 978-973-725-865-6
Nr pagini :128
Pret : 8,9 lei
Descriere:
Lucrarea analizeaza conceptual de psihologie a educatiei in relatie cu stiintele pedagogice, de la pedagogia psihologica tratandu-se diversitatea stiintei pedagogice in secolul XX, cu o analiza profunda a invatarii. Lucrarea contine o serie de concepte-cheie, intrebari si bibliografie pentru a veni in ajutorul studentilor.
Lucrarea analizeaza conceptual de psihologie a educatiei in relatie cu stiintele pedagogice, de la pedagogia psihologica tratandu-se diversitatea stiintei pedagogice in secolul XX, cu o analiza profunda a invatarii. Lucrarea contine o serie de concepte-cheie, intrebari si bibliografie pentru a veni in ajutorul studentilor.
Cuprins:
INTRODUCERE /7
I. PEDAGOGIA PSIHOLOGICĂ /11
1. Momentul J. Fr. Herbart / 13
2. Momentul E. Meumann / 17
3. Momentul W.A.Lay /17
4. Un moment contemporan/ 19
5. Primele concluzii / 20
6. Rezumat /21
7. Conccpte-cheie şi extinderi /22
8. Intrebări pentru cursanţi / 23
9. Bibliografie /24
II. DIVERSITATEA PEDAGOGIEI
PSIHOLOGICE ÎN SECOLUL XX /25
1. Momentul „Şcoala activă” /27
2. Critica tradiţiei din perspectiva „Şcolii active” /29
3. Pedagogia culturii, semnificaţia ei psihologică şi relaţia ei cu
pedagogia experimentală /31
4. Rezumat /36
5. Concepte-cheie şi extinderi /37
6.Intrebări pentru cursanţi /38
7. Bibliografic /38
III. DE LA PEDAGOGIA PSIHOLOGICĂ
LA PSIHOLOGIA PEDAGOGICĂ /39
1. Momentul L.S. Vâgotski / 44
2. Momentul S.L. Rubinstein / 47
3. Momentul A. N. Leontiev /49
4. Trecerea la practică: momentul P.I. Galperin /51
5. Rezumat /55
6. Concepte-cheie şi extinderi /56
7. Intrebări pentru cursanţi /57
8. Bibliografic / 58
IV. DE LA PSIHOLOGIA PEDAGOGlCĂ LA
PSIHOLOGIA EDUCAŢIEI /59
1. Delimitarea domeniului „Psihologia educaţiei” / 61
2. De la psihologia educaţiei la didactica psihologică /63
3. Precursorii / 64
4. Adevăratul întemeietor al didacticii psihologice /71
5. Psihologii europeni şi cei americani - o comparaţie /77
6. Rezumat /79
7. Concepte-cheie şi extinderi /80
8. Intrebări pentru cursanţi /83
9. Bibliografie / 84
V. DE LA DIDACTICA PEDAGOGICĂ LA
TEORIA INTELECTULUI SPECIFIC. PROBLEMA CONSTRUIRII INTELECTULUI DEZIRABIL
ANTICIPAT/85
1. Scurtă istorie a intelectului uman /87
2. De la intelectul specific la problema construirii intelectului
dezirabil anticipat /92
3. Rezumat /93
4. Concepte-cheie şi extinderi /93
5. Intrebări pentru studenţi /95
6. Bibliografie / 96
VI. CURRICULUM-UL CA PROBLEMĂ A
PSIHOLOGIEI EDUCAŢIEI /97
1. Aspecte globale /98
2. Problema aplicaţiilor practice / 99
3. Invăţarea scris-cititului /100
4. Invăţarea numerelor /111
5. Rezumat /121
6. Concepte-cheie şi extinderi /121
7. Intrebări pentru studenţi /123
8. Bibliografie /123
ÎN LOC DE CONCLUZII /124
Bibliografie /127
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu