Autor : Eugenia Enachescu
Editura Aramis
Colectia Biblioteca pentru Cadrele Didactice
An aparitie :2009
ISBN
978-973-679-595-4
Nr pagini :240
Pret : 26 lei la Editura
Disponibilitate BCU
Cuprins:
CAPITOLUL I: Teoria comunicării /3
1.1. Modele
de comunicare /6
1.1.1. Modelul informaţional /6
1.1.2. Modelul comunicării interumane /7
1.1.3. Modelul organizaţional /8
1.2. Limbaje
şi paralimbaje /12
1.2.1. Cuvântul /12
1.2.2. Semnul convenţional /13
1.2.3. Gestul /14
1.2.4. Imaginea /15
1.2.5. Simbolul /15
1.3. Forme de
comunicare /16
1.3.1. Comunicarea verbală /16
1.3.2. Comunicarea nonverbală /35
1.3.3. Comunicarea prin imagine /43
1.4. Situaţii
de comunicare /46
1.4.1. Comunicarea cu sine /47
1.4.2. Relaţia interpersonală /49
1.4.3. Reţele de grup /55
1.4.4. Fluxuri organizaţionale /63
1.4.5. Comunicarea în mulţime /70
1.5. Stiluri
de comunicare /73
1.5.1. Stilul literar /74
1.5.2. Stilul ştiinţific /75
1.5.3. Stilul administrativ /76
1.5.4. Stilul publicistic /77
CAPITOLUL II: Comunicarea în universul şcolar /81
2.1. Comunicarea didactică /84
2.1.1. Pregătirea lecţiei sau dialogul interior /88
2.1.2. Interacţiunea propriu-zisă / 90
2.1.3. Studiul individual /98
2.1.4. Aprecierea învăţării /103
2.1.5. Autoevaluarea lecţiei /108
2.2. Dialogul educativ /118
2.2.1. Comentariul de specialitate /125
2.2.2. Discuţia /126
2.2.3. Dezbaterea tematică /128
2.2.4. Convorbirea /129
2.2.5. Conversaţia /133
2.3. Consilierea /137
2.3.1. Sfatul /141
2.3.2.îndemnul /141
2.3.3. Confidenţa /142
2.4. Relaţia publică /146
2.4.1. Relaţia protocolară /146
2.4.2. Corespondenţa oficială /148
2.4.3. Imaginea publică /150
2.5. Viaţa personală /152
2.5.1. Notele de impresii /152
2.5.2. Corespondenţa personală /153
2.5.3. Jurnalul /156
CAPITOLUL III: Comunicarea metodico-ştiinţifică şi
managerială
/157
3.1. Comunicarea
metodico-ştiinţifică /158
3.1.1. Documentarea de specialitate /158
3.1.2. Interasistenţa /159
3.1.3. Referatul metodic /162
3.1.4. Comunicarea ştiinţifică şi articolul de presă /164
3.1.5. Lucrarea metodico-ştiinţifică /169
3.2. Comunicarea managerială
/175
3.2.1. Documentul oficial /179
3.2.2. întâlnirea de lucru /182
3.2.3. Consfătuirea /185
CAPITOLUL IV: Comunicare şi conducere /191
4.1. Conducerea clasei /196
4.1.1. Personalitatea profesorului /196
4.1.2. Clasa de elevi ca grup psihosocial /203
4.1.2.1. Oglinda rezultatelor şcolare /205
4.1.2.2. Dinamica de grup /208
4.1.2.3. Imaginea clasei de elevi /211
4.2. Dirigenţia /215
4.3. Directorul - manager
şcolar /220
4.4. Inspecţia şcolară /228
LISTING CU TERMENI CARE A U ÎMBOGĂŢIT JARGONUL EDUCAŢIONAL /233
BIBLIOGRAFIE /235
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu